Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag,

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Kia ceed uit 2012. Wat een geweldige bak is dat zeg! Ziet er mooi uit, enorm luxe uitvoering (reed hiervoor een Kia rio 2008) en voldoet helemaal aan onze wensen qua ruimte. Heb dus geen station maar de hatchback.

Heb veel gelezen over deze auto en vraag me nu af wat jullie ervaringen zijn als het gaat om het verbruik. Heb nu de eerste 300 km gereden en heb nu een gemiddeld verbruik van 5,2 liter per 100 km. Dit is nog bij lange na niet de 3,8 liter per 100 km die de fabriek opgegeven heeft maar dat wist ik al uit de ervaringen via autoweek.nl.

Wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst

Bij mij schommelt het gebruik tussen 5,4 en 6,7 afhankelijk van korte/lange afstanden en hankook zomerbanden of de dunlop winterbanden. De dunlopjes duwen het verbruik met haast een liter omlaag. Die 3,8l/100km ga je niet halen vrees ik dus. Overtijd was het nog op het nieuws dat autoconstructeurs realistischer hun verbruik moesten voorstellen, omdat bijna geen enkele constructeur "eerlijk" was over het opgegeven verbruik en dat is bij Kia ook niet het geval. Al bij al vind ik 5,2l/100km best nog zuinig  :-)

Geplaatst

Dank je, heb nog maar weinig gereden. Doe jij ook aan het zogenaamde nieuwe rijden? Of ben je een sportieve rijder?

Geplaatst

Mss ook erbij vermelden dat ik met een 1.6 crdi (110 pk) rij. Ik wissel geregeld af, zo maak ik de motor niet lui. binnen de stad doe ik aan het nieuwe rijden en schakel ik zoals de indicator aangeef, als ik op de snelweg zit of lange rechte banen met veel stoplichten dan trek ik hem wel eens graag door met momenten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...