Nieles Geplaatst 19 Juni, 2014 Geplaatst 19 Juni, 2014 Hoihoi, Vandaag was ik voor ontevredenheid in de lak terug gegaan naar de dealer. Naar mijn idee waren er kleine krasjes / spinnenwebben in de lak gekomen door hun wasstraat. Hier was de dealer het niet mee eens maar hij zou er toch even naar laten kijken. Omdat ik al eerder aan had gegeven dat mij auto slecht startte met ISG reed er even een monteur mee en hij constrateerde een paar dingen waarvoor een afspraak gemaakt is. Lage brom tussen de 1000 en 2000 toeren, dit zou opgelost moetne worden met vervangen versnellingsbak olie. Maar omdat dit al een keer gedaan is worden de lagerschalen in de versnellingsbak vervangen. Het stuur begint aan 1 kant los te raken op het "chromen" randje, dit word vervangen. De auto krijgt een software update op het ISG te updaten wat het slechte starten zou moeten verhelpen Met minder dan 16.000 km op de banden is er cuppen geconstrateerd. Dit mag niet en krijg in overleg met KIA nederland afhankelijk van de KM stand of compleet nieuwe banden dan wel niet een tegemoetkoming Dit is een bekend probleem bij KUHMO banden op de 17" phantom. En me lak word compleet gecontroleerd. Toch wel fijn zo'n monteur die even mee rijd. En dit alles natuurlijk op kosten van de dealer! Lang leve garantie! Misschien heeft een van jullie ook last van 1 v/d bovenstaande gebreken. Ga dan gewoon langs je dealer en het valt gewoon onder de garantie! Gr Niels 3 Quote
kris88 Geplaatst 19 Juni, 2014 Geplaatst 19 Juni, 2014 Als de mijne toe is aan een beurt. Wordt er mee koeien letters ''NIET DOOR DE WASSTRAAT'' opgeschreven 2 Quote
Gerben H Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 @kris88 AMEN TO THAT!!!! Dat een carwash in 5 minuten tijd 6 uur ploeteren zo om ¨Zeep" kan helpen Quote
Nieles Geplaatst 21 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 21 Juni, 2014 Tjah ik had er ook niet om gevraagd. Gelukkig zijn die andere dingen nou wel aan het licht gekomen! Quote
Gerben H Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 En zolang je je lak maar herstellen op de @kris88 manier heb je er alleen maar voordeel van... al is het nu gewoon even balen... Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Je hebt een fijne dealer in ieder geval.... ik klaag al 45.000 kilometer over de koppeling en ze doen er niets aan. "Tja meneer, wij merken geen afwijking". Vanochtend (vochtig weer) stond weer de hele aandrijflijn weer te stuiteren bij het wegrijden. Quote
Seafox Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Je hebt een fijne dealer in ieder geval.... ik klaag al 45.000 kilometer over de koppeling en ze doen er niets aan. "Tja meneer, wij merken geen afwijking". Vanochtend (vochtig weer) stond weer de hele aandrijflijn weer te stuiteren bij het wegrijden. Ik heb ook last van dat stuiteren maar dan alleen als ik file rij. Gisteren stond ik anderhalf uur te stuiteren in de file langs het kanaal (Amsterdam-IJmuiden). De dealer heeft in het begin ± 1500 km de koppelings plaat vervangen maar nu het zelfde als met jou Rio_Brazil "merk geen afwijking", en me pa zegt je kan niet rijden... daar heb je ook niet veel aan . Als dit nog langer duurt vliegt die de deur uit. zit nu op de 31250 km Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Ik heb ook last van dat stuiteren maar dan alleen als ik file rij. Gisteren stond ik anderhalf uur te stuiteren in de file langs het kanaal (Amsterdam-IJmuiden). De dealer heeft in het begin ± 1500 km de koppelings plaat vervangen maar nu het zelfde als met jou Rio_Brazil "merk geen afwijking", en me pa zegt je kan niet rijden... daar heb je ook niet veel aan . Als dit nog langer duurt vliegt die de deur uit. zit nu op de 31250 km Tja, je begint eerst aan jezelf te twijfelen (ik wel tenminste) totdat ik een dag een vervangende auto mee kreeg van de garage (Seat Leon) en toen wist ik weer hoe een "normale" koppeling aanvoelt en werkt.... Het is zo jammer, want ik ben heel blij met m'n Rio, maar die kl%$# koppeling verpest mijn plezier aan die auto, vooral in de stad. Quote
Nieles Geplaatst 27 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 27 Juni, 2014 Met de koppeling ben ik al meedere malen terug geweest en het blijft een foutje van ons jaar. De nieuwe rio ( die ik van de week heb gereden ) heeft het niet Quote
blackie Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 mijn kia Rio Duitse versie edition 7 nergens last van Quote
Nieles Geplaatst 27 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 27 Juni, 2014 Volgens mijn dealer zit het in bepaalde series koppelingen. En dan is daar ook verschillen in. Quote
xtra40 Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 ik had er ook last van en bj mij is onlangs ook de kopeling vervangen maar heeft ook niet geholpen Quote
Nieles Geplaatst 2 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Juli, 2014 Over de koppeling ben ik op het punt gearriveerd dat ik hem wil gaan inruilen voor iets anders!! Quote
bigwade Geplaatst 3 Juli, 2014 Geplaatst 3 Juli, 2014 Is een andere dealer een oplossing ? Bel eens met Wolters IJsselstein of zij er iets aan kunnen doen. Quote
Nieles Geplaatst 3 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 3 Juli, 2014 ben bij 2 dealers geweest en die hebben allebij gezegd dat het bij de auto hoort.... Quote
Remko .me Geplaatst 4 Juli, 2014 Geplaatst 4 Juli, 2014 Bij mij heb ik het geluid bij achteruit rijden weer.. nu komt men tot de conclusie dat de achterremblokken schuren tegen de remmen.... ? Uhmmmmm ok maar dit hoort niet? Jawel hoor, je kan het schoonmaken dan heb je het geluid niet meer.. Iemand hier bekend mee? want lijkt mij gewoon de platen of koppeling wat niet goed is. Ik heb ook last van stotteren. Quote
bigwade Geplaatst 4 Juli, 2014 Geplaatst 4 Juli, 2014 ben bij 2 dealers geweest en die hebben allebij gezegd dat het bij de auto hoort.... als de ene het wel heeft en een andere niet dan is dat niet zo. Op naar de derde dealer tot het opgelost is! Quote
Remko .me Geplaatst 4 Juli, 2014 Geplaatst 4 Juli, 2014 Idd... niet bij laten zitten. Ik net de auto opgehaald: Kwam het: Meneer, kom is mee... (zei ik). Ik handrem erop, koppeling omhoog.... Hoor is.. dit zijn de remblokken? Dat kan niet als de banden niet rollen... Dus........ binnenkort afspraak maken? Quote
oude Geplaatst 4 Juli, 2014 Geplaatst 4 Juli, 2014 als ik dit allemaal lees, ben ik blij met mijn dealer ats-zeist. Had volgens mij een probleempje, ik werd echt serieus genomen, monteur mee, daarna auto op de brug en helemaal nakijken. Er zijn echt wel goeie dealers. Quote
Nieles Geplaatst 4 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Juli, 2014 Mijn dealer regelt ook wel alles behalve de koppeling! Quote
DJMALUKU Geplaatst 5 Juli, 2014 Geplaatst 5 Juli, 2014 Mijn dealer regelt ook wel alles behalve de koppeling! Welke dealer zit je? Tiel? Quote
Gerben H Geplaatst 5 Juli, 2014 Geplaatst 5 Juli, 2014 Kooijman Vianen is ook goed. Maar daar komen de laatste 6 auto's vandaan die in de familie zijn/waren. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 1 Quote
Flipper Geplaatst 6 Juli, 2014 Geplaatst 6 Juli, 2014 Bij zitten de remblokken vast als het geregend heeft als ik de andere dag weg rij springen ze los. Heb al geprobeerd om de handrem er af te laten maar helpt niet vind het niet zo erg maar is een laar geluid als je weg rij en een harde klik hoort. Quote
Flipper Geplaatst 13 Oktober, 2014 Geplaatst 13 Oktober, 2014 Remmen blijven nog steeds kleven na een paar dagen weken stil staan. Moet dan achter en vooruit dan een knal en ze zijn los erg vreemd allemaal Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.