Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoals ik in het voorstel topic al zei heb ik sinds kort een Rio van 2001, en bij aankoop was de radio bekabeling een grote spaghetti van kabels en kroonsteentjes. Dit heb ik toen netjes uitgezocht en gesoldeerd zodat het netjes was en ook bleef werken, maar nu heb ik wat rare prolemen.

Ik kon geen geschakelde plus vinden, dus die heb ik maar afgetapt van de verlichting, rijd altijd met verlichting aan dus dat is niet echt een probleem maar netjes zoals het hoort zou fijn zijn.

En dat mijn interieur lampje en klokje alleen werken met de radio aan, en geluid ook aan, dan knippert die leuk mee... Ik neem aan dat die gewoon constante plus nodig heeft? Die zit nu namelijk op de verlichting-out van de radio ( zo zat het in de spaghetti ook )

Lang verhaal kort, waar kan ik een contact geschakelde plus vandaan halen, en hoe zit het klokje en interieur verlichting origineel aangesloten?

Geplaatst

Als je geen zin hebt om alles na te meten kun je het beste in je zekerings kastje kijken. Even met een multimeter meten en zult zeker een geschakelde plus vinden. Je kunt voor je radio natuurlijk ook weer gewoon aftappen bijnde zekering voor de radio. Weet alleen niet uit het hoofd of deze geschakeld is.

Eventueel kun je ook aftaopen van de aansteker. Maar persoonlijk doe ik het liever vanuit mn zekeringkast.

Vroeger ook altijd bij het achteraf inbouwen van carkits op deze manier gewerkt.

Even meten welke nog niet gebruikte pinnen geschakeld zijn en daar vervolgens een kabeltje met zekerin op aansluiten. Zo hou je alles ook netjes in je zekeringkast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...