Jump to content

Verse Kia Sportage rijder stelt zicht voor.

bnx

Recommended Posts

Beste allemaal,

even voorstellen.

Mijn naam is Bjorn Narinx uit het zuiden des lands (Margraten, Limburg)

Ik heb een verse metallic bruine Kia Sportage 1.6GDI uit juli 2011 met maar 17.350km op het klokje  :-)

Het betreft de X-ecutive versie met half-leder, privacy glass, ISG, cruise-control, etc...

Af fabriek had de vorige eigenaar (gelukkig) gekozen voor de mooie originele 18" KIA velgen met 235 bandjes eronder.

Na 1 week te hebben gereden moet ik zeggen dat het verbruik netjes op 6/7 liter/100km staat. Valt me dus niet tegen!

Reeds aangepast:
- echte RVS nummerplaathouders, voor en achter (géén plastic ABS chrome)

- Reservewiel eruit gehaald en extra bagageruimte gecreëerd d.m.v. rubberen automat op maat
- RVS instapdorpels
- Xenon verlichting 5000k  (deze is de volgende dag al retour gegaan, daar de lichtopbrengst niet goed was. Zitten nu mooi 7500k halogeen lampen in.
   Kleur komt 1 op 1 overeen met de LED strips van de kia
- Kia originele dakdragers
- LED verlichting in nummerbord verlichting
- Alu-pedalen set
- Bagage dakkoffer, merk Hapro of Thule. Mooi voorzien van originele KIA badges subtiel aan de zijkant

To-do:

- LED verlichting in mistlampen (25w cree LED)

post-14514-0-12430900-1407915215_thumb.jpg

Welkom! Mooi wagen! Heel veel plezier ermee!

Nog wel even een vraagje..... Wat ga je doen als je een lekke band onderweg krijgt? Spuitbusje? Of heeft het wiel een ander plekje gekregen?

Guest GreyGriffin

Hallo Bjorn,

Welkom hier! De vorige eigenaar heeft er inderdaad voor gezorgd dat jij nu in een heel complete Sportage rondtoert. En je bent ook al begonnen om hem nog fraaier te maken. Ik heb dezelfde vraag als Plattie: hoe ga je een lekke band onderweg te lijf? Hopelijk gaat dat niet gebeuren, ik wens je veel plezier met de auto.

Welkom! Mooi wagen! Heel veel plezier ermee!

Nog wel even een vraagje..... Wat ga je doen als je een lekke band onderweg krijgt? Spuitbusje? Of heeft het wiel een ander plekje gekregen?

kan ook een reparatiekit zijn??

compressor  met poeder

neemt ook bijna geen ruimte in

maar bij grote gaten groter dan 4 mm en scheur werkt dit niet

dus vraag ik mij ook af wat hij nu doet als hij een lekke band krijgt?

Ik heb altijd een Peugeot 206 SW hiervoor gereden (4 jaar) en deze was standaard zonder reserveband.

Tevens Xenon kitje van de To-Do list  :wink:

Vandaag via Xenon-Lamp.nl (dank je Erno!) een mooi 5000k kitje opgehaald en netjes binnen een uurtje kunnen monteren,

• 3 weeks later...
  • 5 months later...

Daar er wat onduidelijkheid is, vooral bij Kia over de huidige staat van de auto. Een aanpassing na mijn eerste kennismaking met dit forum.

Er is een conclaaf met de garage welke NIET terecht is. Tevens kan de garage dit bevestigen die de wagen gerepareerd heeft én in onderhoud

heeft gehad vorige jaar.

Ook even mooi om een update te geven over de huidge staat:

Reeds aangepast:
- echte RVS nummerplaathouders, voor en achter (géén plastic ABS chrome)

- Reservewiel eruit gehaald en extra bagageruimte gecreëerd d.m.v. rubberen automat op maat
- RVS instapdorpels
- Xenon verlichting 5000k  (deze set is de volgende dag al retour gegaan, daar de lichtopbrengst niet goed was. Zitten nu mooi 7500k halogeen lampen in.
   Kleur komt 1 op 1 overeen met de LED strips van de kia)

- Kia originele dakdragers
- LED verlichting in nummerbord verlichting
- Alu-pedalen set
- Bagage dakkoffer, merk Hapro of Thule. Mooi voorzien van originele KIA badges subtiel aan de zijkant

To-do:

- LED verlichting in mistlampen (25w cree LED)

Guest GreyGriffin

Hallo Bjorn,

Ik kan je post van vandaag niet helemaal volgen. Begrijp ik goed dat je een dispuut hebt met Kia Motors Nederland over

de garantie op je Sportage? Omdat de auto in het verleden niet op de voorgeschreven manier zou zijn onderhouden?