kia_21 Geplaatst 26 December, 2013 Geplaatst 26 December, 2013 Is er in de zekeringkast bij de Picanto een geschakelde plus van de verlichting? Want anders zou ik een kabel moeten trekken vanaf de motor. Misschien weten jullie er een zitten en bespaart mij dat een hoop werk! Het is trouwens voor een paar ledjes in de auto. Deze moeten aanspringen zodra mijn interieur verlichting ook aan gaat. Ik heb een speciaal zekering kastje om zo een extra plus eraan vast te maken. Ik hoor het graag van jullie! PS: hoe verander ik de topic naam? Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 Waarom zou je een draad moeten trekken vanaf de motor als je iets wilt laten aan gaan met de interieurverlichting? Als ik goed begrijp wat je wilt kun je een permanente voeding aan je LEDs hangen en dan de massa van de LEDs bijkoppelen aan de schakeldraad van de binnenverlichting. Dan gaan de LEDs aan zodra je je deur(en) opent. OOK als de interieurverlichting uit staat... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 PS: hoe verander ik de topic naam? Bovenin boven de zoekbalk zie je je inlognaam. Klik daarop en selecteer instellingen. Als je dat scherm hebt selecteer je de button schermnaam wijzigen. Aanpassen en weer opslaan. succes Quote
kia_21 Geplaatst 27 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2013 Waarom zou je een draad moeten trekken vanaf de motor als je iets wilt laten aan gaan met de interieurverlichting?<br /><br />Als ik goed begrijp wat je wilt kun je een permanente voeding aan je LEDs hangen<br />en dan de massa van de LEDs bijkoppelen aan de schakeldraad van de binnenverlichting.<br />Dan gaan de LEDs aan zodra je je deur(en) opent. OOK als de interieurverlichting uit staat...<br /><br />Omdat ik ze wil laten branden zodra mijn interieur verlichting aan schiet (alle verlichting binnen in zoals alle indicator lampjes. De rooie om precies te zijn). <br /><br />Het zou inderdaad ook mooi zijn als ze aan gaan zodra ik mijn deur(en) open doe. Dat is geen pre maar dat zou mooi zijn. <br /><br />Misschien weet jij wat de beste schakelling hiervoor is en waar ze vanaf kan tappen?<br /><br />Sent from my GT-I9300 using Tapatalk<br /><br /> Quote
Picawhite Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 Dus je wilt ze aan laten gaan zo gauw je het kontakt aanzet dus , zou ik gewoon de geschakelde plus vanaf het kontaktslot nemen , even meten en je weet het. Als je ze via de deur kontakt laat gaan branden ze natuurlijk niet constant of je moet je binnenverlichting aan zetten. Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 "Interieurverlichting" is het licht in je dak, waarmee je kunt zien wat je doet. Ik denk dat je bedoelt dat als je je auto op contact zet, dat dan je LEDs moeten gaan branden? Dat zou je kunnen aftakken vanaf de zekering voor de 12V-aansluiting. Als je daarvoor een Add-a-Circuit gebruikt kun je dat simpelweg onder je zekeringklepje doen. Ik weet uit mijn hoofd niet welke positie het is, maar het is de 15A (blauw) zekering "Power Outlet" als het goed is. Quote
kia_21 Geplaatst 27 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2013 "Interieurverlichting" is het licht in je dak, waarmee je kunt zien wat je doet. Ik denk dat je bedoelt dat als je je auto op contact zet, dat dan je LEDs moeten gaan branden? Dat zou je kunnen aftakken vanaf de zekering voor de 12V-aansluiting. Als je daarvoor een Add-a-Circuit gebruikt kun je dat simpelweg onder je zekeringklepje doen. Ik weet uit mijn hoofd niet welke positie het is, maar het is de 15A (blauw) zekering "Power Outlet" als het goed is. Dat is ook een optie om hem via een geschakelde plus te laten lopen. Maar mijn bedoeling is wanneer mijn verlichting aan gaat zoals mijn XENON verlichting, dan ook de ledjes gaan branden. Ik moet alleen even kijken wat de beste optie is. Quote
kia_21 Geplaatst 27 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2013 Bovenin boven de zoekbalk zie je je inlognaam. Klik daarop en selecteer instellingen. Als je dat scherm hebt selecteer je de button schermnaam wijzigen. Aanpassen en weer opslaan. succes Ik bedoel de naam van deze topic! Niet mijn eigen naam. Quote
xtra40 Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 wat wil je veranderen aan de naam dan ?? Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 Meestal is het zo dat de zekeringen VOOR de schakelaars zitten, dus niet met de verlichting mee schakelen. Wat je wel kunt doen is je LEDs koppelen aan de bedrading van de radio, of bijv. de verlichtingsdraad van de koplamphoogtesteller. Daar zit een draad die +12V is met licht aan, zodat het icoontje verlicht is. Onthou wel dat bij koppeling van de LEDs aan je licht ze altijd branden, dus ook als je het stadslicht als parkeerlicht gebruikt. Quote
kia_21 Geplaatst 27 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2013 Meestal is het zo dat de zekeringen VOOR de schakelaars zitten, dus niet met de verlichting mee schakelen. Wat je wel kunt doen is je LEDs koppelen aan de bedrading van de radio, of bijv. de verlichtingsdraad van de koplamphoogtesteller. Daar zit een draad die +12V is met licht aan, zodat het icoontje verlicht is. Onthou wel dat bij koppeling van de LEDs aan je licht ze altijd branden, dus ook als je het stadslicht als parkeerlicht gebruikt. Ja klopt. Ik zou ook graag aan willen hebben met stadslicht. Maar hoe bedoel je dat met parkeer licht? Gewoon als het donker is en je verlaat je auto? En omgekeerd. (Find me home system) Quote
kia_21 Geplaatst 27 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2013 wat wil je veranderen aan de naam dan ?? Geen correcte spelling Je ziet het zo! Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2013 Geplaatst 27 December, 2013 Als je je auto in het donker (buiten de bebouwde kom) parkeert kun je je stadslicht laten branden, zodat de auto zichtbaar is. Maar dan blijven de LEDs binnenin dus ook aan. Zelf zou ik aftakken bij de lichtdraad van de hoogtesteller, die is relatief makkelijk bereikbaar. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.