bigwade Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Mooie foto's in je map! Wat voegt die Canon software toe als je als Photoshop elements en PSP x5 gebruikt? Maw, is het de moeite voor mij om die software op te zoeken? Het gaat m.n. om DPP de RAW converter. Canon geeft geen RAW codes aan Adobe dus Adobe heeft een algemeen soort omrekenprofiel gemaakt waaraan je aan alle kanten kunt trekken. Bij DPP zijn de kleuren direct goed (als je weet wat je doet) Klik even op linkjes in het 2e blokje van deze bijdrage #8 Als er iets vervormd of gestempeld moet worden gebruik ik Photoshop NA DPP en anders alleen een programmaatje zoals Snapseed voor de sfeer. . Quote
bigwade Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Dus er zijn wat fotografen die met Kia rijden. Ik werk als fotograaf sinds 1972. Dus hele analoge periode nog meegemaakt. Op examen Fotovakschool nog vrolijk met chemicaliën gewerkt om de films te ontwikkelen. Examen lichting 1980 en werkzaam sinds 1977. Weken, maanden in de doka gestaan met geelbruine vingers. Bah. Ben erg blij met het digitale ! Ik ben vanaf ca 1994 begonnen met scans op Photo-CD waar erg veel tijd in het wegwerken van filmstofjes ging zitten op MEGA dure Apple Computers met wel 16 of 32Mb RAM Met de D30 van Canon werd het betaalbaar; die kostte nog maar 9500,- gulden voor 3 megapixels. Ik doe het nu al 5 jaar met 2 Canon-5D MKII's en daar zie ik het nut nog niet van in om die te vervangen. Voor het hobby gooi en smijtwerk heb ik een Canon S100 en een 50SX-HS, beiden te gebruiken met het RAW formaat. De meeste plaatjes op mijn Flickr account zijn met deze 2 gemaakt. De S100 wordt op termijn vervangen door een S120, alleen vanwege 60 frames/sec video. Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Je merkt wel dat die chemicaliën hun werk hebben gedaan..... 3 Quote
Jack_z Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 vraag me dan toch af hoe het bij mij zover is gekomen, ik heb nooit met chemicaliën gewerkt Quote
johangols Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Big Wade, Je heb helemaal gelijk. Ik heb echter deze keuze gemaakt omdat beide lenzen op de site van Dyxum een score hebben > 4,5 uit 5. Deze lenzen scoren qua kleur en bokeh erg goed terwijl de distortion gering is. Ik heb de digitale 25-80 lens vergeleken met de beercan 28-85 en vond de kleuren van de laatste beter. Quote
Jack_z Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Heer Bigwade is voor mij de primus inter pares op dit onderdeel 2 Quote
Svennie Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Zal eens denken aan een cursusmiddag ergens in April Kan ik dan helpen met de Nikon gebruikers .Heb zelf een D7000 met diverse toeters 1 Quote
xtra40 Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 vraag me dan toch af hoe het bij mij zover is gekomen, ik heb nooit met chemicaliën gewerkt jij bent gewoon een natuurtalent 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Mooie foto's in je map! Wat voegt die Canon software toe als je als Photoshop elements en PSP x5 gebruikt? Maw, is het de moeite voor mij om die software op te zoeken? Het gaat m.n. om DPP de RAW converter. Canon geeft geen RAW codes aan Adobe dus Adobe heeft een algemeen soort omrekenprofiel gemaakt waaraan je aan alle kanten kunt trekken. Bij DPP zijn de kleuren direct goed (als je weet wat je doet) Klik even op linkjes in het 2e blokje van deze bijdrage #8 Als er iets vervormd of gestempeld moet worden gebruik ik Photoshop NA DPP en anders alleen een programmaatje zoals Snapseed voor de sfeer. . Mooier kan ik het niet verwoorden. En Lique ik heb stiekum les gehad van Bigwade met het programma DDP en het wonder program Snapseed. Ook tijdens onze wandelingen steek je veel op. Vorig jaar maakte ik alle foto's nog in de groene stand en bewerkte ik ze geen eens. Nu schiet ik alles in RAW waar je achteraf ook dingen makkelijker kan bewerken en de veilige groene automatische stand gebruik ik niet. Gaat ook wel eens niet goed maar daar leer je van. Moet alleen nog eens vragen hoe BW met de meeuwen communiseert op de Noordpier. Bij BW kijken ze in de lens en bij mij draaien ze de kop om. Het zal het verschil tussen de pro en de amateur zijn. Quote
Jack_z Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 heb boekje gekocht over fotograferen maar bij het eerste plaatje ging ik twijfelen of dit wel vak litteratuur is ? 2 Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 jij bent gewoon een natuurtalent Precies, maar wacht even.....natuurtalent kun je weglaten! 1 Quote
Jack_z Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Precies, maar wacht even.....natuurtalent kun je weglaten! ik heb hen wel door hoor ...... 1 Quote
Lique Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Het gaat m.n. om DPP de RAW converter. Canon geeft geen RAW codes aan Adobe dus Adobe heeft een algemeen soort omrekenprofiel gemaakt waaraan je aan alle kanten kunt trekken. Bij DPP zijn de kleuren direct goed (als je weet wat je doet) Klik even op linkjes in het 2e blokje van deze bijdrage #8 Als er iets vervormd of gestempeld moet worden gebruik ik Photoshop NA DPP en anders alleen een programmaatje zoals Snapseed voor de sfeer. . Dank je Ik zal eens kijken of ik dat cdtje nog kan vinden. Zal hierbij meteen bekennen dat ik eigenlijk nooit in RAW schiet. (ook niet op standje groen, dat maakt misschien weer iets goed Quote
Lique Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Mooier kan ik het niet verwoorden. En Lique ik heb stiekum les gehad van Bigwade met het programma DDP en het wonder program Snapseed. Ook tijdens onze wandelingen steek je veel op. Vorig jaar maakte ik alle foto's nog in de groene stand en bewerkte ik ze geen eens. Nu schiet ik alles in RAW waar je achteraf ook dingen makkelijker kan bewerken en de veilige groene automatische stand gebruik ik niet. Gaat ook wel eens niet goed maar daar leer je van. Moet alleen nog eens vragen hoe BW met de meeuwen communiseert op de Noordpier. Bij BW kijken ze in de lens en bij mij draaien ze de kop om. Het zal het verschil tussen de pro en de amateur zijn. Aan je album te zien ben je een goede leerling! Quote
Lique Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Mapje gemaakt http://www.flickr.com/photos/118174675@N05/ Is nog wel een rommeltje, maar ben nog zoekende 2 Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 ben even met zo een photoshop ding bezig geweest en het is volgens mij redelijk gelukt alle storende factoren eruit te krijgen 1 Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 alleen die grijze vlek er nog ff uit die in het midden in de weg staat Quote
Smart Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Dat is toch de dakantenne.....? 1 Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 alleen die grijze vlek er nog ff uit die in het midden in de weg staat neeeeeheeeh 2e is de geshopte natuurlijk Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 ben even met zo een photoshop ding bezig geweest en het is volgens mij redelijk gelukt alle storende factoren eruit te krijgen ja die 2e foto die is mooi een nacht gezicht geen storende factor meer te bekennen 1 Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Dat is toch de dakantenne.....? nee dat heet PICANTO 1 Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 zo ontmoedigend sommige antwoorden denk dat ik uit verdriet vandaag maar eens mijn 1000 ste post hier op het forum nee ga gooien de avond is nog jong Quote
Smart Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Tja, wie uitdeelt, moet kunnen incasseren...... 1 Quote
bigwade Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Mapje gemaakt http://www.flickr.com/photos/118174675@N05/ Is nog wel een rommeltje, maar ben nog zoekende Talent ! TOF ! Heb er diverse "geliked" Even om leren gaan met Flickr w.b. settings; dwz goed kijken naar privacy settings en meer. Je kunt je aanmelden bij alle groepen waar je zin in hebt; voor alles is wel een groep. Ga vooral zo door ! Leuk ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.