Jump to content

Recommended Posts

Hoi, de cruise control van onze Rio uit 2011 hapert de laatste jaren. Al twee keer aangegeven bij de dealer maar die trof geen foutmeldingen aan.

Probleem is dat de cruise controle soms niet ingesteld kan worden. Activeren lukt wel maar bij het daadwerkelijk instellen gaat het lampje weer uit. Ik kan er geen patroon in ontdekken qua weer of tijdstip of duur van de rit. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rem of koppelings pedaal schakelaar is daar al naar gekeken ? 
als je een van de 2 bediend gaat de cruiscontrol er ook af

heb je ook wel een start problemen of dat je de auto kunt starten zonder de koppeling in te trappen ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, dank voor je reactie! Auto is een automaat. Geen start problemen. Altijd in onderhoud bij de Kia dealer hier in Apeldoorn. Ik weet niet of er naar de rem of koppelingspedaal schakelaar is gekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat de knoppen op het stuur wel eens stuk kunnen gaan 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/10/2020 at 2:53 PM, xtra40 said:

ik weet dat de knoppen op het stuur wel eens stuk kunnen gaan 

 

Ja dat zou ook een optie kunnen zijn, zie alleen ons "luxe" type (zowel cruisecontrol als maximum snelheid instellen) niet op aliexpress staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal dat eens navragen bij de Kia dealer of ze die los kunnen leveren. Alleen heb laatst de "rubberen" knop van de derde deur via Aliexpress moeten bestellen, Kia dealer wilde alleen hele slot vervangen voor 208 euro. Was nu minder dan 10 euro kwijt (dankzij handige kennis die hem erin kon zetten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is de Rio uitgebreid getest door de werkplaats. Bleek inderdaad de knoppen te zijn. Redelijk aan de prijs (iets van 155 euro) maar toch maar gedaan, grote ergernis. Morgen kan ik de auto weer ophalen.

Bedankt voor alle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een kleine update: ik kreeg een aanzienlijke coulance omdat we al heel lang klant zijn. Geweldig gebaar van de dealer! 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By HC Baco
      Wie herkent onderstaande en vind het ook niet handig ??
      Ik maak in mijn Kia Niro HEV Executiveline MY2020 veel gebruik van de cruisecontrol opties SCC en CC.  Ook maak ik als echte hybriderijder gebruik van de regeneratief remsysteem door gebruik te maken van de flippers achter het stuur (paddle shifters). Standaard staan beide systemen uit en op 0.  Vlak na vertrek zet ik tijdens het rijden deze aan en stel deze in. Helaas wordt de rem regeneratie telkens automatisch op 0 gezet als er gebruik gemaakt wordt van de cruisecontrol SCC of CC.   Dit is erg vervelend want nu moet steeds weer na gebruik SCC de remgeneratie instelling met flippers aangepast worden.
        Zakelijk rijd ik regelmatig met een nieuwe Kia Soul E-Soul (2020).  Hierbij blijft het rem regeneratie systeem ingesteld staan op de laatste waarde ook na gebruik vd de cruisecontrol SCC / CC.    Dit is erg handig en gebruikersvriendelijk  !!
      Erg vreemd dat dit wel is geïmplementeerd bij dit type Kia en niet bij een vergelijkbaar model als de Kia Niro (MY2020).   1. Verzoek is :  om dit bewaren van de stand voor rem regeneratie (niet autom. resetten) conform Soul E-Soul 2020 ook toe te passen op de Kia Niro's  (MY2020) middels bijv. software update(s).   Ook is het vervelend dat bij de optie "AUTO HOLD" niet de laatste instelling bewaard blijft en telkens na start v.d. auto opnieuw moet worden geactiveerd.   2. Verzoek is :  om laatste instelling "AUTO HOLD" te bewaren bij het uitzetten van de auto.  Ook hier mogelijk  toepassen middels bijv. software update(s).    
      Heb bovenstaande tekst enige maanden geleden naar KMNL gestuurd . Kreeg als antwoord:
       de technische helpdesk gaat uw feedback doorsturen naar de R&D afdeling bij de fabriek. Het is vervolgens aan hen om de feedback te implementeren in een nieuwe batch of met software update
       Afgelopen week nog eens geinformeerd of er iets mee gedaan werd.  Antwoord was dat zij geen terugkoppeling krijgen vd fabriek en dat het gewoon afwachten is of dit opgepakt gaat worden in eventuele toekomstige updates.
      Als meerdere Kia rijders dit herkennen en een verzoek indienen bij KMNL dan wordt het misschien (eerder) opgepakt.  Alvast bedankt voor jullie reacties.
    • By Brainiac
      Beste allen,
      Als hier al iets staat in het woud der topics, dan zie ik graag de link. Ik kon er niks over vinden.
       
      Ik merk bij mijn Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW (3 maart ontvangen), dat de cruise control icm DCT erg gevoelig is.
      Als ik op de snelweg rijd en ik ga een brug op/in een tunnel omhoog, schakelt de automaat onwijs snel terug naar zn 6 en soms zelfs naar 5 of zelfs zn 4.
      Terwijl als ik "zelf gas geef" de automaat gewoon in zn 7 blijft.
       
      Ik ben benieuwd naar ieder zn ervaring.
       
      Gr
       
    • By Rene Engel
      Ik heb onlangs een Kia Venga 1.6 uit 2010 gekocht, de auto is nog niet afgeleverd door de garage. Nu blijkt dat de cruisecontrol niet werkt. De garage heeft de auto naar een Kia dealer gebracht en ze hebben te horen gekregen dat de aansturingsmodule defect is en dat deze niet meer  te krijgen is bij KIA. Heeft iemand hier ervaring mee. De garage heeft nu aangeboden om een externe cruise control in te bouwen van John Gold.
×
×
  • Create New...