boppe Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 De Rio die ik recent heb gekocht blijkt een geïmporteerde auto uit België te zijn. Op zich hoeft dat geen problemen te geven, maar ik kan geen letter Frans lezen. Het garantie- onderhoudsboekje (voor de stempels) en het instructieboekwerk zijn allemaal in het Frans. Is er een manier om deze in het NL-talig te verkrijgen? Ik heb de onlineversie al bekeken, maar heb liever deze documenten in de handen. Het gaat om de Rio 1.1 CRDi uit 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 wist je vooraf dat het een import auto was? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio Rio Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Zeker een "koopje" bij een niet officiële Kia-dealer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/2841-digitale-instructieboekjes-kia/ hier staan alle gangbare instructieboekjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boppe Posted June 22, 2013 Author Share Posted June 22, 2013 Zeker een "koopje" bij een niet officiële Kia-dealer? Maakt dat de vraag ongegrond? Vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft. Misschien is hier wel een Franstalige die liever een Frans boekie heeft ipv een NL boekie... Ik heb ook geen idee wat er allemaal in dat garantie- / onderhoudsboekje staat... Groet Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Garantie- en onderhoudsboekje zijn in het Nederlands te verkrijgen. Je moet even contact opnemen met Kia Nederland. Het instructieboekje staat inderdaad gewoon op deze site. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Het instructieboekje staat inderdaad gewoon op deze site. En dat is reuze handig want dan kun je dat ding via dropbox en je weetikwatpad of foon gewoon overal lezen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 De Rio die ik recent heb gekocht blijkt een geïmporteerde auto uit België te zijn. Op zich hoeft dat geen problemen te geven, maar ik kan geen letter Frans lezen. Het garantie- onderhoudsboekje (voor de stempels) en het instructieboekwerk zijn allemaal in het Frans. Is er een manier om deze in het NL-talig te verkrijgen? Ik heb de onlineversie al bekeken, maar heb liever deze documenten in de handen. Het gaat om de Rio 1.1 CRDi uit 2012 Ach, mijn 1.1 CDRI uit 2012 komt uit Italië. Waar de auto ook vandaan komt, dat zou niks af mogen doen aan de garantie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Ach, mijn 1.1 CDRI uit 2012 komt uit Italië. Waar de auto ook vandaan komt, dat zou niks af mogen doen aan de garantie. Nou dat kia nl garantie geeft geloof ik nog niet, zie onderstaande link met ervaringen, kia doet niks met import auto's. http://www.kiaclub.nl/topic/12626-toch-weer-garantieproblemen-met-kia-ceed-sw/?hl=garantie#entry123277 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Nou dat kia nl garantie geeft geloof ik nog niet, zie onderstaande link met ervaringen, kia doet niks met import auto's. http://www.kiaclub.nl/topic/12626-toch-weer-garantieproblemen-met-kia-ceed-sw/?hl=garantie#entry123277 De auto moet dan wel uit Europa komen en niet uit Roemenië. De 7 jaar garantie is namelijk een Europese garantie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 De auto moet dan wel uit Europa komen en niet uit Roemenië. De 7 jaar garantie is namelijk een Europese garantie Is Roemenië verdwenen uit europa dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is Roemenië verdwenen uit europa dan? Wist je dat nog niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is Roemenië verdwenen uit europa dan? Was het maar waar ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is Roemenië al een EU-land dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is Roemenië al een EU-land dan? Al een jaar of 6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Verschrikkelijk.....leuk voor hun! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is Roemenië al een EU-land dan? Ze kunnen niet wachten.... per 1/1/2014 gaan de sluizen "Schengen technisch" open. Lees je wel eens een krant of nieuwssite ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Als ik de heren was zou ik eens informeren. Want "vooraf informeren is beter dan achteraf concluderen" zijn de wijze woorden van Smart. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Oh ja, dat was het. Het vrije verkeer van Roemeense burgers om te komen werken in NL is nog beperkt. Ik ben redelijk goed op de hoogte hoor, maak je niet ongerust..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Werken, haha ! briljant ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Tegen dagloon van het ministerie van V&J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Voordat ze hier zijn is er geen werk meer te vinden..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Let je even niet op, zijn we al op de tweede pagina bezig. Oftewel Italië en België vallen binnen Europa en zou het dus niks af doen aan de garantie. Gelukkig heb ik tot nu toe geen aanspraak hoeven te maken hierop. Toen ik de auto kocht was ik niet op de hoogte dat de auto uit Italië kwam. Pas na het bekijken van het instructieboekje werd het duidelijk. Mijn Rio komt idd niet bij de officiële dealer vandaan. Ik hoop nooit gebruik te hoeven maken van de garantie, maar mocht dat wel een keer gebeuren en ze gaan moeilijk doen, wordt het hen niet makkelijk gemaakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Ik hoop nooit gebruik te hoeven maken van de garantie, maar mocht dat wel een keer gebeuren en ze gaan moeilijk doen, wordt het hen niet makkelijk gemaakt Lees deze toch ook even ? http://www.kiaclub.nl/topic/12626-toch-weer-garantieproblemen-met-kia-ceed-sw/ KiaMNL geeft bij import auto's vooralsnog niet thuis. Het blijft een heikel punt en is helaas nog niet besproken op de KCG meeting van april jl. dacht ik. Puntje voor de volgende keer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 @BW Ik heb het gelezen en ik geloof dat Kia moeilijk kan doen. Zeker als mijn Rio ook niet eens bij de dealer onderhouden wordt maar bij een universele BOVAG garage. Wat ik las ging het over een auto uit 2008. Daar heb ik vaker misverstanden over gehoord wat betreft garantie. Die zouden maar 5 jaar garantie hebben. Mijn schoonmoeder heeft toevallig een Rio uit 2008 en daar was haar verteld dat op die maar 5 jaar garantie op zit. Broodje aap of niet ? Ik denk sowieso de 5 of 7 jaar niet te gaan halen. De garantie is namelijk beperkt tot 150.000 km. Ik heb de mijne in maart 2012 in gebruik genomen en heb ondertussen al bijna 70.000 km op de teller staan (probleemloos). Dus over anderhalf jaar kan ik toch naar de garantie fluiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts