Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag Kia Forumgebruikers,

Sinds enkele dagen is mee opgevallen dat de plafondverlichting achteraan de auto niet meer werkt. Het lampje is niet stuk want als je de knop voor continue aan ingedrukt gaat het lampje wel. Ook lijken de deurcontacten wel goed te werken. Iemand die weet wat het kan zijn? 

• Confused 1
Posted

Als het met de knop wel werkt en het licht voor wel aan gaat op de deuren lijkt me dat er iets is op de aansturing naar achter.
Het eerste dat ik zou nakijken is of het signaal wel goed achter aankomt. Als dat zo is dan de schakelaar van het lampje nakijken; misschien dat die niet goed contact maakt.

Posted
20 minuten geleden, zei Bernd:

Zit er naast het voorste lampje geen schakelaar?

mijn Niro heeft dit wel maar ik weet niet of dit bij andere Kia modellen ook zo is.

Nee twee schakelaars aan de lamp. Een die werkt met de portieren, en een knop om die gewoon de lamp aan te steken wanneer je lucht nodig hebt 

Posted
Nee twee schakelaars aan de lamp. Een die werkt met de portieren, en een knop om die gewoon de lamp aan te steken wanneer je lucht nodig hebt 

Dan zit er dus wel een schakelaar, want dat is wat je beschrijft.

Maar als het lichtje VOOR wel reageert op de deuren (en een evt. lichtje op het dashboard ook) zou ik eerst de aansluiting bij het lampje achter nakijken...
Posted

Het zal zeker in het schakelaartje zitten, een paar keer bruut in en uitschakelen wil wel eens helpen, hoogstwaarschijnlijk is er een kontaktje vuil.

• Like 1
  • 2 years later...
Posted
Op 18-1-2022 om 18:23, zei HANSIEBOY1974:

Beste Rinus,

Die heb ik al geprobeerd maar het werkt niet. Ik ga morgen eens langs in de garage. Hopelijk kunnen ze dit eenvoudig fixen...

Is gewoon een slechte aardedraad komt veel voor bij deze generatie Sportages,je kan de draad die aan het dak vastzit losmaken en opnieuw bevestigen met bijvoorbeeld een metalen vulling ertussen..