willem1 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Medio 2009 wordt de opvolger van de huidige Sorento geintroduceerd in Nederland zo heb ik begrepen Zag al een tijdje geleden de nodige spionagefoto's, de nieuwe wordt tikkeltje groter; motorisatie (uit de schappen van Hyundai) is gissen: 2.2 diesel, 3 liter diesel, 2.4 benzine etc, kom van alles tegen... Ben benieuwd, prijsmatig wordt het eea. interessanter; ik heb begrepen dat de opvolger goedkoper wordt dan de huidige Sorento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josua Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 (edited) In juli komt hij op de markt. Hij is gebaseerd op de Hyunday IX 55 hier en daar hebben ze hem wat veranderd ten op zichte van de IX 55. Maar ik mis de eigen identiteit als KIA. De Borego was eigenlijk naar mijn mening een betere opvolger geweest. gr. Jos Edited January 6, 2009 by josua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Nou, dan gaan we iedereen vast lekker maken Met dank aan autowereld.com Zo te zien gaat de Sorento meer richting de 4007, C-Crosser, Outlandner, Santa F Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Efu Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Ik heb ook al illustraties gezien van Autobild van de nieuwe Sorento: http://www.kiaclub.nl/attachment.php?attachmentid=3&stc=1&d=1231515156 http://www.kiaclub.nl/attachment.php?attachmentid=4&stc=1&d=1231515156 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centurion Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Hier een paar andere foto's: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Kreeg laatst van de importeur een hele vragenlijst over de opvolger van de Sorento; duidelijk tbv. de afd. marketing&sales.... Vele vragen overbodig dubbelgesteld, maar wat ik nog kon destilleren zijn o.m. 3 motorisaties; 2.0D; 2.2D en 2.4Benzine, allen met stevige vermogens; die komen geheid uit de schappen van Hyundai- De dealers hebben informatie ontvangen maar voorlopig nog summier. Prijzen en definitieve uitvoeringen nog onbekend, introductie Q4 '09. Ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ata10 Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Kia has released it's first image of the next generation (2010) Kia Sorento today. It looks awesome!! Check it out: 2010 Kia Sorento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 En dit is dan die onthulde 'teaser' afbeelding...: voor de info op de site zie de link in ata10 zijn bericht.. Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Mag ik eerlijk zijn? ik vind hem niet lelijk... Ook als je kijkt naar de "spionage" foto's van autowereld.. niet dat ik hem zou willen ruilen voor mijn cee'd SW maar toch.. Misschien een optie voor straks NA de cee'd SW.. wie weet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Volgens mij word het wel een bruute bak!! Ben benieuwd naar de officiele foto's!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Ladderchassis verdwijnt, tja kwestie van water bij de wijn; persoonlijk vind ik het wel jammer Gros van de Sorento-rijders in aangeharkt NL gaat toch al niet het terrein in zullen ze gedacht hebben en dat is ook wel waar Vriend zag laatst nog prachtige Borego's in Dubai/UAE, jammer dat-ie hier niet leverbaar is; daar kan je natuurlijk ook zo de zandbak in, no problem, altijd mooie ervaring! Ik moet wel zeggen dat Kia op de goede weg is met introductie van zoveel nieuwe modellen ofschoon ik ze niet allemaal kan waarderen Er gebeurt tenminste wat! Nu nog de opvolger van de Sorento afwachten en stevige proefrit maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Bron: Autoweek Autonieuws | Kia Sorento steeds duidelijker - AutoWeek.nl Ziet er goed uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Bron: Autoweek/Kia Sorento on het nieuw Weer een tip van de sluier......; Autonieuws]Autonieuws]Autonieuws | Kia Sorento in het nieuw - AutoWeek.nl Ziet er spannend uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted April 2, 2009 Author Share Posted April 2, 2009 Bron: Autoweek Dit is 'm dan definitief: Autonieuws]Autonieuws | Meer details nieuwe Kia Sorento - AutoWeek.nl | Meer details nieuwe Kia Sorento - AutoWeek.nl Nu nog de priijzen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kelvin Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaso Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Heeft hij wel een low gear? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted June 12, 2009 Author Share Posted June 12, 2009 Zou in 2D en 4D worden geleverd, in NL 2.4 benzine en 2.2 diesel Definitief horen we 't allemaal na de zomer Vind 't wel een mooie bak, nu nog de prijzen....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizmor Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 mooie bak hoor, prijzen intreseren me niet aangezien ik hem toch niet kan betalen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimvo Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Hyundai Santa Fe krijgt nieuwe jas | Autonieuws - AutoWeek.nl Lijkt wel veel op de nieuwe Sorento. Jammer dat de laatste minder motor uitvoeringen krijgt, wel leuk dat de Sorento eerder op de markt komt dan de SF (verwacht voorjaar 2010) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Het is overduidelijk dat moederbedrijf Hyundai de touwtjes in handen heeft en dat de nieuwe Sorento gelijk als bv. Citroen en de relatie met Peugeot heel veel overeenkomsten vertoont met de te introduceren Santa Fe met uitzondering dan van de V6- Inmiddels rijdt de nieuwe Sorento al rond...., wat dacht je van Suriname- 't Is natuurlijk weer van de gekke dat wij in NL weer iets hebben bedacht om (extra) belasting binnen te halen onder het mom van vergroening en CO2-verhaal; helaas is dat een hele andere discussie maar horendol wordt je er wel van zeker wanneer je in 't buitenland weer eens moet uitleggen hoe dat zit met belasting op auto's en accijnzen op brandstoffen en daar dan weer de btw overheen etc.; melkkoe! Sorry, even off-topic; pffft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimvo Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Eindelijk, prijzen zijn bekend. Prijzen Kia Sorento | Autonieuws - AutoWeek.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 Interesting! Maar 't zal toch niet zo zijn dat je zoals bij vele Duitse auto's een telefoonboekdik lijst van accessoires erbij krijgt waardoor de prijs weer als een raket in de lucht schiet.... Nog even wachten tot de IAA zo heb ik begrepen, 17-27 september, Frankfurt/Main, dan zijn de prijzen bekend voor NL IAA 2009 - Internationale Automobil-Ausstellung in Frankfurt | auto motor und sport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 en meer in detail: Kia Sorento-Neuauflage zur IAA | News | auto motor und sport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 en alvast een ritje...........(bron: autoweek) Rij-impressie Kia Sorento | Video - AutoWeek.nl oefff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minibraam Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 ff wachten nog tot september, en dan gaan met de sorento 2 wordt vast net zo'n bestseller ik kan nog wel ff door met mn Joice:lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts