williebuis Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 graag zou ik wat meer weten over het nut en onut betreft ledlampen in de auto . En wie heeft inmiddels ledlampen in zijn auto . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Persoonlijk vind ik ze niet geschikt voor de belangrijke verlichting; het is simpelweg onmogelijk met een LED-lamp hetzelfde beeld te creëeren als met een gloeilamp in een voor gloeilicht ontworpen armatuur. Voor binnenlicht en kentekenlicht zijn ze prima en heb ik ze dus zelf ook geplaatst... Maar voor achterlicht, remlicht, richtingaanwijzers, mistlicht e.d.? Nee, ik vind het niks... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
williebuis Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Persoonlijk vind ik ze niet geschikt voor de belangrijke verlichting; het is simpelweg onmogelijk met een LED-lamp hetzelfde beeld te creëeren als met een gloeilamp in een voor gloeilicht ontworpen armatuur. Voor binnenlicht en kentekenlicht zijn ze prima en heb ik ze dus zelf ook geplaatst... Maar voor achterlicht, remlicht, richtingaanwijzers, mistlicht e.d.? Nee, ik vind het niks... Hallo Murcielaygo, Bedankt voor je reactie alleen dan nog de vraag waarom vind je het niks ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Zoals ik al aangaf; ze geven geen correct lichtbeeld. Puur omdat er geen mogelijkheid is het licht in het brandpunt van het armatuur te krijgen. En dat lichtbeeld is wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat je goed ziet wat iemand doet of waar iemand zich bevind. Ik zie nog te vaak auto's (gisteren nog een Golf) waarbij er een kleine lichtpunt midden in een lamp zit. Terwijl die lamp een oplichtend VLAK hoort te zijn. LED is een mooie techniek, kijk bijv. naar de Full-LED koplampen die er nu zijn. Maar die zijn als zodanig ontworpen. En dat is heel wat anders dan een fitting met daarop een stapel "gewone" LEDs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 ik heb wel led (cree)lampen in mijn bocht verlichting geeft enorm veel (wit) licht maar wat murcielaygo al aan geeft ook ik zou deze niet voor mijn gewone verlichting willen gebruiken hiervoor geven ze net niet voldoende licht en het beeld zal er ook niet zo van opknapppen (nu zul je met proiectie lampen er nog niet zo veel last van hebben van dit beeld vervorming maar als je dus normale koplampen hebt zal dit wel het geval zijn maar ik denk inderdaad wel dat de licht sterkte nog niet voldoende is en dus niet zo ver reikt als een gloeilamp / xenon lamp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipke Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Ik heb led knipperlichten, ziet er toch gaaf uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 @Filipke; het ziet er misschien wel mooi uit (ik vind dat "harde" aan en uit ook sjiek), maar de zichtbaarheid vind ik belangrijker en die is nu eenmaal niet zo goed in een niet met LED ontworpen lamp. @Xtra40; CREE is ook wat die full-LED koplampen gebruiken. Maar ook die hebben een verkeerd brandpunt. En in mijn ogen is het met projector-lampen net zo slecht als met reflectie. Misschien nog wel meer, omdat je dan niet alleen met het brandpunt van de spiegel, maar ook dat van de lens te maken hebt. Dus zoals ik al zei; voor non-essentieel licht, waarbij het lichtbeeld er weinig toe doet vind ik het prima, maar niet voor de lampen waarmee je moet zien of gezien moet worden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 @Filipke; het ziet er misschien wel mooi uit (ik vind dat "harde" aan en uit ook sjiek), maar de zichtbaarheid vind ik belangrijker en die is nu eenmaal niet zo goed in een niet met LED ontworpen lamp. @Xtra40; CREE is ook wat die full-LED koplampen gebruiken. Maar ook die hebben een verkeerd brandpunt. En in mijn ogen is het met projector-lampen net zo slecht als met reflectie. Misschien nog wel meer, omdat je dan niet alleen met het brandpunt van de spiegel, maar ook dat van de lens te maken hebt. Dus zoals ik al zei; voor non-essentieel licht, waarbij het lichtbeeld er weinig toe doet vind ik het prima, maar niet voor de lampen waarmee je moet zien of gezien moet worden... zo als jij het nu zegt bedoel ik het dus exact voor me bocht verlichting is het leuk die doen toch niet veel maar in me gewone verlichting zou ik het nooit doen denk zelf dat het licht beeld wel goed zit met me projectie lampen maar alleen dicht bij ga je al wat verder denk ik dat het er heel raar uitziet en weinig meer doet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ome Noot Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Ik gebruik op mijn Honda st 1300 al geruime tijd led koplampen 6000 kaars In mijn fordje gebruikte ik dezelfde lampen en zijn perfect. Het ligt er een beetje aan welke soort en prijs je gebruikt. Het spul van een tientje van Ali per ongeluk lijkt misschien leuk, maar blijkt bagger. Wil je ledlampen als zijnde dim en groot licht, geef dan een paar centen meer uit voor iets goeds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvanrookhuizen Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 dere ervaring met ali "bagger" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts