Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Auto blijkt uit België te komen, Franstalige documenten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zou kia nl voor je moeten kunnen achterhalen..........

je kunt ook een beetje gokken want elke land heeft zijn typische dingen (zo heb ik het chassisnummer in de ramen gegraveerd).

wat ik denk dat je moet doen is naar een NL officiele kia dealer met je autopapieren en zij melden de auto aan bij Kia en dan hoor je of je Europese garantie hebt of niet.

de oorspronkelijke dealer (als deze europees is) moet nl het chassisnummer in het europees systeem zetten (zo heb ik begrepen) voor garantie.

Geplaatst

Misschien morgen maar eens een mailtje wagen aan Kia NL. Kijken wat ze zeggen.

Over de garantie maak ik me de minste zorgen. Het eventueel terug betalen van de wegenbelasting vind ik erger.

Bedankt voor de tip iig.

Geplaatst

Beste Jordan, stuur morgen maar een mail naar Kia Nederland. Vrijdag zitten wij in overleg met hun en zullen de vraag over importauto's meenemen.

Geplaatst

terugbetalen wegenbelasting? die snap ik niet. de 1.1 cdri is wegenbelastingvrij tot 1 jan 2014.

als de auto voor juli 2012 is dan is er van bpm ook geen sprake.

je hebt de auto toch al ingevoerd?

Geplaatst

Toshi. Klopt. Mijn Rio is wegenbelastingvrij.

Alleen als je verder terug leest kunnen daar, bij import, haken en ogen aan zitten.

Ik heb de auto zelf niet ingevoerd. Hij is door de handelaar ingevoerd en hier in NL pas op kenteken gezet.

Alleen heb ik dus gelezen dat wanneer er een bepaald certificaat niet bij zit er helemaal geen recht is op vrijstelling van de wegenbelasting en bij een eventuele controle kan dit teruggevorderd worden.

Ik heb de auto nieuw gekocht ervan uitgaande dat het allemaal goed geregeld is.

Er hoeft ook helemaal niks aan de hand te zijn maar er gaan nogal wat spookverhalen rond over het bedrijf waar ik de Rio gekocht heb dus morgen maar even checken of het ook allemaal goed geregeld is.

Geplaatst

Beste Jordan, stuur morgen maar een mail naar Kia Nederland. Vrijdag zitten wij in overleg met hun en zullen de vraag over importauto's meenemen.

Dat ga ik zeker doen. Liever vooraf zeker weten dan achter de problemen oplossen.

Dank heren van KCG

Geplaatst

ik denk niet dat je je zorgen moet maken. maar het beste kan je de rdw bellen.

die registreert bij invoer de ... europese conformiteit verklaring of zo... die heb ik ingeleverd.

en volgens mij weten voldoen alle 1.1 aan de eisen voor vrijstelling wegenbelasing. alleen de duitse auto's waren net wat anders kwa co2.

en ik weet niet hoe de service van Kia is maar bij mercedes kun je m.b.v. het chassisnummer en bewijs van eigenaarschap de historie van je auto (inclusief technische documentatie) opvragen.......

Geplaatst

Toshi.

Lees op de vorige pagina het stukje van maotan maar eens door.

Dan begrijp je waarom ik me een beetje zorgen maak.

Geplaatst

1 ding is zeker.. per 1 januari betalen wij ongeveer 90 euro per maand wegenbelasting!

Daar houd ik al rekening mee.

Ik hoop dat er voor schone diesels toch nog een goedkoper tarief gehanteerd wordt maar ben bang van niet.

Geplaatst

ik ben ook bang van niet.. overheid komt 6 miljard te kort.

ik heb trouwens het stuk gelezen en denk niet dat je je zorgen hoeft te maken maar 100% weet ik het natuurlijk ook niet.

het gaat in dit geval om de europese verklaring die bij de auto zit. via het chassisnummer moet te achterhalen zijn in welke land hij uitgeleverd is en kia van dat land moet ook zo een verklaring kunnen leveren.

was bij mij in FR geen probleem dus lijkt me IT ook geen probleem...  maar goed, Kia NL kan ook het nodige (redelijk makkelijk) uitzoeken en als zij de 7 jaar garantie accepteren, dan weet je bijna zeker dat het ook goed is met de europese toelating.

zullen we nu maar stoppen en wachten wat er gezegd wordt over importauto's tijdens het overleg met Kia?

Geplaatst

Als de auto echt uit Italië komt is er ook niks aan de hand maar we weten niet zeker of die daar ook vandaan komt, alleen dat die daar voor bestemd was. Morgen eerst maar even checken voordat ik mezelf gek loop te maken.

Geplaatst

Heren/Dames,

Als je mijn verhaal leest staat er ook in dat het niet zo is dat een grijze import auto geen 7Jaar Kia garantie zou kunnen hebben. Lees hierover even mijn eerste post van het verhaal.

Echter vanuit Kia moet die auto geregistreerd staan om op de 7 Jaar Kia garantie aanspraak te kunnen maken, en het maakt niet uit waar de auto vandaan komt. Als je op vakantie bent en je hebt onverhoopts pech en het zou garantie zijn kan je daar in het buitenland ook aanspraak op maken.

Je kan dit simpel opvragen bij Kia Nederland.

Volgens mijn info bij Kia Nederland heb je het chassisnummer nodig van de auto.

Wat natuurlijk wel van belang is dat je je auto moet laten repareren bij een officieel Kia service punt, je lokale dealer zou niet echt blij zijn als je je grijze import auto daar brengt voor garantie, je bent als laatste aan de beurt als het een beetje tegen zit. Logisch ze hebben niet jou de auto verkocht maar zij kunnen wel voor jou een eventueel garantie probleem oplossen met alle irritaties vandien.

Echter toen ik dit wou natrekken en opvragen bij Santing werd mij duidelijk te verstaan gegeven dat ik bij de koop ook zou beschikken over het chassisnummer en dat zij geen reden zagen om mij dat nummer te geven.

IK dacht wat slimmer te zijjn en vroeg om een proef rit en zou dan natuurlijk het nummer kunnen noteren maar voor een proefrit moest ik maar bij een dealer zijn.

De info over deze garantie kwestie heb ik simpel weg verkregen om van te voren even te bellen met Kia Nederland hoe het zat met grijze import auto's. Daarbij werd ik dus ook gewaarschuwd over het wegenbelasting verhaal iets wat ik weer bij een kennis bij de wegenbelasting en douanne zaken heb nagetrokken.

Geplaatst

Vandaag een reactie van Kia NL gekregen.

Ik ben gerust gesteld.

Hier de reactie die ik per mail heb ontvangen.

Geachte heer

Uw bericht ontvingen wij in goede orde.

Op basis van het door u opgegeven chassisnummer kunnen wij melden dat uw Rio inderdaad afkomstig is uit Italie. De registratiedatum (en daarmee de garantie startdatum) is 30-12-2011. De resterende fabrieksgarantie vanaf die datum, zal door Kia Motors Nederland worden verstrekt.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

• Like 4
Geplaatst

Inderdaad een geruststellend bericht.

Mijn Rio is dus op de juiste wijze naar Nederland gekomen en aangemeld bij Kia Motors.

Weer een zorg minder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...