mcl Geplaatst 22 Mei, 2015 Geplaatst 22 Mei, 2015 Hallo, Ik zag vanmorgen bij de dealer op een TV-screen, dat KIA een After Sales Manager heeft. Ik heb er bij mijn dealer nooit van gehoord, maar het lijkt mij toch wel zinvol, dat er een soort evaluatie komt, nadat iemand een auto gekocht heeft . Tevens worden er dan in de garage een aantal punten gecontroleerd. Kent iemand dat? Quote
jmo Geplaatst 22 Mei, 2015 Geplaatst 22 Mei, 2015 Hallo, Ik zag vanmorgen bij de dealer op een TV-screen, dat KIA een After Sales Manager heeft. Ik heb er bij mijn dealer nooit van gehoord, maar het lijkt mij toch wel zinvol, dat er een soort evaluatie komt, nadat iemand een auto gekocht heeft . Tevens worden er dan in de garage een aantal punten gecontroleerd. Kent iemand dat? een after sales manager zoals hier bedoeld krijgt zijn informatie van de dealers en werkplaatsen, dat zijn de 'klanten' waar hij in eerste instantie mee te maken heeft. Klanten zoals jij bedoelt, eigenaars en gebruikers van een Kia dus, zijn niet zijn/haar hoofdbron van informatie. De after sales manager weet wat er leeft na de levering van de auto en stelt hiervoor meetmethodes en -procedures op. Inputs komen dus uit de werkplaatsen, van de garantieprocedures en -kosten, ... De evaluatie van deze gegevensverzameling leidt dan weer tot bvb procesverbeteringen (om de kosten te drukken), correctieve acties (technische, om de kosten te drukken, feedback naar de ontwikkelingsafdelingen en de fabrieken om de kwaliteit te verbeteren,...) of noem maar op. Uiteraard is de tevredenheid van de eindgebruiker ook belangrijk maar zoals gezegd wordt deze in eerste instantie gemeten via de dealers. Direct contact met iedere eindgebruiker is eerder zeldzaam en soms vooral als public relations bedoeld (klanten kort na de levering even opbellen om te polsen hoe hij/zij tevreden is levert minder informatie op als je zou denken maar hij/zij is vereerd met de interesse die getoond wordt (al kan een vlotte stagiair(e) zonder grondige kennis van het product deze klus ook uitvoeren. Is het je nu ietwat duidelijker hoe de functiebeschrijving van de after sales manager is? Quote
mcl Geplaatst 22 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 Mei, 2015 Het is duidelijk. Maar.... als ik nu 2x bij de dealer kom met mijn probleem, dat ik op de grote weg met mkijn Picanto konstant bij moet sturen en er alleen maar gezegd wordt, dat dit gewoon is voor deze auto, dan had ik verwacht, dat ik wel enige response zou krijgen. Maar... daar is de auto zeker te goedkoop voor!!! Quote
Smart Geplaatst 28 Mei, 2015 Geplaatst 28 Mei, 2015 De Kia After Sales Manager is ook niet bij de dealer, maar bij de importeur werkzaam. Het begrip 'after sales' is wel iets van de dealer, en hij/zij zorgt voor een tevreden klant. Ik geloof ook niet ná aanschaf in een evaluatie van de aanschaf van een auto. Zeker niet wanneer er niets te bespreken valt en de klant gewoon tevreden is. Vroeger kende je nog een 1000km beurt o.i.d., maar dat is tegenwoordig allemaal niet meer aande orde. Als er daadwerkelijk iets is met je auto, maak je gewoon gebruik van je garantieaanspraak. Quote
HenkM Geplaatst 29 Mei, 2015 Geplaatst 29 Mei, 2015 "Vroeger kende je nog een 1000km beurt o.i.d." Mijn dealer wilde de auto na 1000km terug in de werkplaats (alles nog effe nalopen). Kosten: €0.00 . Geeft wel een degelijk gevoel t.o.v. "als het niet OK is hoor ik het wel". Voor de dealer: 1 Quote
Smart Geplaatst 29 Mei, 2015 Geplaatst 29 Mei, 2015 Fijn om te lezen dat zulk soort dealers nog bestaan! Quote
betominice Geplaatst 30 Mei, 2015 Geplaatst 30 Mei, 2015 After sales manager Misschien dat er een lid is ik heb er een Picanto Sportsline bij gekocht . Hij komt zelden meer op het forum na dat ik heb gehoord is erg druk met zijn nieuwe baan maar heeft wel de tijd genomen om de koop van onze nieuwe Pica te doen. *********** stiekem linkje Quote
Peterrrrr Geplaatst 7 Juli, 2015 Geplaatst 7 Juli, 2015 After sales manager Misschien dat er een lid is ik heb er een Picanto Sportsline bij gekocht . Hij komt zelden meer op het forum na dat ik heb gehoord is erg druk met zijn nieuwe baan maar heeft wel de tijd genomen om de koop van onze nieuwe Pica te doen. *********** stiekem linkje Pssst, dat is de Sales Coördinator hoor Wij hebben wel een after sales manager in dienst (mijn directe collega) voor 4 bedrijven. Hij kent de materie vaak net iets beter dan degene die achter de balie zitten bij een dealer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.