Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe Kia Picanto gekocht, meteen vocht in de koplampen?

Ga naar de oplossing Opgelost door xtra40,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Ik heb sinds gisteren een Kia Picanto gekocht 1.0 X-treme uitvoering, zeer mooie auto vind ik het persoonlijk, alleen na aflevering ben ik naar huis gekomen en sindsdien zit er vocht in de beide koplampen, is dit normaal bij een nieuwe auto?

En ik weet niet hoe ze de motorruimte hebben schoongemaakt, daar zit vol met witte plekjes, lijkt wel kalk?

Graag hoor ik meer over deze onderwerpen

Groetjes Celal

• Oplossing
Geplaatst

dit is vrij normaal ja 

lees je boekje er maar op na staat er zelfs in 

zeker met dit koude en vochtige weer heb je er het meeste last van 

zo lang er geen grote vocht druppels in je koplamp zitten is er niks aan de hand 

als je je lampen aanzet zal dit vanzelf weer verdwijnen

Geplaatst

@cello38.  Bereid je maar vast voor dat binnen in de cabine het vocht gehalte ook zeer hoog zal zijn.

De ramen zijn continu beslagen en zeer vochtig.

Zo erg zelf dat ik er Gamma Vochtvreters in heb liggen. Dat help.

Het valt me zwaar tegen van KIA, dit is een standaard probleem.

Ik heb bijna alle merken gereden, maar op een oude eend na heb ik dit nog nooit mee gemaakt.

Vocht, vocht en nog een vocht.

Geplaatst

Mogelijk off-topic....

Vocht in de auto kan veroorzaakt worden door een verstopping / beperking in de condens afvoer van de airco.

Makkelijk te controleren: als na een rit met airco (warm zwoel weer) water onder de auto ligt is alles OK (gaan we alleen de eerste tijd niet meemaken :wink: ).

Geplaatst

Vocht is inderdaad een groot probleem.

Omdat ik er in de wasstraat nog wel het meeste mee wordt geconfronteerd,denk ik dat er via de roosters een te grote verbinding is met de buitenlucht.

Of de rubbers sluiten niet goed aan,maar dat is niet te hopen bij een nieuwe auto.

Omdat ik momenteel geen radio in de auto heb (gaat er binnenkort weer in),is het helemaal erg.

Net zoveel ijs aan binnenkant als aan de buitenkant eergisteren met 2 graden vorst.

Ik hang nu ´s avonds,bij vorst, een grote handdoek over de ventilatie openingen,dat zorgt er i.c.m. de airco en een vochtvreter voor dat er aan de binnenkant geen ijs meer zit.

Met de huidige zachte winter is het doen.

Ik had dit met mijn vorige auto´s ook wel,maar dat waren altijd auto´s van minimaal 10 jaar oud.

Dacht juist met de aankoop van een nieuwe auto dat dit probleem verleden tijd was,integendeel dus.

De laatste keer in de wasstraat toen het heel erg was,zat de radio er overigens wel in.

• Like 1
Geplaatst

Bedankt voor alle reacties,gisteren naar de dealer gegaan en vocht in de koplampen hebben ze mij geadviseerd om even met lampen aan te rijden zodat de vocht minder gaat worden, we wachten even af :)

Geplaatst

Doe ik niet met de Kia , wordt alleen gebruikt voor woon / werk , in het weekend staat ie meestal stil.

Als ik bijvoorbeeld met 4 personen er in zit ( gebeurd weinig) met dit weer type ja dan heb ik last van vocht ( beslagen ramen) maar dat komt denk meer door dat het 

binnen dan warmer is dan buiten en dan krijg je condens vorming door dat 4 personen lullen en warme adem/lichaamswarmte verspreiden.

Voor de rest prima auto en nergens alst van 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...