Jump to content
Onderdelenshop24.com

Voor het eerst vochtige ramen aan de binnenkant


Recommended Posts

Posted

Ik heb al heel wat auto's versleten en de laatste 10 jaar steeds nieuw gekocht.

Nou heb ik sinds de afgelopen 32 jaar voor het eerst vochtige ramen aan de binnenkant van mijn Rio Superpack 1.2 geconstateerd en heb dit dus nooit eerder in een auto gehad.

Het was wel in de vorstperiode maar daar hebben al mijn vorige auto,s ook meegemaakt maar nooit eerder dit meegemaakt.

Wie heeft dit ook en wat is de oorzaak dat deze auto dit heeft en wat kan er aan gedaan worden.

want prettig vindt ik het zeker niet.

Gr,

Eric

Posted

Ik heb al heel wat auto's versleten en de laatste 10 jaar steeds nieuw gekocht.

Nou heb ik sinds de afgelopen 32 jaar voor het eerst vochtige ramen aan de binnenkant van mijn Rio Superpack 1.2 geconstateerd en heb dit dus nooit eerder in een auto gehad.

Het was wel in de vorstperiode maar daar hebben al mijn vorige auto,s ook meegemaakt maar nooit eerder dit meegemaakt.

Wie heeft dit ook en wat is de oorzaak dat deze auto dit heeft en wat kan er aan gedaan worden.

want prettig vindt ik het zeker niet.

Gr,

Eric

Ik heb nu 2 weken ook een nieuwe Kia Rio en heb altijd de Airco aan staan de Auto blijft helemaal droog ! , hiervoor een BMW 3 serie gehad ook altijd hier de Airco altijd aan gehad , en ook hier nooit last gehad van vocht !.

Posted

Had ik ook met de sportage maar heb de verwarming gecombineerd naar de voeten en omhoog, geen last meer gehad. Deze tip stond in het instructieboekje. Airco aanzetten helpt ook, want airco ontvochtigd. Stomme vraag misschien maar de doorstroomopeningen zijn wel open?

Suc6

Posted

Hoi, al wat jullie aangeven heb ik uiteraard gedaan.

Het begon na het wegrijden nadat de auto in vorst had gestaan. Er liepen nadat de auto warm was wat straaltjes aan de binnenkan van de voorruit naar beneden ik dacht eerst dat het aan de buitenkant lag en deed de ruitenwissers een paar keer aan,

En kwam er zo dus achter.

Met airco, zonder airco, welke richting ze ook blazen het hoort gewoon niet dat een auto van deze tijd aan de binnenkant van je voorruit vocht problemen krijgt.

Gr.

Eric

Posted

Hoi, al wat jullie aangeven heb ik uiteraard gedaan.

Het begon na het wegrijden nadat de auto in vorst had gestaan. Er liepen nadat de auto warm was wat straaltjes aan de binnenkan van de voorruit naar beneden ik dacht eerst dat het aan de buitenkant lag en deed de ruitenwissers een paar keer aan,

En kwam er zo dus achter.

Met airco, zonder airco, welke richting ze ook blazen het hoort gewoon niet dat een auto van deze tijd aan de binnenkant van je voorruit vocht problemen krijgt.

Gr.

Eric

 

 

is wel een beetje kort door de bocht , wanneer het heel vochtig bij bepaalde weersomstandigheden kan dit dus wel voor komen ( bij elk Merk ) maar daarvoor heb je dus ook een Airco in je Auto die het vocht/droog maakt .

Posted

Ik had dit ook bij mijn Sp3. Na grondige controle bleek er water aan de onderkant binnen te komen, juist onder mijn matten. Een slechte las.

De dealer repareerde dit en sindsdien was het probleem opgelost. Ik heb wel in deze vochtige periode last van damp op mijn raam als de wagen lange tijd buiten staat. Het begint als ik in stap. Heb er niet echt een probleem mee. Na 2 minuten is het terug weg.

Posted

is wel een beetje kort door de bocht , wanneer het heel vochtig bij bepaalde weersomstandigheden kan dit dus wel voor komen ( bij elk Merk ) maar daarvoor heb je dus ook een Airco in je Auto die het vocht/droog maakt .

Als je het over beslagen ramen hebt, ja die blaast de airco zo droog maar als je dan daarna nog aan de binnenkant waterstraaltjes ziet lopen dan zeg ik toch weer dat ik dit in iedere moderne auto die ik de afgelopen jaren nieuw gereden heb ( daarvoor een wat oudere tweedehands auto's ) nog nooit meegemaakt heb met dezelfde weeromstandigheden.

Gr,

Eric

En Belthazor ik zal jou tip zeker doen en kijken of dat wat scheelt.

  • 3 weeks later...
Posted

Ik heb vandaag even een test gedaan met de Airco in mijn Rio , heb de Airco uitgezet .Vanavond toen ik in de Auto kwam was de binnenkant voorruit helemaal beslagen ( het had hard geregend ) heb toen de Airco maar weer aangezet ( staat normaal altijd aan in de auto ) na 300 meter  rijden was alle vocht weer uit de auto !.Dus bij deze laat je Airco altijd WEL aanstaan !.

Posted

Vanavond toen ik in de Auto kwam was de binnenkant voorruit helemaal beslagen ( het had hard geregend ) heb Airco maar weer aangezet ( staat normaal altijd aan in de auto ) na 300 meter rijden was alle vocht weer uit de auto !.Dus bij deze laat je Airco altijd WEL aanstaan !.

maar zou het vocht ook niet verdwenen zijn na 300 m met enkel de ventilator op hoogste stand en buitenluchttoevoer op de voorruit gericht? Zo gaat het bij mij vlotjes. Maar aangezien ik veel lange stukken rij, zal mijn auto van binnen toch al droger zijn.
Posted

Als je je A/C altijd aan laat staan komt er juist meer vocht in de cabine!

Alleen droog je dat dan ook weer snel.

Het vocht uit de lucht condenseert namelijk op de verdamper en loopt dan weg. Maar als je de A/C niet uitzet blijft het vocht aanwezig op de verdamper en kun je daar ook nog eens schimmelvorming op krijgen.

De normale A/C-etiquette schrijft voor deze zo'n 5 minuten voor het bereiken van je bestemming uit te zetten, maar de blower dan door te laten blazen, evt. met een raam op een kier.

Op die manier blaas je de verdamper droog en kan het vocht via het raam de auto uit.

Posted

maar zou het vocht ook niet verdwenen zijn na 300 m met enkel de ventilator op hoogste stand en buitenluchttoevoer op de voorruit gericht? Zo gaat het bij mij vlotjes. Maar aangezien ik veel lange stukken rij, zal mijn auto van binnen toch al droger zijn.

Nope, zonder A/C gaat de vocht er niet uit, heb dit al vaak genoeg geprobeerd.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...