Mike Rio Geplaatst 12 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2014 Waarom ben je zo bang??? kun je beter een ouwe sloopauto kopen Hallo Handyman, Waarschijnlijk heeft u iets dergelijks een (auto)inbraak (nog) niet meegemaakt; ik verzeker u, dat komt uiteindelijk vanzelf, bij u of in uw omgeving. Bang zijn is niet niet het juiste woord als je onderdelen van je auto worden afgesloopt midden in de nacht door 4 man en de Politie (112) zegt dat je de volgende ochtend maar aangifte moet gaan doen; men wilde niet eens langskomen... Ik ruil die Polo nu in voor een KIA omdat ik niet nog 1 keer voor 3500 Euro schade wil hebben en de verzekering heeft al aangegeven dat mijn premie bij de volgende keer fors zal worden verhoogd. Betaalt u die premieverhoging? Een oude sloopwagen is geen optie omdat ik 5 dagen per week (40.000 kilometer per jaar) met de auto naar mijn werk moet, omdat ik niet met het openbaar vervoer kan reizen vanwege mijn werkzaamheden. Groet, Mike Quote
Dennis_N-V Geplaatst 12 Februari, 2014 Geplaatst 12 Februari, 2014 Hallo Handyman, Waarschijnlijk heeft u iets dergelijks een (auto)inbraak (nog) niet meegemaakt; ik verzeker u, dat komt uiteindelijk vanzelf, bij u of in uw omgeving. Bang zijn is niet niet het juiste woord als je onderdelen van je auto worden afgesloopt midden in de nacht door 4 man en de Politie (112) zegt dat je de volgende ochtend maar aangifte moet gaan doen; men wilde niet eens langskomen... Ik ruil die Polo nu in voor een KIA omdat ik niet nog 1 keer voor 3500 Euro schade wil hebben en de verzekering heeft al aangegeven dat mijn premie bij de volgende keer fors zal worden verhoogd. Betaalt u die premieverhoging? Een oude sloopwagen is geen optie omdat ik 5 dagen per week (40.000 kilometer per jaar) met de auto naar mijn werk moet, omdat ik niet met het openbaar vervoer kan reizen vanwege mijn werkzaamheden. Groet, Mike Wellicht simpel gedacht; Is het geen idee om dichter bij het werk te gaan wonen. Wellicht dat daar ook minder aan auto's van een ander gezeten wordt, dan in de hoofdstad van Nederland. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 12 Februari, 2014 Geplaatst 12 Februari, 2014 met een kleine s.. Daar heeft u niets mee van doen. Ik denk aan kijkmijeensmeeopdeflowsurfenpunten Enige moeite met een grap, die een ander maakt, heer bigwade ? Quote
Smart Geplaatst 12 Februari, 2014 Geplaatst 12 Februari, 2014 Reuring? Heren toch! Toch maar even iets geregeld.................. 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 12 Februari, 2014 Geplaatst 12 Februari, 2014 Is met 40.000 km per jaar een diesel geen optie voor je?? Quote
bigwade Geplaatst 12 Februari, 2014 Geplaatst 12 Februari, 2014 Enige moeite met een grap, die een ander maakt, heer bigwade ? Ik denk al, waar blijft die ouwe reus... Internet in het N.B. is een tijdzone later lijkt wel. Nee zeg, geen moeite, meer een open deur, haha ! 1 Quote
Mike Rio Geplaatst 12 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2014 Wellicht simpel gedacht; Is het geen idee om dichter bij het werk te gaan wonen. Wellicht dat daar ook minder aan auto's van een ander gezeten wordt, dan in de hoofdstad van Nederland. Hallo Dennis, Als wij vandaag uit Amsterdam zou kunnen vertrekken, waren onze koffers al gepakt; helaas werkt mijn vrouw ook in Amsterdam en gezien de op slot zittende huizenmarkt is dit helaas ook geen optie. Ook op het platteland is de politie wegbezuinigd en aanrijdtijden van 20 minuten of meer zijn normaal geworden... Hoe kun je je dan veilig voelen, jezelf verdedigen mag niet/nauwelijks want dan wordt jijzelf aangeklaagd; als "mooi" en veelzeggend voorbeeld: Zaandijk, toch een leuk klein gezellig dorpje... De meeste mensen beseffen nu nog niet dat wij -mede door de open grenzen- "onder de voet gaan worden gelopen door bendes die al rovend door het hele land trekken. Waar is het trouwens nog relatief veilig? https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=201672435013512576459.0004d1d50caca74b589b9 Groet, Mike Quote
Mike Rio Geplaatst 12 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2014 Is met 40.000 km per jaar een diesel geen optie voor je?? Hallo Albert Jan, Zou misschien kunnen, maar mijn vrouw en ik rijden ook aardig wat privé kilometers. Wist u nog de "zeer gunstige" regelingen voor de kleine milieudieseltjes? Allemaal geschrapt, omdat de overheid diesel niet wil hebben als autobrandstof. Die kleine milieudieseltjes zijn nu aan de straatstenen niet meer kwijt te raken en verbruiken relatief veel diesel, omdat die veel te kleine motoren niet geschikt zijn om in het snelle Nederlandse verkeer goed mee te komen. Ik voorzien dat in de toekomst de dieselprijs voor automobilisten nog veel verder zal worden verhoogd. Groet, Mike Quote
SlamJam Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 Hallo Albert Jan, Zou misschien kunnen, maar mijn vrouw en ik rijden ook aardig wat privé kilometers. Wist u nog de "zeer gunstige" regelingen voor de kleine milieudieseltjes? Allemaal geschrapt, omdat de overheid diesel niet wil hebben als autobrandstof. Die kleine milieudieseltjes zijn nu aan de straatstenen niet meer kwijt te raken en verbruiken relatief veel diesel, omdat die veel te kleine motoren niet geschikt zijn om in het snelle Nederlandse verkeer goed mee te komen. Ik voorzien dat in de toekomst de dieselprijs voor automobilisten nog veel verder zal worden verhoogd. Groet, Mike Hoi Mike Rio, Helaas dat het zo is tegenwoordig dat je een bearlock en alles op je auto moet hebben en dan nog kunnen ze hem meenemen en staat ie binnen een paar uur in het oostblok Helaas helaas.. Quote
Smart Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 Wij wonen dichtbij de grens met Duitsland en geregeld komen er groepjes Roemenen en Bulgaren even de grens over om ons kostbare bezit 'zonder te betalen' mee te nemen. De goederen verdwijnen dan snel richting het achterland en zie je nooit meer terug. De beruchte 'Bulgaarse methode', een gaatje boren onder het deurslot en de sleutel omdraaien, is een reeds beproefde methode gebleken. We zijn het immers zo gewend om de sleutel in het slot te laten zitten, lekker gemakkelijk. Het 's-nachts verwijderen van je sleutel uit het slot kan daarom al veel ellende voorkomen. Helaas zijn wij vier jaar geleden ook aan de beurt geweest. Door schade en schande wijs geworden...... Het is daarom niet zo vreemd dat ik niet happig ben dat de Roemenen en Bulgaren deze kant op komen. Het vaak onaangepaste gedrag zal erg veel problemen opleveren in onze geciviliseerde samenleving. Hun levensstandaard is gewoon anders. Op parkeerplaatsen in dorpen en steden in de buurt of langs de snelwegen, zie je geregeld dat ze gewoon hun behoefte doen of hun potje eten staan te koken naast de auto of vrachtwagen. Vaak in vieze stinkende kleding. Nooit begrepen dat sommige gerenommeerde transportbedrijven dit als visitekaartje accepteren. En dan heb ik het nog niet eens over de toestanden langs de Duitse Autobahn. Té vies voor woorden. Ik begrijp het als mensen roepen dat het erg bevooroordeeld is wat ik hier neerpen, maar bij mij is het in dit geval wel zo: 'what you see is what you get'. Maaruh, laat je door mij niet afschrikken! 2 Quote
Mike Rio Geplaatst 13 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2014 Hoi Mike Rio, Helaas dat het zo is tegenwoordig dat je een bearlock en alles op je auto moet hebben en dan nog kunnen ze hem meenemen en staat ie binnen een paar uur in het oostblok Helaas helaas.. Hallo SlamJam, Ik denk dat het deels ook heeft te maken dat Nederlanders denken; ik ben toch goed verzekerd, dus waarom een autoalarm. Blijkbaar niet beseffend dat de all risk dekking op een gegeven moment financieel niet meer rendabel is en dat je auto van een jaar of 6 meestal (in onderdelen) toch nog het stelen waard is. Ik heb nu zelf gemerkt dat een klasse 3 alarmsysteem waarschijnlijk meer schade heeft voorkomen; wat ik al liet zien, o.a. de handel in tweedehands airbags neemt jaarlijks toe. En wat men ook vergeet is dat de schade die ik nu heb gehad, door alle Nederlandse autoverzekerde gezamenlijk moet worden opgebracht... Groet, Mike Quote
Mike Rio Geplaatst 13 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2014 Wij wonen dichtbij de grens met Duitsland en geregeld komen er groepjes Roemenen en Bulgaren even de grens over om ons kostbare bezit 'zonder te betalen' mee te nemen. De goederen verdwijnen dan snel richting het achterland en zie je nooit meer terug. De beruchte 'Bulgaarse methode', een gaatje boren onder het deurslot en de sleutel omdraaien, is een reeds beproefde methode gebleken. We zijn het immers zo gewend om de sleutel in het slot te laten zitten, lekker gemakkelijk. Het 's-nachts verwijderen van je sleutel uit het slot kan daarom al veel ellende voorkomen. Helaas zijn wij vier jaar geleden ook aan de beurt geweest. Door schade en schande wijs geworden...... Het is daarom niet zo vreemd dat ik niet happig ben dat de Roemenen en Bulgaren deze kant op komen. Het vaak onaangepaste gedrag zal erg veel problemen opleveren in onze geciviliseerde samenleving. Hun levensstandaard is gewoon anders. Op parkeerplaatsen in dorpen en steden in de buurt of langs de snelwegen, zie je geregeld dat ze gewoon hun behoefte doen of hun potje eten staan te koken naast de auto of vrachtwagen. Vaak in vieze stinkende kleding. Nooit begrepen dat sommige gerenommeerde transportbedrijven dit als visitekaartje accepteren. En dan heb ik het nog niet eens over de toestanden langs de Duitse Autobahn. Té vies voor woorden. Ik begrijp het als mensen roepen dat het erg bevooroordeeld is wat ik hier neerpen, maar bij mij is het in dit geval wel zo: 'what you see is what you get'. Maaruh, laat je door mij niet afschrikken! P.S. Aan de forumbeheerder: Sorry, "knop" rapporteer moest bewerk zijn! Hallo Smart, Ik denk dat discriminatie niet goed te praten is, maar om je ogen te sluiten voor de verschillen in welvaart/gewoonten tussen o.a. Roemenen, Bulgaren en Nederlanders is niet gewenst; ik denk dan ook dat uw opsomming van feiten niets met discriminatie te maken heeft. Ik denk dat uw zin: Vooraf informeren is beter dan achteraf concluderen een wijze les is. Ik heb begrepen dat o.a. alle VAG auto's en alle hybride auto's nu een gewild object zijn in de Oostbloklanden; b.v. in Moskou een stad met meer dan 10 miljoen inwoners, krijg je alleen nog een taxivergunning als je een hybride auto hebt... De Toyota Lexus hybride is dan ook dit afgelopen jaar van bijna geen gestolen auto's terecht gekomen in de top tien van meest gestolen auto's... Sommige verzekeraars stellen bij de Lexus hybride een soort hardstalen centimeter dikke "kluisvergrendeling" die vast wordt gelast in het autochassis, zodat de auto niet uit de parkeerstand kan worden gehaald verplicht in combinatie met een SCM alarm klasse 5. Mijn vrouw en ik willen dit soort ongein/onrust niet hebben en rustig slapen, dus dan maar een auto uitkiezen die (misschien?) veel minder gewild is. Ik ben nieuw op de Kia site en het valt mij op dat het vergelijke niet erg makkelijk is, tevens kan ik niet het brandstofverbruik vinden van de motorenlijn van Kia... Uw voorbeeld van een Kia Venga heeft mij aan het denken gezet; niet heel veel duurder dan de Kia Rio, maar volgens de gegevens van Kia heeft de Venga wel meer tegenwoordig "normale" veiligheidsvoorzieningen zoals E.S.C. en V.S.M. Mochten er nog meer Kia-experts zijn met goede ideeën; Graag!, ons budget is ongeveer 22.000 euro. Groet, Mike De "Bulgaarse methode" methode kende ik helaas al van een paar straten verderop; nu is er wat nieuws, (waarschijnlijk weet u dit al): de kerntrekmethode. Zie en huiver; er is ook een versie voor autosloten... http://www.youtube.com/watch?v=m3k76Z859FI 1 Quote
Smart Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 De "Bulgaarse methode" methode kende ik helaas al van een paar straten verderop; nu is er wat nieuws, (waarschijnlijk weet u dit al): de kerntrekmethode. Zie en huiver; er is ook een versie voor autosloten... http://www.youtube.com/watch?v=m3k76Z859FI Yep, vanuit mijn beroepsmatige achtergrond ken ik deze methoden inderdaad. Helaas moeten wij in de huidige maatschappij flink investeren in veiligheidsmaatregelen om onze bezittingen te beschermen tegen dit soort privacyinbreuken (netjes verwoord dan). Quote
LED-Lightning Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 @Mike Rio Mocht je meer willen weten over het verbruik van de verschillende Kia modellen in de praktijk (ik zag dat in je laatste post staan), kijk dan bijvoorbeeld eens op een website als www.spritmonitor.de daar houden meerdere mensen hun werkelijke verbruik bij, geeft een veel beter idee dan de fabrieksopgave. 1 Quote
Mike Rio Geplaatst 13 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2014 @Mike Rio Mocht je meer willen weten over het verbruik van de verschillende Kia modellen in de praktijk (ik zag dat in je laatste post staan), kijk dan bijvoorbeeld eens op een website als www.spritmonitor.de daar houden meerdere mensen hun werkelijke verbruik bij, geeft een veel beter idee dan de fabrieksopgave. Hallo LED-lightning, Hartelijk dankt voor die tip! Ga er meteen even naar kijken. Groet, Mike 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 @Mike Rio; Als je reageert op het laatste bericht hoef je dat niet te quoten. Reageer je op meerdere berichten dan kan dat met een Multi-Quote, zodat je in 1 bericht al je reacties kwijt kunt. Of je quote niet en reageert met een @"gebruikersnaam", dan hoef je hetzelfde bericht (of verhaal van gelijke strekking) ook niet telkens te herhalen. Quote
Mike Rio Geplaatst 13 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2014 Hallo Murcielaygo, Bedankt voor de uitleg; ik zal dit doen. Groet, Mike Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 even ter info, er komt/is een nieuwe line-up de superpack gaat nu over in de ExecutiveLine zowel in de 1.2 als de 1.4 uitvoering leverbaar. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 als je een beetje handig bent dan maar je zelf een ultrasoon op het bestaande alarm systeem heb ik zelf ook gedaan en dan ben je voor een paar euro klaar neemt niet wel dat je toeter dan wel toetert maar je je laptop nog steeds kwijt bent maar het werkt wel Hier heb ik ook wel oren naar, heb je iets van een schema en waar heb je de ultrasoon vandaan? Quote
xtra40 Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 heb ik op ebay gekocht en tussen mijn deur schakelaar aangesloten met een extra relay laten schakelen wijst eigenlijk vanzelf http://www.ebay.nl/itm/New-Double-Ultrasonic-Sensor-Detector-For-Auto-Car-Alarms-System-/300912306525?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item460fc5695d&_uhb=1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 heb ik op ebay gekocht en tussen mijn deur schakelaar aangesloten met een extra relay laten schakelen wijst eigenlijk vanzelf http://www.ebay.nl/itm/New-Double-Ultrasonic-Sensor-Detector-For-Auto-Car-Alarms-System-/300912306525?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item460fc5695d&_uhb=1 Aaah zoiets dacht ik al, neem aan dat de trigger + geschakeld is en deze via een relay tussen de deurschakelaar zit en dat de ACC op geschakelde + moet komen. of moet de de ACC juist via relay geschakeld worden om stroom te krijgen als het contact uit gaat. pfffff...... Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 Trigger trekt (als ik Xtra's verhaal goed herinner) massa, ACC schakelt het systeem uit als de auto op contact staat, zodat je dan geen binnenlicht hebt Dus Relais met 85 aan permanente +12V, 86 aan de trigger en dan 30 en 87 parrallel aan de deurschakelaar. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 14 Maart, 2014 Geplaatst 14 Maart, 2014 Trigger trekt (als ik Xtra's verhaal goed herinner) massa, ACC schakelt het systeem uit als de auto op contact staat, zodat je dan geen binnenlicht hebt Dus Relais met 85 aan permanente +12V, 86 aan de trigger en dan 30 en 87 parrallel aan de deurschakelaar. Kijk zo snap ik hem thnx Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.