Japio84 Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Hoi, Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Kia Rio. Nu heb ik dit weekend 17 inch velgen via marktplaats gekocht maar er zit bandenmaat 205-40-17 om. Nu mijn vraag kan dat kwaad omdat er volgens mij origineel 205-45-17 om moet. Mvg Richard Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Ja het verschil wordt dan wel erg groot qua afwijking. Maar die afweging moet jezelf maken uiteraard. http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm Quote
Japio84 Geplaatst 27 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2014 Dat is best veel. Maar de banden zijn nog zo goed als nieuw vandaar dat ik het zonde vind om het niet gebruiken. Maar het is alleen de KM afwijking of is er nog meer dat niet meer klopt, bijvoorbeeld dat het slecht is voor je motor Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Nou je wiel maakt andere omwentelingen. Ik denk niet dat het schadelijk is voor je motor. Ik weet niet hoe dat zit met bv de abs en dat soort zaken. Persoonlijk zou ik ze verkopen en nieuwe banden terug kopen. Quote
xtra40 Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 motor vind het niet zo erg is alleen de afwijking in je teller systeem en mischien je abs/srs systeem Quote
Japio84 Geplaatst 27 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2014 Oké, denk als ik dit zo hoort dat dat misschien wel het verstandigste is, verkopen en nieuwe ervoor kopen. Thx voor de hulp Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.