kristofdeborle Geplaatst 29 Juni, 2013 Geplaatst 29 Juni, 2013 Hey allemaal Heeft er iemand ervaring met het rijden van de 1.1. CRDI in de bergen? Ik vertrek deze vakantie naar Zuid-Frankrijk en vraag me af of ik wel vlot die bergen zal op kunnen... Quote
Lique Geplaatst 29 Juni, 2013 Geplaatst 29 Juni, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/13427-bergje-op/ Misschien heb je hier al iets aan? Quote
Maotan Geplaatst 1 Juli, 2013 Geplaatst 1 Juli, 2013 Wij zijn vorig jaar toen de auto net 500km op de teller had naar Italie gereden Toscane/Umbrie. Geen centje pijn ik heb alleen de schakel momenten op het display genegeerd maar gewoon als van ouds luisteren naar motor en trekkracht. Wat mij enorm opviel is dat afremmen op de motorcompressie wat ik gewent ben bij diesels met de Rio weinig effect heeft, Dat moet je even uitproberen hoe dat aanvoelt. Verder ondanks klimmen en dalen hadden wij een gemiddeld diesel verbruik van ca. 1 op 20, en dat viel niet tegen ook niet vanwege de wat hogere snelheden (130/140) in Duitsland. Auto is vlot genoeg valt zeker niet tegen in de bergen, maar hoe vlotter hoe meer brandstof verbruik, aan het motor vermogen zal het niet liggen. Quote
Toshi Geplaatst 1 Juli, 2013 Geplaatst 1 Juli, 2013 naar barcelona gereden. vergeet maar afremmen op de motor... dat werkt niet.... niet op cruise rijden maar zelf schakelen op gevoel... Quote
Jordan Geplaatst 1 Juli, 2013 Geplaatst 1 Juli, 2013 naar barcelona gereden. vergeet maar afremmen op de motor... dat werkt niet.... niet op cruise rijden maar zelf schakelen op gevoel... Was me ook opgevallen. En niet alleen in de bergen. Zelfs in ons eigen land is afremmen op de motor niet voldoende. Je moet echt bijremmen. Zelf nu (na anderhalf) vergis ik me nog wel eens. Quote
Toshi Geplaatst 1 Juli, 2013 Geplaatst 1 Juli, 2013 en je moet echt uitkijken met de cruisecontrol want die traps het gas gewoon vol in op bij te blijven en dat lijkt me niet goed. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.