bassie_b Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Ik ben op zoek naar de af-fabriek cruise control voor de KIA RIO uit 2013. Ik heb namelijk internet al een aantal alternatieven gevonden wat betreft de af-fabriek en zie heel vaak dat ze de knoppen aanbieden inclusief de knoppen voor een af-fabriek carkit. Nu was ik laatst bij de garage en zag een KIA Rio staan uit 2014 met alleen knoppen voor cruise control e.d. Zie hieronder wat ik bedoel (excuses voor de gedraaide foto) voor meer foto's https://onedrive.live.com/?cid=68D56C27B085CFDE&id=68D56C27B085CFDE%211058&parId=68D56C27B085CFDE!1068&v=3 Ik hoor graag jullie reacties. M.v.g. Bas Quote
Flipper Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Er staan div topic over cruiscontrol http://www.koraps.com/ Bestellen Details Naam / Part No Hoeveelheid Prijs Som Punt Toestand COVER-LWRNo 967001W350CA 1 26,00 26,00 0.30 klaar SWITCH STRG REMOTE CONT LNo 967001W000CA 1 25.20 25.20 0.30 klaar SWITCH STRG REMOTE CONT RNo 967001W510CA 1 19.20 19.20 0.20 klaar EXT WIRENee. 561901W070 1 10.40 10.40 0.10 klaar Verzenden naar Nederland doorKleine AirStandard AirEMSTNTOmgaan met tijd : 2-5 werkdagen Levertijd:23.732.553.666.6 Totaal $ 0.90 Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Het enige wat er mist op jou foto is de Bluetooth stuurbediening. Voor de rest zijn er geen gekke of afwijkende dingen te zien. Indien je dit compleet wil zou je evt COVER-LWR No 967001W350CA kunnen bestellen. Zelf gisteren complete set zoals Flipper aangeeft in laten bouwen door "de Pimpmasters" en het werkt ideaal. Alleen heb je met het set van Koraps niet de Speed Limiter maar Spraakbesturing. Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Hallo Gerben en Flipper, Dat is dus een beetje het probleem waar ik tegen aanloop, waarom zou ik extra knoppen willen hebben die geen toegevoegde waarde hebben omdat de functies niet in de auto aanwezig zijn. ik zie mezelf namelijk als neuroot die knoppen indrukken terwijl, weetende dat er niks gebeurt en dan vervolgens zoiets hebben van "Misschien is een nieuwe radio ook wel een beter alternatief dan de parrot die er nu inzit. Dus vandaar de vraag of iemand weet waar ik die set kan kopen. Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 (edited) Dat je die knoppen hebt is geen probleem. Je zal er even aan moeten wennen dat je de functies niet kan gebruiken op het moment.' Voordeel wat je hebt is dat je dan wel helemaal klaar bent mocht je dit nodig hebben. Of het onderdeel voor de onderkant los te verkrijgen is durf ik je niet te zeggen. Dit omdat normaal de Trip en Mode aan de rechterkant zit waar op de fotot de Cruise Control zit. Alleen dat dit vele malen goedkoper is (en er veel beter uit ziet) dan een handel aan je stuur voor CC staat als een paal boven water Edited June 30, 2014 by Gerben H Quote
DJMALUKU Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Zou de Kia dealer dit willen inbouwen als je de onderdelen besteld? Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 ik denk het niet, ik heb al reeds bij mijn dealer gevraagd of het mogelijk was om uberhaubt een af fabriek CC in te bouwen en dat ging niet (aldus Koops Apeldoorn). maar wie weet zijn er wel andere dealers die er geen problemen mee hebben Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Af fabriek is het standaard of met die stik (optioneel) veel dealers weten dit niet met de onderdelen van koraps. Scheelt een hoop geld. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Af fabriek is het standaard of met die stik (optioneel) veel dealers weten dit niet met de onderdelen van koraps. Scheelt een hoop geld. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Best wel slecht eigenlijk dat ze het niet weten hoe ze dit moeten vervangen of waar ze het moeten bestellen. ik vraag me ook af of ze hier aan willen beginnen. het heeft in princiepe niet eens iets met onkunde te maken want iedereen met een beetje geduld en gereedschappen kan dit vervangen. Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Dealers kunnen hier veel mee verdienen alleen is een auto met standaard cruise of de optie van kia beter voor hun portemonnee. Denk dat @xtra40 je wat meer info kan geven over het inbouwen. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Ik ga morgen eens kijken of ik wat kan achterhalen bij de dealer of ze de nummers weten van die nummers. wie weet. Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Die nummers bij KORAPS zijn de officieele nummers van KIA. Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Is het dan niet een beetje vreemd dat ze dan niet de onderdelen hebben die ik zoek op de foto? of komt dat nog omdat dit model van de foto een Rio uit 2014? Quote
Gerben H Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Dat zou misschien kunnen. Maar waarom zonder de telefoon bediending? Anders moet je die evt later nog veranderen en dan heb je 2 onderdelen nodig. (Kabelset en onderste deel) Je kan beter nu alles in 1x goed doen zodat je bent voorbereid. Quote
bassie_b Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Ik heb niet echt de behoefte om plus minus $1600,- te betalen voor een Tuner met een ingebouwde carkit. Aangezien ik al een Parrot CK3000 Evolution heb zie ik de toegevoegde waarde niet van de extra knoppen niet. Tenzij er iemand is die mij kan garanderen dat die werkt op de stekkers want dan heeft het voor mij toegevoegde waarde. Quote
Specialmade Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Goed dat alles zo naar tevredenheid is, maar haal even de bedragen weg. Dat is geen relevante info Grzt. Specialmade 1 Quote
betominice Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik heb ze bij jou ook maar weggehaald Specialmade Quote
Guest Vitara 2 Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik snap iets niet......... Je mag dus wel schrijven dat je $ 1600,- teveel vindt voor een set. Maar je mag dit mede forum lid er niet op attenderen dat er voor een bepaald bedrag een alternatief is. ( of ik lees iets verkeerd natuurlijk. ) Quote
bassie_b Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Nog even met de dealer gebabbeld maar volgens de heren loopt het in de honderden dan misschien wel niet duizenden euro's als ik het via de dealer wil laten doen.. Erg bizar Quote
Sander GT Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 @Lourens, ik denk dat het voornamelijk ging om het bedrag wat een bepaald persoon vraagt voor zijn diensten. Wat een cruise control kost bij firma A of firma B lijkt me geen info die kwaad kan om te delen. 1 Quote
Specialmade Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 @Lourens, ik denk dat het voornamelijk ging om het bedrag wat een bepaald persoon vraagt voor zijn diensten. Wat een cruise control kost bij firma A of firma B lijkt me geen info die kwaad kan om te delen. Ja precies Sander dat bedoelde ik. De bedragen voor onderdelen is zeker geen probleem. @Flipper, Waar je de onderdelen gekocht hebt en wat je ervoor betaald is zeer relevante info. De inbouwkosten hoeven niet vermeldt te worden. Grtz. Specialmade 1 Quote
Flipper Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik ben er klaar mee je wordt op je vingers getikt door iemand die schijnbaar ook belangen heeft bij de auto inbouw van daar zijn reactie. Quote
Specialmade Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik ben er klaar mee je wordt op je vingers getikt door iemand die schijnbaar ook belangen heeft bij de auto inbouw van daar zijn reactie. Ik vind het erg jammer dat je zo reageert. Ik heb zeker geen belangen bij auto inbouw in welke vorm dan ook. Ik zal je e.e.a.duidelijk maken per PM. Grtz. Specialmade 1 Quote
bassie_b Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Kom heren even aardig blijven voor elkaar. Quote
Recommended Posts