Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hallo Allemaal! Informatie gewenst, Kia Rio 1.2 CVVT, Super Pack 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Jheroen, bedankt voor het welkom! :-)

Geachte dames en heren,

Ik ben van plan een Kia Rio 1.2 CVVT, 2014 Super Pack te kopen.

Heb uitvoerig gekeken op de Kia-site, maar kon helaas de volgende dingen/specificaties niet vinden.

Ben van plan om een Kia Rio 1.2 CVVT te kopen met:

Super Pack, i.c.m. Plus Pack, i.c.m. 5-deurs

Ben van plan om ook een Autovolgsysteem aan te schaffen:

Deze module (GPS/GPRS) die in uw Kia wordt geplaatst, waarna gegevens worden geregistreerd en in real-time worden doorgestuurd naar een Internet platform. Het Kia Autovolgsysteem heeft vele voordelen vraag uw dealer voor nadere informatie.

Prijs: € 699,00 incl. montage.  Onderdeelnummer: 55800ADB00

Mijn vragen:

1) Wordt dit Autovolgsysteem in de Kia-fabriek zelf gemonteerd?

2) Zijn hier maandelijkse kosten aan verbonden als je slechts en alleen de locatie wenst te weten bij diefstal?

3) Standaard zit er in de Kia Rio een alarmsysteem; werkt dit met ultrasoon, is dit alarmsysteem uitgevoerd met een hellingshoekdetectie en is de motorkap ook beveiligd?

4) Kia (Rio) maakt (voor zover ik weet) zelf geen motoren; door welke fabrikant worden deze (Rio) motoren gebouwd?

5) Door wie wordt de 5 versnellingsbak voor de Kia Rio gemaakt?

6) Waar wordt de Kia Rio gemaakt?

Veel vragen, ik weet het.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de antwoorden!

Met vriendelijke groet,

Mike

Geplaatst

Hallo Mike

welkom op het forum

leuk dat je van plan bent om een rio te kopen (hele goeie keuze  :wink:  :wink: )

om een paar antwoordjes op je vragen te geven 

het auto volg systeem zal door je dealer worden ingebouwd en ook zullen er kosten zijn aan een telefoon abonement 

het standaard alarm systeem werkt niet met een ultrasoon het is eigenlijk alleen en start onderbreker uit gebreid met een extra toeter onder de motor kap die gaat toeteren als er een deur of motor kap word open gedaan

wat betreft de motoren en versnelingsbakken ben ik niet zo op de hoogte wie deze dan wel maken lijkt mij dat kia en hyundai nu wel eens hun eigen motoren maken maar dat weet ik niet zeker natuurlijk

en de rio word in korea uiteraard 

de cee,d word wel in europa gemaakt 

mischien dat er nog meer mensen zijn die je wat info kan geven er zitten hier genoeg knappe koppen met en hele boel kennis 

Geplaatst

Ik heb zo'n volgsysteem (met geofence) op m'n boot maar dat werkt met een prepaid sim kaartje. Je hebt er trouwens geen reet aan want elk halfbakken autodief heeft wel een GSM blocker van een tientje en dan valt er nog maar weinig te volgen. Van die €699 kun je veel leukere dingen doen  :wink:

• Like 4
Geplaatst

Hallo Xtra40,

Bedankt voor het antwoord!

U zei:

"Het standaard alarm systeem werkt niet met een ultrasoon het is eigenlijk alleen en start onderbreker uit gebreid met een extra toeter onder de motor kap die gaat toeteren als er een deur of motor kap word open gedaan".

Dat is jammer geen ultrasoon; ruit intikken deur niet openen even een laptop met OBD-stekker aansluiten en de startblokkering is binnen minuten uitgeschakeld...

Hoop dat de KIA Rio beter is dan een VW-Polo TSI...

Groet,

Mike

Geplaatst

Hallo Creative Name,

Ja, ik weet dat er (goedkope) GSM-jammers op de markt zijn, maar of die (meestal) Chinese troep goed werkt is de vraag; professionele jammers kosten duizenden Euro's en worden meestal gebruikt bij veel duurdere auto's.

Voor 600 Euro koop je al een professionele QUAD band uBlox GSM module 850 / 900 / 1800 / 1900 Mhz en dan heb je een GSM-jammer nodig met 4 antennes, bereik hoogstens 15 - 30 meter.

De vraag is of men dit soort GSM-jammers gaat gebruiken bij een KIA Rio?

Bedankt voor het antwoord.

Groet,

Mike

Geplaatst

als je een beetje handig bent dan maar je zelf een ultrasoon op het bestaande alarm systeem 

heb ik zelf ook gedaan en dan ben je voor een paar euro klaar 

neemt niet wel dat je toeter dan wel toetert maar je je laptop nog steeds kwijt bent maar het werkt wel 

466623_185314058292130_472564184_o.jpg

• Like 1
Geplaatst

Hallo Jeroen66475,

Bedankt voor het antwoord.

U zei:

"De 1.0 en 1.2 motoren die in de Picanto en Rio zitten zijn ontwikkeld door HMC (Hyundai Motor Company) en worden ook door HMC geproduceerd".

Heeft u (of iemand anders) ervaring met de 1.2 motor uit bouwjaar 2013?

Een VW-POLO TSI, 2012 verbruikt bij rustig (in)rijden meer dan 700 milliliter olie per 10.000 kilometer en het olieverbruik stijgt steeds verder...

Groet,

Mike

Geplaatst

nu zal er tussen de 2012 en de 2013 motor geen verschil zitten 

en mijn motor verbruikt bijna niets altans ik hoef er  in 1 jaar tijd en ongeveer 12000 kilometer niks bij te gooien 

dus ik denk dat dat wel goed zit 

en ja er zal altijd uitzonderingen 

Geplaatst

Hallo Xtra40,

Goed om te weten dat op het alarmsysteem van de KIA RIO een ultrasoon detectie kan worden aangesloten.

Met die laptop bedoelde ik:

Vooral Roemeense en Russische dieven gebruiken nu steeds massaler een laptop met een "OBD-kraakprogramma" via de OBD-stekker van je auto om de startblokkering/autoalarm van je auto binnen hoogstens 1 of 2 minuten uit te schakelen.

Zie b.v. deze link: http://www.youtube.com/watch?v=-spApZiXgOE

Dan even je stuurslot eruit trekken met een kerntrekker, slechts 20 seconden werk en je auto is verdwenen richting Oostblok...

Groet,

Mike

Geplaatst

@ Xtra40,

Goed om te weten dat het olieverbruik een beetje normaal blijft!

Ga binnenkort maar eens en proefrit maken; bedankt voor de informatie!

Geplaatst

Mike,

Heb je ervaring met gestolen auto's?

Je lijkt me namelijk heel bang dat dit gebeurt. Ik kan niet over jou oordelen natuurlijk, maar als je er nu al slecht om lijkt te slapen, kun je dan niet beter een afgetrapte oude bak rijden die niemand wil?

Ik heb echt nog nooit nagedacht over wat jij beschrijft. Heb die neiging nu nog steeds niet ook...

Geplaatst

Ik vermoed dat Mike Rio hiervoor een Polo had? Deze zijn erg diefstal gevoelig ik ken de verhalen nog van het MyPolo forum waar heel vaak een polo voorbij kwam die gestolen was.

Geplaatst

Wat is eigenlijk de tussenstand qua diefstal van de nieuwe Rio? Lijkt me niet dat deze erg populair is bij het dievengilde. Misschien vergis ik me maar ik maak me eigenlijk geen zorgen dat de standaard Rio snel gestolen wordt.

Kijk die van Xtra is een ander verhaal. Die is speciaal maar valt ook erg op :)

Geplaatst

Wat is eigenlijk de tussenstand qua diefstal van de nieuwe Rio? Lijkt me niet dat deze erg populair is bij het dievengilde. Misschien vergis ik me maar ik maak me eigenlijk geen zorgen dat de standaard Rio snel gestolen wordt.

Kijk die van Xtra is een ander verhaal. Die is speciaal maar valt ook erg op :)

Die Rio's  van Xtra40 en Theomonica zijn Specialmade  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 3
Geplaatst

Hoi mike rio,

Ik heb mijn rio 1.2 superpack een maand geleden gekregen. Jan 2014 op kenteken.

Had hiervoor een jetta tsi met een en al ellende.

De rio is een verademing.

In alle opzichten!

Grt remco

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Die Rio's  van Xtra40 en Theomonica zijn Specialmade  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

met een kleine s..

Daar heeft u niets mee van doen.

Ik denk aan kijkmijeensmeeopdeflowsurfenpunten :-)

• Like 1
Geplaatst

Beste Mike Rio,

Bij voorkeur zie ik veel VW-s, Audi's, MB-s en BMW's op de weg. Dan kan ik er met mijn Rio probleemloos tussendoor rijden en parkeren zonder dat ik hoef te vrezen voor diefstal. Neen Mike Rio u ziet echt te veel beren op de (snel-)weg. Rio's zijn niet zo gewild bij het dievengilde vanwege o.a. het acceleratievermogen en die 700 euro zou ik lekker besteden aan luxe- en comfortzaken.

Geplaatst

Mike,

Heb je ervaring met gestolen auto's?

Je lijkt me namelijk heel bang dat dit gebeurt. Ik kan niet over jou oordelen natuurlijk, maar als je er nu al slecht om lijkt te slapen, kun je dan niet beter een afgetrapte oude bak rijden die niemand wil?

Ik heb echt nog nooit nagedacht over wat jij beschrijft. Heb die neiging nu nog steeds niet ook...

Hallo Murcielaygo,

All risk schade aan mijn auto: 3500 Euro, de verzekeraar vertelde wel even dat dit niet nog een keer moet gebeuren... 

De Mercedes (3 maanden oud) van de buurman gestolen, kan helaas nog veel meer voorbeelden noemen.

Mijn schade: xenon koplampen gestolen, portier stijl verbogen, deuk in portier, ruit ingeslagen, werkelijk overal glas, lak beschadigd en ik was mijn auto 2 weken kwijt.

Xenon koplampen zitten bij Volkswagen Polo per unit vast met slechts 2 lullige Torx boutjes en 1 stekkertje, dus de vraag is wanneer ze weer langs komen...

Demontagetijd van de 2 xenon koplampen was binnen 60 seconden!

Xenon lamp per stuk nieuw 800 Euro, tweedehands ongeveer 300 - 350 Euro, dus heel snel verdiend.

Als veelzeggende voorbeeld: Er gaat bijna geen 1 week voorbij dat het treinverkeer last heeft van koperdiefstal en daar jat men vaak voor slechts enkel tientjes aan koper...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22278310/__Koperdiefstal_op_spoor_daalt__.html

Volgens Europese regelgeving mag er per dag maximaal 8 uur gecontroleerd worden aan de grens, de rest van de tijd is er geen grenscontrole...

Ik hoef u dus niet meer te vertellen wanneer de trailers en busjes vol met gestolen goederen ons land verlaten.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/2014/diefstal-landbouwvoertuigen-groeiend-probleem/

Groet,

Mike

P.S.

Hoop het niet voor u, maar om een schade-KIA te herstellen is toch meestal b.v. ook b.v. een airbag nodig; zonder ultrasoon alarm is je airbag binnen minuten geruisloos gestolen...

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/2134850/2008/09/15/Airbag-is-in-enkele-minuten-gestolen.dhtml

Wat kost een nieuwe airbag voor een gemiddelde KIA?!  400 - 500 Euro inclusief montage...

Geplaatst

Ik vermoed dat Mike Rio hiervoor een Polo had? Deze zijn erg diefstal gevoelig ik ken de verhalen nog van het MyPolo forum waar heel vaak een polo voorbij kwam die gestolen was.

Hallo SlamJam,

Inderdaad, een Polo TSI met xenon lampen.

NOOIT kopen, want de xenon lampen zijn bij de Volkswagen Polo binnen 60 seconden uit je auto gestolen; 2 boutjes en 1 stekkertje per koplampunit...

Groet,

Mike

Geplaatst

Je hebt toch een goeie verzekering ? Laat ze hem jatten, krijg ik een nieuwe :P

Hallo Rio Rio,

Uiteraard goede verzekering; de verzekeraar vertelde wel even dat dit niet nog een keer moet gebeuren...

Maar: xenon koplampen gestolen, portier stijl verbogen, deuk in portier, ruit ingeslagen, werkelijk overal glas, lak beschadigd; schade 3500 Euro en ik was mijn auto 2 weken kwijt.

Xenon koplampen zitten bij Volkswagen Polo per unit vast met slechts 2 lullige Torx boutjes en 1 stekkertje, dus de vraag is wanneer ze weer langs komen... Demontagetijd van de 2 xenon koplampen was binnen 60 seconden!

Xenon lamp per stuk nieuw 800 Euro, tweedehands ongeveer 300 - 350 Euro, dus heel snel verdiend.

Groet,

Mike

Geplaatst

Beste Mike Rio,

Bij voorkeur zie ik veel VW-s, Audi's, MB-s en BMW's op de weg. Dan kan ik er met mijn Rio probleemloos tussendoor rijden en parkeren zonder dat ik hoef te vrezen voor diefstal. Neen Mike Rio u ziet echt te veel beren op de (snel-)weg. Rio's zijn niet zo gewild bij het dievengilde vanwege o.a. het acceleratievermogen en die 700 euro zou ik lekker besteden aan luxe- en comfortzaken.

Hallo Dijk48,

Ik denk ook dat de KIA veel minder gewild is bij het dievengilde.

Hoop niet dat veel meer mensen in een KIA gaan rijden...

Om een schade-KIA te herstellen is toch meestal b.v. ook b.v. een airbag nodig; zonder ultrasoon alarm is je airbag binnen minuten geruisloos gestolen...

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/2134850/2008/09/15/Airbag-is-in-enkele-minuten-gestolen.dhtml

Wat kost een nieuwe airbag voor een gemiddelde KIA?!  400 - 500 Euro inclusief montage...

Groet,

Mike

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...