NickVerstijlen Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Sinds een week zijn mijn vriendin en ik de trotse eigenaars van een gloedjenieuwe Kia Picanto, 1.2, lemongrass, met alle pakketten. Er zitten nu dus 4 speakers in, 2 voorin en en 2 achterin. Ook hebben we de Pioneer subwoofer die door Kia aangeboden wordt, onder de passagiersstoel laten monteren. Het geluid klinkt voor ons nu wel goed genoeg, op 1 puntje na: Het geluid vinden we nu op dit moment teveel van voren komen. Wanneer je achterin zit dan hoor je ook duidelijk dat er niet veel geluid uit de speakers achterin komt. Aardig zacht. Nu wil ik het volume van deze speakers wat omhoog zetten zodat het geluid niet meer grotendeels van voren komen, maar dat het geluid beter verdeeld wordt. Is dit in te stellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henny Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Hoi Nick, dat is afhankelijk van welke radio er in jou picanto zit! wel goede keuze gemaakt met die super pack, zeer compleet autootje! veel plezier ermee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Begrijp ik het goed dat jij een verlengde Picanto hebt? In de gebruiksaanwijzing staat dat je het beste 15 cm met je benen van stuur af kunt zitten,dat doe ik ook,maar dan is er achterin nog net voldoende beenruimte voor een kind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickVerstijlen Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Ik heb de bestuurdersstoel en het stuur naar eigen wens ingesteld, op de manier die ik het fijnst vind. En nu kan er gewoon iemand achter mij zitten zonder problemen. Ik heb trouwens wel de 5-deurs Picanto. Misschien dat dat het verschil maakt? Type radio zoek ik later vandaag even op. Ik dacht namelijk dat dit in alle Picanto's dezelfde was. Het is namelijk gewoon de standaard radio die bij dit type Picanto zit. Dus dit zal ik vanavond even laten weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Dit i moet gewoon zijn in te stellen staat waarschijnlijk gewoon in je handleiding van de auto Maar veel geluid zul je er waarschijnlijk niet uitkrijgen de achterspeakers zijn meestal nogal geknepen En worden meer als subwoofer gebruikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlamJam Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ik heb ook een beetje met de radio gepield en hij staat gewoon in het menutje van de radio instellingen uit mn hoofd weet ik niet waar.. Maar de achterste speakers zijn inderdaad zoals Xtra al zeg wat magertjes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Sinds een week zijn mijn vriendin en ik de trotse eigenaars van een gloedjenieuwe Kia Picanto, 1.2, lemongrass, met alle pakketten. Er zitten nu dus 4 speakers in, 2 voorin en en 2 achterin. Ook hebben we de Pioneer subwoofer die door Kia aangeboden wordt, onder de passagiersstoel laten monteren. Het geluid klinkt voor ons nu wel goed genoeg, op 1 puntje na: Het geluid vinden we nu op dit moment teveel van voren komen. Wanneer je achterin zit dan hoor je ook duidelijk dat er niet veel geluid uit de speakers achterin komt. Aardig zacht. Nu wil ik het volume van deze speakers wat omhoog zetten zodat het geluid niet meer grotendeels van voren komen, maar dat het geluid beter verdeeld wordt. Is dit in te stellen? Ik weet niet of je die Pioneer hebt die KIA zelf levert want het geluidsniveau daarvan gaat dus niet met je radio mee omhoog of omlaag. Die subwoofer heeft zijn eigen volumeregeling en staat waarschijnlijk gewoon te hard voor de andere speakers... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ik heb dat subje ook gehad en deze gaat keurig mee met het geluid en met de afstand bediening kan je wat instellen meer of minder bas en nog iets maar de orginele radio os op de achter speakers gewoon niet zo best weinig hoge toonen Dit is algemeen bekend Subje is trouwens mits goed aangesloten een perfecte aanvulling voor je geluid ik was er erg over te spreken en de gene die hem nu heeft ook 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ik wou dat ding er ook in hebben van Pioneer maar dat werd me ten zeerste afgeraden vanwege de reden die ik net noemde... Ook raar, is toch €350 wat je komt brengen, ze hadden er zeker geen zin in dan hahaha 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Dat denk ik ook terwijl ze er behoorlijk aan verdienen Maar waarschijnlijk is het te veel werk of zijn. Ze bang om schade te maken Wat dan weer geld kost Terwijl deze sub er zo in zit en aangesloten is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ze zoeken het maar lekker uit dan ja toch thanks voor het rechtzetten van m'n reactie in ieder geval! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Druk eens op de rechter draaiknop, dan krijg je schuifjes voor Treble, Mid, Bass, Balance en Fader. Je selecteert een functie door draaien, activeert deze met een druk en dan stel je weer in met een druk. De fader regelt de verhouding voor/achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickVerstijlen Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Druk eens op de rechter draaiknop, dan krijg je schuifjes voor Treble, Mid, Bass, Balance en Fader.Je selecteert een functie door draaien, activeert deze met een druk en dan stel je weer in met een druk.De fader regelt de verhouding voor/achter. Ah! Enorm bedankt. Ik ben zelf echt een leek op het gebied van geluidsinstellingen, dus wist niet dat ik dit met de fader in kan stellen! Morgenochtend meteen even proberen. Nogmaals bedankt! @ Creative: Het is gewoon de Pioneer die Kia er zelf in zet ja. En ik had hier op dit forum al het één en ander gelezen over de geluidskwaliteit en zodoende dat we besloten om de subwoofer van Pioneer die Kia zelf aan bied, ook te laten plaatsen. We zijn er prima tevreden over hoor. Scheelt zeker in het geluid. Ik ben verder geen audiofiel, dat moet dan wel gezegd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickVerstijlen Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Iemand trouwens enig idee hoe je de onderbrekingen van de verkeersinfo op je radio uitschakeld? Vreselijk irritant voor mij persoonlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 niet op een rds zender afstemmen ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen66475 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 TA uitzetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickVerstijlen Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Doh! Hoe simpel kan het zijn!! Wederom bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts