Pirisp Geplaatst 1 Juli, 2015 Geplaatst 1 Juli, 2015 Hallo , Ik vroeg me af of meerdere mensen dit probleem herkennen van een kia Sportage II. Vorige week naar en terug vanuit Spanje. Half vol beladen en achterop twee E bikes. Op de heen en terug rit weigerde de cruise control in te schakelen. Lampje Cruise ging wel branden maar schakelde op de gewenste snelheid niet in. Wanneer de auto leeg is doet hij het weer wel. Heeft Iemand dit ook wel eens bij de hand gehad ?. In de handleiding staat er niets vermeld. Groet , John Quote
Ysie Geplaatst 1 Juli, 2015 Geplaatst 1 Juli, 2015 Staat hier verschillende keren op dit forum. Probleem is dat je rem minstens 1 x moet ingedrukt zijn alvorens cruise control te gebruiken. Vertrek je van een parking en onmiddellijk de autosnelweg op dan heb je je rem niet gebruikt dus werkt de cruis niet. Lichtjes rempedaal indrukken ( geen noodremming ) en de cruis werkt. Niets te maken met beladen van de wagen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Juli, 2015 Geplaatst 1 Juli, 2015 Niets te maken met beladen van de wagen. Nou... Mijn gevoel zegt dat het komt door het gebruik van de fietsendrager. Ik denk dat door gebruik van de aansluiting voor het lichter auto denkt dat er een aanhanger achter de auto hangt, waarbij Kia het misschien niet verantwoord acht CC te gebruiken. Dit zou je kunnen testen door eens te rijden met de drager achterop MET en ZONDER de stekker aangesloten. Een losse stekker werkt wellicht niet door het ontbreken van verbruik... Quote
Ysie Geplaatst 2 Juli, 2015 Geplaatst 2 Juli, 2015 Ik heb een Sp3 en kan perfect met cruise controle rijden als fietsdrager of aanhangwagen eraan hangt. Geloof me maar doe de test eens met onbeladen wagen. Zet je wagen aan de kant, leg hem volledig af sleutel eruit. Erna wagen starten en vertrekken zonder je remmen te gebruiken. Cruise controle werkt dan niet. Quote
Ysie Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 Zou wel leuk zijn mocht je vertellen als je het probleem gevonden hebt ️ Quote
x882001 Geplaatst 11 Augustus, 2015 Geplaatst 11 Augustus, 2015 Net twee weken met fietsendrager en twee fietsen er op door Engeland gecruised. Geen problemen met cruisecontrol. Behoudens dat ie er automatisch af springt wanneer de heuvel te steil is Quote
t.michiels Geplaatst 27 Oktober, 2015 Geplaatst 27 Oktober, 2015 hallo heb daar ook last van,tijdens een rit na enkele keren te hebben ingeschakeld Hallo , Ik vroeg me af of meerdere mensen dit probleem herkennen van een kia Sportage II. Vorige week naar en terug vanuit Spanje. Half vol beladen en achterop twee E bikes. Op de heen en terug rit weigerde de cruise control in te schakelen. Lampje Cruise ging wel branden maar schakelde op de gewenste snelheid niet in. Wanneer de auto leeg is doet hij het weer wel. Heeft Iemand dit ook wel eens bij de hand gehad ?. In de handleiding staat er niets vermeld. Groet , John Quote
Gast Stief Geplaatst 27 Oktober, 2015 Geplaatst 27 Oktober, 2015 niet toevallig niet eerst geremd voor het inschakelen? Quote
Ysie Geplaatst 27 Oktober, 2015 Geplaatst 27 Oktober, 2015 Eerst rem gebruiken dan pas cruise controle. Ab amicis honesta petamus. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.