jong588 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik ben sinds kort de eigenaar van een sportage 2 liter benzine. Het viel mij op dat de tweeliter een rauw motorgeluid heeft in de lage toeren. Ik heb gisteren een keer bp ultimate 98 getankt. Het was opvallend hoe mooi de motor liep. Voor mijn gevoel is hij ook zuiniger geworden. Misschien een tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik denk dat er een andere sticker aan de binnenkant van je benzineklep zit! Volgens mij gaat hij binnen de kortste keren pingelen door de "schralere" benzine, Tip van mij terug: ga maar weer 95 tanken Welkom trouwens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjan gt Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Met 98 gaat hij zeker niet pingelen, het octaan gehalte is hoger dan bij 95. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 welkom bij de club Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Het kan inderdaad dat de motor wat rustiger gaat lopen met een hoger octaangehalte. Die is juist wat rijker ipv schraler. Pingelen zal hij ook niet gauw doen, tenzij je RON 88 ofzo gaat tanken in het Oostblok, omdat er ook een klop-/pingelsensor op de motor zit die de ontsteking daar waar noodzakelijk is aanpast. Dus als je er tevreden mee bent kin je volgens mij er prima mee rijden. En je tankstation is ook blij met je..... En welkom natuurlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Klopt. Las zojuist dat een te laag octaan kans op pingelen geeft, ik dacht dus even net andersom Bedankt voor jullie correctie en aanvulling. Dat van die pingelsensor............. nooit geweten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts