Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het huidige model Picanto is inmiddels enige tijd op markt en dit betekend dat de eerste ingeruilde 'nieuwe' Picanto's steeds vaker bij de dealer te vinden zijn.

Wat mij opvalt is dat de prijs van een gebruikte Picanto nog erg hoog ligt. Veeal scheelt het een paar (2 tot 4) duizend euro met een nieuwe.

Daarom vraag me af welke keuze jullie zouden maken als je een Picanto zou aanschaffen, ga voor voor een helemaal nieuwe of vind je de prijs van een 2de hands ook acceptabel.

Daarbij ook een doorkijk dat ik schat de auto wel een jaar of zes te gaan gebruiken.

Geplaatst

als het 1000 euro scheelt (en ik kan/wil niet in jouw portemonnee kijken) zou ik voor een nieuwe gaan.

- geen krasjes/deukjes

- 7 jaar garantie

- kinderziektes eruit

Geplaatst

nou de garantie is natuurlijk overdraagbaar dus als hij 2 jaar oud is heb je nog 5 jaar garantie toch.

En verder hoop ik dat er genoeg mensen zijn die een gebruikte willen kopen, kan ik die van mij naar 3 jaar weer scherp in ruilen. ha ha.

Maar dit is een vraag waar geen een duidig antwoord opgegeven kan worden, dat is voor iedereen verschillend.

Ik vond het voordeel van nieuw dat ik nu eens echt de auto kon samenstellen zoals ik wou.

Maar als hij er zo ook gebruikt had gestaan dan was het weer heel afhankelijk van hoeveel kmters hij er op heeft en hoeveel het dan weer in prijs scheeld.

2 tot 4 duizend euro verschil is best een hoop geld.

En inderdaad (kinder ziektes) zijn er wel uit.

Ik heb per toeval een 2011, 2012 en een 2013 picanto gehad en hoewel het niet echt kinderziektes te noemen waren is de 2013 wel op veel punten net even beter.

Maar of dat het bedrag meer waard is...... dat is weer persoonlijk.

Geplaatst

Ik zou lekker een occasion kopen als je toch al twijfelt. Scheelt je een hoop geld, je hebt dezelfde garantie als een nieuwe, alleen iets korter. Op het moment dat je een nieuwe auto de showroom uitrijdt verlies je bij welke auto dan ook al 10% van de nieuwwaarde, kan je ook andere hele leuke dingen van doen. 

Geplaatst

De Up  en de Picanto hebben de laagste afschrijving in hun klasse.  Bij dit soort auto's zou ik voor nieuw gaan.  Tenzij de voorkeur valt op een  incourant merk/ model/ type. Daar is de afschrijving relatief  hoog  en is het prijsverschil tussen nieuw en tweedehands groter.

Geplaatst

Ik ben het met Fonzie eens. Buiten zijn argument speelt ook mee dat je bij een nieuwe auto precies de geschiedenis kent en het ook een stuk plezier geeft om hem vanaf nieuw te bezitten. :tt1:Daar staat wel weer de stress van de 1e kras tegenover. :no:

Geplaatst

dat met die eerste kras moet een hel zijn :( heb ik nog niet maar heb wel al gezien dat er lelijke mensen naar mijn auto kijken en dat is ook verschrikkelijk :P

• Like 1
Geplaatst

Het scheelt op de offerte die er nu ligt +/- 3.250 euro tussen een auto van 2,5 jaar oud dus één van de eerste picanto's en een nieuwe.

Dit is nog wel een bedrag vind ik zelf.

Ik ga er in mijn berekening nu vanuit dat de inruilwaarde van een nieuwe Pincanto over 5 jaar op EUR 4.000,- ligt.

voor de auto die al twee jaar oud is op EUR 3.500,-

Zijn dit volgens jullie ook reeële bedragen om mee te rekenen?

Geplaatst

heb je wel eens in duitsland gekeken? invoeren stelt niks voor en de bpm is ook niet veel denk ik en de keus is veel groter! ik heb destijds een Mercedes uit duitsland gehaald scheelde bakken met geld.

Geplaatst

dat met die eerste kras moet een hel zijn

Dat is het. Zeker als die tijdens het tanken toegebracht word door een "petje" en zijn matties die als een malle het terrein op komen stuiteren over een drempel.

Auto was net 5 weken oud ofzo, gelijk €300 schade.

Geplaatst

heb je wel eens in duitsland gekeken? invoeren stelt niks voor en de bpm is ook niet veel denk ik en de keus is veel groter! ik heb destijds een Mercedes uit duitsland gehaald scheelde bakken met geld.

Met ouwe rotzooi misschien, kleine autootjes zijn in Duitsland juist duurder...

Geplaatst

Het scheelt op de offerte die er nu ligt +/- 3.250 euro tussen een auto van 2,5 jaar oud dus één van de eerste picanto's en een nieuwe.

Dit is nog wel een bedrag vind ik zelf.

Ik ga er in mijn berekening nu vanuit dat de inruilwaarde van een nieuwe Pincanto over 5 jaar op EUR 4.000,- ligt.

voor de auto die al twee jaar oud is op EUR 3.500,-

Zijn dit volgens jullie ook reeële bedragen om mee te rekenen?

Kijk gewoon voor een goede occasion met garantie en zonder schadeverleden. Kan je van die €3250 mooi op vakantie van de zomer...

Geplaatst

ik heb het dus over kopen bij een officiële dealer niet bij een of ander beun de haas!

maar ken inderdaad de prijzen van kia's niet, maar altijd leuk om ff te kijken bij kia.de toch?

Geplaatst

Ik heb er toevallig flink naar zitten kijken voor ik deze auto kocht, wat mij opviel is dat kleine autootjes juist duurder zijn In Duitsland met vaak nog minder opties ook. Denk dat die kleintjes gewoon minder verkocht worden daar ofzo...

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...