Ga naar inhoud

automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten


Ro1981

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een automatisch dimmende binnenspiegel gekocht via het www. Volgens de verkoper gaat het om een originele Kia. 

Nu wil ik de spiegel aansluiten in mn nieuwe picanto. Normaal zou je alleen een plus en min aan hoeven sluiten (en bij sommige merken het achteruit signaal). Echter heb ik op de spiegel een soort aansluitstekkertje zitten met 5 pinnetjes, verdeeld over 2 rijen (4 boven en 1 onder). Als ik de onderste met 2 van de bovenste meet dan meet ik in beide gevallen weerstand. Als ik die 2 van boven onderling meet dan meet ik een gesloten circuit zonder weerstand. De overige 2 pinnetjes bovenin laten niets zien op de multimeter. 

 

Heeft iemand enig idee welke pinnetjes ik moet gebruiken? Ik wil de plus en min van de plafondverlichting gebruiken. De kia dealer heeft geen tegenstekker. Ik heb wel van die metalen pinnetjes die over de pinnetjes van het aansluitstekkertje passen (lijkt van die pinnetjes die in een iso-blok zitten). Aan die metalen "overzet" pinnetjes heb ik een draadje gemaakt en krimpkous als isolatie.

 

Mvg

Ro

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Ik heb een spiegel van een Engelse website besteld. Merk is gentex Genk. Volgens mij de genk2. Geen poespas met kompas of temperatuur. Puur alleen dimmen, slechts 2 draadjes, plus en min. Past op het bestaande voetje aan de ruit, ideaal.

Ik had er eerst een met 5 aansluit puntjes (zie start van dit topic), die heb ik opgeblazen.

Die nieuwe, met alleen de plus en min, heb ik achter m'n radio aangesloten. Had daar al extra draden vanwege de subwoofer. Van plafondverlichting werkte bij mij niet, omdat de spiegel ook moet werken als plafond verlichting uit is, maar wel uit moet gaan als ik de auto niet gebruikt wordt.

Volgens mij heb ik hem via deze site gekocht: http://www.aetonline.co.uk/genk2-gentex-auto-dimming-rear-view-mirror-1229-p.asp. Weet niet meer zeker, heb hem er al even inzitten inmiddels.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet iedereen is pimpmaster he, vergeet dat niet.. Wat voor jou een eitje is...

Nou een dealer bedrijf zou dit gewoon zonder probleem moeten kunnen aansluiten het zijn toch allemaal geschoolde monteurs zou je zeggen en als die dan zo een simpel klusje niet kunnen

dat is dan een beetje vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf dimmende spiegel:

 

Als je de aansluiting van de spiegel bekijkt, zie je 5 aansluit punten 4 boven en 1 onder.

 

Voor alleen een dimmende spiegel sluit je er maar 3 aan.

van links naar rechts.

links boven is 12V+ orginele bekabeling is hier rose

2e aansluiten op de achteruitrij verlichting orginele bekabeling is hier groen

derde wordt verbonden aan de massa orginele bekabeling is hier zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...