Jump to content

Opvolger Sorento

willem1

Recommended Posts

Medio 2009 wordt de opvolger van de huidige Sorento geintroduceerd in Nederland zo heb ik begrepen

Zag al een tijdje geleden de nodige spionagefoto's, de nieuwe wordt tikkeltje groter; motorisatie (uit de schappen van Hyundai) is gissen: 2.2 diesel, 3 liter diesel, 2.4 benzine etc, kom van alles tegen...

Ben benieuwd, prijsmatig wordt het eea. interessanter; ik heb begrepen dat de opvolger goedkoper wordt dan de huidige Sorento

In juli komt hij op de markt. Hij is gebaseerd op de Hyunday IX 55 hier en daar hebben ze hem wat veranderd ten op zichte van de IX 55. Maar ik mis de eigen identiteit als KIA. De Borego was eigenlijk naar mijn mening een betere opvolger geweest.

gr. Jos

Edited by josua

• 1 month later...

Kreeg laatst van de importeur een hele vragenlijst over de opvolger van de Sorento; duidelijk tbv. de afd. marketing&sales....

Vele vragen overbodig dubbelgesteld, maar wat ik nog kon destilleren zijn o.m. 3 motorisaties; 2.0D; 2.2D en 2.4Benzine, allen met stevige vermogens; die komen geheid uit de schappen van Hyundai-

De dealers hebben informatie ontvangen maar voorlopig nog summier.

Prijzen en definitieve uitvoeringen nog onbekend, introductie Q4 '09.

Ben benieuwd!

Mag ik eerlijk zijn?

ik vind hem niet lelijk... Ook als je kijkt naar de "spionage" foto's van autowereld..

niet dat ik hem zou willen ruilen voor mijn cee'd SW maar toch.. Misschien een optie voor straks NA de cee'd SW.. wie weet..

Ladderchassis verdwijnt, tja kwestie van water bij de wijn; persoonlijk vind ik het wel jammer

Gros van de Sorento-rijders in aangeharkt NL gaat toch al niet het terrein in zullen ze gedacht hebben en dat is ook wel waar

Vriend zag laatst nog prachtige Borego's in Dubai/UAE, jammer dat-ie hier niet leverbaar is; daar kan je natuurlijk ook zo de zandbak in, no problem, altijd mooie ervaring!

Ik moet wel zeggen dat Kia op de goede weg is met introductie van zoveel nieuwe modellen ofschoon ik ze niet allemaal kan waarderen

Er gebeurt tenminste wat! Nu nog de opvolger van de Sorento afwachten en stevige proefrit maken!

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Het is overduidelijk dat moederbedrijf Hyundai de touwtjes in handen heeft en dat de nieuwe Sorento gelijk als bv. Citroen en de relatie met Peugeot heel veel overeenkomsten vertoont met de te introduceren Santa Fe met uitzondering dan van de V6-

Inmiddels rijdt de nieuwe Sorento al rond...., wat dacht je van Suriname-

't Is natuurlijk weer van de gekke dat wij in NL weer iets hebben bedacht om (extra) belasting binnen te halen onder het mom van vergroening en CO2-verhaal; helaas is dat een hele andere discussie maar horendol wordt je er wel van zeker wanneer je in 't buitenland weer eens moet uitleggen hoe dat zit met belasting op auto's en accijnzen op brandstoffen en daar dan weer de btw overheen etc.; melkkoe!

Sorry, even off-topic; pffft!

Interesting!

Maar 't zal toch niet zo zijn dat je zoals bij vele Duitse auto's een telefoonboekdik lijst van accessoires erbij krijgt waardoor de prijs weer als een raket in de lucht schiet....

Nog even wachten tot de IAA zo heb ik begrepen, 17-27 september, Frankfurt/Main, dan zijn de prijzen bekend voor NL

IAA 2009 - Internationale Automobil-Ausstellung in Frankfurt | auto motor und sport

• 2 months later...