Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren de waspas van Anac aangeschaft!

Wel nodig ook met die bomen hier (veel luis)

Wat een plak zooi is dat steeds...............

Voor wat betreft de waspas: tot 10% korting en altijd "happy-hour"

Is niet echt een update voor de SP3 maar ik dacht: ik meld het even!

Geplaatst

Gisteren de waspas van Anac aangeschaft!

Wel nodig ook met die bomen hier (veel luis)

Wat een plak zooi is dat steeds...............

Voor wat betreft de waspas: tot 10% korting en altijd "happy-hour"

Is niet echt een update voor de SP3 maar ik dacht: ik meld het even!

Daar zijn bw en ik de pioniers van. Hebben het eigenlijk samen uitgevonden  :-)

Ik ga wel naar de ANAC maaaaaaaar......... gebruik van cabine en 2 emmer systeem.

SP3 ziet er weer perfect uit na de detail behandeling van Kris88. Als je dit resultaat

ziet durf/wil je niet meer door die wasstraat.  :-)  :-) 

Grtz.

Specialmade

• Like 3
Geplaatst

Hij (de SP3) is inderdaad heel erg mooi geworden!

Zelfs nog mooier dan de showroom staat................. :cool:

Geplaatst

Zoals Wim dat aangeeft, woont hij in een bomenrijke buurt.

Dan is zo'n Kris88-beurt in de zomer een beetje zonde van het werk zolang de bomen in blad staan.

Hoef je je auto niet eens voor onder die bomen te parkeren.

Heb hetzelfde met een roedel platanen om de hoek.

Je wil niet weten hoeveel fijnstof, fijne haartjes en andere zooi van die krengen afkomt.

Zo'n totale Kris88-beurt is 1 keer per jaar wel lekker natuurlijk.

Liet vroeger 1 keer in de 2 jaar mijn auto's via de dealer naar een poetsbedrijf brengen.

Kreeg je hem van binnen en van buiten als nieuw terug :wink:

De lol duurde dan ca 1 week voor de buitenkant en een maand voor de binnenkant..

• Like 2
Geplaatst

Vroeger, stapte ik ook met het emmertje met sop naar buiten.

Om handmatig (in het bijzijn van een tuinslang) de auto te wassen.

Sinds een jaar of 10 is dat verboden (als dat al niet langer is)

Nu (met die bomen) is het met een emmertje heet water, de ramen lappen en handgrepen.

Op dat je wel normaal door de ramen kan kijken en niet door mat-glas heen hoeft te kijken :-)

En dan die vogels heh :mad: ....................... hele plakkaten af en toe!

Ik zou ze het liefst ............... :evil:

Na vraag/verzoek aan de Gemeente, zetten ze een doosje Lieve heren beestjes uit en bespuiten de bomen, zonder effect.

Zucht........... dan maar weer naar Anac! :clown:

• Like 2
Gast Timo0103
Geplaatst

Auto wassen is niet verboden voor de deur hoor, wat een onzin.

Misschien dat er bepaalde gemeenten zijn die dit willen ontmoedigen maar ik was alle auto's gewoon voor de deur.

Geplaatst

Al die boom zooi(sap) krijg je ook niet uit met een wasbeurt behalve als een wax of teflon laag hebt. Dan geef je die sap geen kans om zich in de poriën te nestelen. Ik heb een stuk of 5 lagen bescherming dus ik zie al die gele zooi op het dak. Met een quick detailer (CG hybrid v7) krijg ik het zo af en krijg ik een extra laagje bescherming. met een quick detailer kun je ook je auto wassen als er niet zoveel vuil op je lak zit.

• Like 1
Geplaatst

Stiekem doe het ik wel eens (nog) voor de deur hier.

Maar, het mag officieel niet meer. Milieu delict! Yep

Je gebruik stoffen die niet meer mogen langs de openbare weg, waar je nog voor betaal ook!

.

Geplaatst

Al die boom zooi(sap) krijg je ook niet uit met een wasbeurt behalve als een wax of teflon laag hebt. Dan geef je die sap geen kans om zich in de poriën te nestelen. Ik heb een stuk of 5 lagen bescherming dus ik zie al die gele zooi op het dak. Met een quick detailer (CG hybrid v7) krijg ik het zo af en krijg ik een extra laagje bescherming. met een quick detailer kun je ook je auto wassen als er niet zoveel vuil op je lak zit.

Flink heet water...........!

Geplaatst

Naast mijn huis schuimt en ruikt het wat naar Dreft na een enorme hoosbui.

Word ik altijd erg vrolijk van...

Geplaatst

Beter dan de lucht van "shit" Haha.......... !

Geplaatst

Wat een onzin. Bijna al mijn spullen zijn milieu afbreekbaar :wink:

Ga jij de discussie met mijn Gemeente aan! Ik hoor het wel.

• Like 2
Geplaatst

Ik was ook mijn auto gewoon voor mijn huis. Het mag niet maar 440 euro is wel erg overdreven. Pak lekker de echte vervuilers aan i.p.v. de gewone man die zij auto netjes schoon houden wil. Een schone auto heeft minder luchtweerstand en dat komt de co2 uitstoot van de auto weer ten goede. Eigenlijk zouden we beloond moeten worden voor een schone auto. 

Geplaatst

Het blijft telkens weer schrikken met die gozert in de buurt.... syra5a9u.jpg

• Like 1
Geplaatst

Hier in mijn woonplaats is zo'n heel fijne lappenwasstraat, dacht dat het de langste van Nederland is,

en daar heb ik een abbo met korting.

Wil, als de auto net gewassen is, wel eens even de net gevallen vogelpoep van de auto spoelen, dat

lijkt me geen autowassen en daar zal je dan ook wel geen bekeuring voor kunnen krijgen, kan immers

de gemeente ook niet aansprakelijk stellen voor lakschade ontstaan door vogelpoep.

Voor de rest was ik eigenlijk al jaren geen auto meer met de hand, je staat te soppen in je schoenen

en je hebt bijna een trapje nodig om het hele dak goed te kunnen doen, ook de velgen vind ik een

vervelend klusje.

Nu rijd ik voor 8 euro even door die lappenstraat en aan het eind is ie weer spik en span, ook de

velgen zien er dan weer spatzuiver uit, krijg het zelf niet zo snel voorelkaar.

Aan het eind van de wasstraat is een grote overdekte hal, daar kun je auto parkeren en zonder te

hoeven bijbetalen op je gemak helemaal stofzuigen met krachtige slangen. Ook kun je met een zelf

meegebrachte zeem nog even de restjes water wegnemen die de blazers en droger hebben gemist.

Vind het ideaal en je bent veel sneller klaar dan met het gemodder voor de deur..... en ik houd mijn

voeten droog.

• 10 maanden later...
Geplaatst

Heb de i10 even met de één-emmer, één-spons methode gedaan met Klok (ipv Dreft) en die staat weer redelijk te shinen.

De idea staat klaar om een heerlijke beurt van de ANAC te krijgen.

Ik kijk eerst even de reut aan van de platanen om de hoek op de i10.

Killer-trees met veel fijnstof maar daar hoor je de hippies nooit over...

Kudtbomen.....

Geplaatst

Die kudt bomen en woestijnzand uit de matige regen zorgden er voor dat de i10 er weer niet uit ziet ;-(

Ik wacht maar even met de idea voor de Anac-beurt.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Leuke brenger bij Anac, bestaat 75 jaar!!!

3 euro korting tot eind september 2015

ik heb hem al geprint :)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...