Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben sinds kort de eigenaar van een sportage 2 liter benzine. Het viel mij op dat de tweeliter een rauw motorgeluid heeft in de lage toeren. Ik heb gisteren een keer bp ultimate 98 getankt. Het was opvallend hoe mooi de motor liep. Voor mijn gevoel is hij ook zuiniger geworden. Misschien een tip.

Geplaatst

Ik denk dat er een andere sticker aan de binnenkant van je benzineklep zit!

Volgens mij gaat hij binnen de kortste keren pingelen door de "schralere" benzine,

Tip van mij terug: ga maar weer 95 tanken :)

Welkom trouwens.

Geplaatst

Het kan inderdaad dat de motor wat rustiger gaat lopen met een hoger octaangehalte. Die is juist wat rijker ipv schraler. Pingelen zal hij ook niet gauw doen, tenzij je RON 88 ofzo gaat tanken in het Oostblok, omdat er ook een klop-/pingelsensor op de motor zit die de ontsteking daar waar noodzakelijk is aanpast. Dus als je er tevreden mee bent kin je volgens mij er prima mee rijden. En je tankstation is ook blij met je.....

En welkom natuurlijk!

Geplaatst

Klopt.

Las zojuist dat een te laag octaan kans op pingelen geeft, ik dacht dus even net andersom :)

Bedankt voor jullie correctie en aanvulling. Dat van die pingelsensor............. nooit geweten :no:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...