Ga naar inhoud

Additieven voor benzine


Rinus30
Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

4 minuten geleden, zei Andre078:

Persoonlijk zou ik het bij E5 benzine houden. Zit bij BP of Shell geen biotroep in zoals in de E10.

 

Dit bedoel ik eigenlijk niet ,die biotroep.Bedoel de additieven die je zelf toevoegt in de tank voor reiniging motor , kleppen en injectoren. Toch befankt voor het antwoorden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Bij mijn oude Nissan 100NX met carburateur was 2x per jaar het verschil goed te merken. Bij mijn Picanto doen ze iedere beurt zo'n flesje in de tank, maar daar merk ik weinig van.
Moderne injectiemotoren regelen natuurlijk op basis van sensoren een hoop zelf bij, dus ik denk dat het verschil daar minder merkbaar is, maar waarschijnlijk wel wat doet voor de levensduur van je slijtdelen...

Maar vergeet ook andere delen niet; als je auto wat ouder is en niet de gehele onderhoudsgeschiedenis bekend is kan het geen kwaad om bijv. de bougies en O2-sensor eens te vervangen.
Met name die bougies merk ik zelf iedere 60.000km heel duidelijk.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf doe ik altijd het volgende iedere 10.000km:

-Volle tank Shell V-Power (98, zonder alchohol rommel)

-Flesje Tunap 974 in de tank Benzine)

 

https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/care-products/umf97300200a-benzine-reiniger-tunap-974-microflex-200-ml?gclid=Cj0KCQiA8vSOBhCkARIsAGdp6RTkheSnXZYDA6KTRVZ8chjPB-dH063nwGbS9qYacMAm7KHhzlCBRO8aAhdREALw_wcB&gclsrc=aw.ds

aangepast door Quinten
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...