Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik heb de Cee'd GT nu (bijna) 1 maand in bezit, 1000 km op de teller en ik ben er méér dan tevreden over.

• Tot ca. 100 km/uur is het goed te doen qua geluid om met het schuifdak open te rijden. Daarboven wordt het wel wat lawaaierig.
  • Redelijke audio; voor een standaard audiosysteem zeker niet slecht. Normaal was het eerste wat ik deed de complete audio setup eruit halen en iets customs ervoor terug zetten. Nu heb ik besloten om het bij de standaard setup te laten.
  • Héérlijke stoelen; ik ben er zeker van dat menig 1 thuis een minder goed zittend bankstel heeft!! De stoelen in mijn vorige Leon FR zaten goed, maar zijn niet te vergelijken met deze Recaro's.
  • Ik heb even moeten wennen aan het mindere vermogen van de GT. De GT heeft 204 PK en 265 Nm koppel; de Leon was getuned naar 280 PK en 400 Nm koppel. Na een week was ik er wel aan gewend; bijkomend voordeel is wel dat ik nu rustiger (lees: minder agressief) aan 't rondrijden ben.
  • In tegenstelling tot mijn vorige FR is de vering comfortabel genoeg. Als ik met de Leon over koppelstenen reed, trilden de vullingen uit m'n mond; bij de GT heb ik daar gelukkig geen last meer van. De Leon lag wel een tandje strakker op de weg dan de GT; ieder voordeel heb z'n nadeel waren de woorden van een groot fylosoof voetballer!
  • De Leon was compleet afgesteld op snelheid, waardoor het ten koste ging van het comfort. Bij de GT staat het comfort veel meer centraal. Je zou kunnen zeggen dat de FR meer een raceauto was, terwijl de GT meer een snelle reisauto is, waar je gemakkelijk én comfortabel lange stukken kan rijden.
  • En als laatste: ik krijg nog steeds complimenten over de keuze van de auto en kleur. Veel gehoord: goh... dat Kia maakt tegenwoordig toch wel erg mooie auto's. Altijd leuk om te horen!

Over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Tot nu toe op de boordcomputer ca. 9,3-9,5 liter per 100 km (zo'n 1:10,6). Misschien dat het aantal liters per 100 km op termijn nog zal dalen. De tijd zal het leren.

Ik zou hier ook graag de ervaringen van andere GT rijders (zowel Cee'd als Pro Cee'd) willen lezen. 

• Like 6
Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Sander,

Altijd aangenaam leesvoer, die praktijkverslagen van gebruikers!

Posted

Ik ben het helemaal met je eens Sander. En de naam gt past de auto perfect. Ik heb er nu 3000 km mee gereden en ben ook zeer tevreden over met de gt. Het verbruik ligt bij ons tussen 1op11 en 1op 9. We zijn net terug uit duitsland, en daar komt de gt tot zijn recht zelfs op hogere snelheid blijf het comfort van hoog niveau. Maar op de binnenwegen merk je dat het met de sportiviteit ook wel goed zit. Pluspunten voor de motor je kunt er zeer laag in de toeren mee rijden maar hij gaat net zo makkelijk tot de begrenzer, met dank aan de twinscrol turbo. Het enigste min puntje voor ons is de stuurbediening van de telefoon, je kan met de groene telefoonknop alleen het laatst gebelde nummer bellen dat is jammer. Maar voor de rest is het TOP.

• Like 2
Posted

We hebben ongeveer dezelfde rijstijl denk ik Arjan! Mijn 1:10,6 ligt netjes tussen jouw 1:9 en 1:11.

Ik word meestal gebeld onderweg, bel zelf bijna niet. Dus het telefoon "probleem" had ik nog niet ondervonden.

Bedankt voor jouw bijdrage. Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van o.a. Cees en dhabets.

• Like 1
Posted

We hebben ongeveer dezelfde rijstijl denk ik Arjan! Mijn 1:10,6 ligt netjes tussen jouw 1:9 en 1:11.

Ik word meestal gebeld onderweg, bel zelf bijna niet. Dus het telefoon "probleem" had ik nog niet ondervonden.

Bedankt voor jouw bijdrage. Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van o.a. Cees en dhabets.

Mannen alles wat hier verteld is klopt heb ook die ervaring  (stuurbediening van de telefoon ) (motor je kunt er zeer laag in de toeren mee rijden) (Redelijke audio; voor een standaard audiosysteem zeker niet slecht) (Héérlijke stoelen) (ik krijg ook nog  complimenten over de keuze van de auto)

wat betreft het verbruik volle tank aantal liters was 46 ongeveer 600 km meegereden

moet wel zeggen ik ben niet boven de 120 km geweest A9 Schiphol is 3 baans weg 100 km /uur

ik zit zo rond de 7,6L /  8,1L per uur

conclusie : top maar volgens mij heb ik dat al een paar keer geschreven :-)

• Like 2
Guest ErikPro1
Posted

Hallo allen, ik dacht: Ook even mijn ervaringen met de Pro-Cee'd GT delen, inmiddels heb ik er zo'n 9000 km mee gereden:-) Eigenlijk alles zeer naar wens, snel en soepel genoeg qua vermogen/ koppel, rotondes in 3 is geen probleem.. Verbruik bij mij ligt gemiddeld op ca. 7,3 Ltr/100 km. Ik rijd vaak op koppel, en trek m soms ff flink door, nooit traag onderweg.. Prima audio-navi, fijne stoelen, en niet te stug idd. Enig minpuntje is het geklapper van de hoogteverstelling van de gordels.. Maar dat komt vast goed.. T is een behoorlijke blikvanger, maar altijd positief. Groet, Pro-Cee'd GT 1 edition driver Erik

Posted

Sander helemaal mee eens. Het is een prachtige car. Mis je niet meer pk's? Ik wilde chiptuning laten doen en daarvoor staat de auto ook bij de dealer maar het blijkt dat de tunebedrijven niet meer dan 2 jaar garantie geven i.p.v. de 7 jaar van KIA. Dus als ik het doe vervalt er dus 5 jaar garantie op de motor. Heeft iemand hier ervaring in? 245 pk is wel lekker.

Groet Jekol

Posted

Ik heb besloten om 'm niet meer te laten chippen/tunen, die tijd heb ik wel gehad.

Ik kies nu puur voor comfort, en daar is deze setup prima voor: comfortabel en snel genoeg als "'t ff moet".

En Blackie: al meerdere keren door meerdere personen gezegd: stop svp met PM's te sturen! 

Posted

Dag Blackie / Ben Weg!

Netjes? Jouw laatste PM bericht vond ik verre van netjes (maar ik heb 't fatsoen om dit hier niet te herhalen; sterker nog: ik heb 't direct verwijderd).

PM's zijn NIET bedoeld om te sturen na iedere post die je plaatst op een item, om iemand te attenderen dat jij iets geplaatst hebt.

PM's zijn Personal Messages / Persoonlijke Berichten, bedoeld om iets privé te bespreken wat alleen tussen jou en de ontvanger moet blijven, denk aan tel.nummers, adresgegevens en dat soort zaken. Géén dingen die je op een openbaar forum wilt terugzien.

• Like 2
Guest GreyGriffin
Posted

Ik realiseer me dat wij leven in het tijdperk van de korte lontjes. Ik lees de staart van dit draadje, verbaas mij oprecht en denk: "Is dit nu allemaal nodig?"

Guest GreyGriffin
Posted

Beetje off topic, want dit draadje ging oorspronkelijk over de fraaie GT van Sander.

Op dit forum draait alles om het automerk Kia. Geen schokkende aanleiding om met elkaar wat ervaringen en gedachtes uit te wisselen, zou je zo zeggen. Dat er toch ontsporingen plaatsvinden vind ik verbazingwekkend; ze zouden eigenlijk simpelweg niet moeten kunnen. Ik prijs de forum-waakhonden die iedereen op de rails proberen te houden voor hun inspanningen.

Ik ben niet geheel wereldvreemd en realiseer mij dat er op het internet forums bestaan, waar het beschavingspeil iedere beschrijving tart. Dat zijn de plekken waar ik mij graag verre van houd.

"Ik ben weg" zul je mij derhalve op dit forum horen roepen als het niveau te veel de spuigaten begint uit te lopen.

Zo, dat was een kleine ontboezeming. Sorry Sander, dat ik je topic even heb scheefgelegd.

Guest GreyGriffin
Posted

Heel goed Cees, zet de oude heer GreyGriffin maar weer op het rechte pad. Ennuh… inderdaad, heel mooi die GT!

Posted

1 kleine correctie GreyGriffin: het ging/gaat hier niet alleen om mijn auto, maar om alle mooie GT's.

Mocht ik mensen vergeten zijn te vermelden, zoals ErikPro1 (sorry!!), doe net als Erik en haak lekker in.

Er zullen geleidelijk aan steeds meer GT rijders bijkomen, dus iedereen wees welkom, deel jouw bevindingen en... natuurlijk ook foto's!!!

En Cees: 't is een plaatje! 

Posted

1 kleine correctie GreyGriffin: het ging/gaat hier niet alleen om mijn auto, maar om alle mooie GT's.

Mocht ik mensen vergeten zijn te vermelden, zoals ErikPro1 (sorry!!), doe net als Erik en haak lekker in.

Er zullen geleidelijk aan steeds meer GT rijders bijkomen, dus iedereen wees welkom, deel jouw bevindingen en... natuurlijk ook foto's!!!

En Cees: 't is een plaatje! 

zeker fotos delen hoe meer hoe beter  :wink:  :wink: we zijn gek op mooie fotos 

• Like 1