Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hay hay 

mijn nieuwtje hier ook maar eens posten , 

Voor mij is dit mn eerste kia  na al altijd met  alfa romeo te hebben gereden.

aangezien er niks meer in het gamma van alfa onder de gezinswagens valt  ben ik terecht gekomen bij kia 

namelijk de sportwagon . 

Model sprak mij enorm aan  maar had een beetje schrik voor het design van het interieur .

Na het bezichtigen van een kia ceed sw sense uitvoering in de showroom was ik op slag verliefd en meteen een krabbel geplaatst .

sinds vorige week ben ik dus trots bezitter geworden van de kia  en voelde meteen dat dit een wagen zal worden waar ik enorm van zal genieten

wat een comfort en ruimte en vooral veel snufjes om te ontdekken :D

de zoektocht naar velgen is ook gestart en ik denk er meer aan om naar iets te zoeken in 18inch maar vrees om wat comfort te verliezen .

als het 18" word   dan kies ik wss voor de mille miglia velg ;)

genoeg gepraat  fotootje is beter.

grts nic

post-16236-0-38681200-1442943890_thumb.jpg

post-16236-0-55907000-1442943905_thumb.jpg

post-16236-0-65998500-1442943952_thumb.jpg

• Like 3
Geplaatst

eerste update is ondertussen al gebeurd ,

er was 1 ding die me wat stoorde  namelijk dat de volledige kopverlichting xenon en led is   en dan die gewone gloeilamp mistverlichting

dit dus aangepast en lec cambussen erin gemonteerd , naar mijn zin pakken beter.

2akqp2.jpg

s6on13.jpg

• Like 2
Geplaatst

Mooie cee'd heb je. Het zal je zeker bevallen. Grtz Dave.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Geplaatst

Mooie cee'd heb je. Het zal je zeker bevallen. Grtz Dave.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

tot nu al zeker tevreden van ,  enkel op de autosnelweg voel ik me niet zo vredig   waggelt nogal fel van links naar rechts , morgen eens langs de dealer passeren  want nu kan ik geen 50 meter rijden op de autosnelweg zonder corrigeren 

Geplaatst

tot nu al zeker tevreden van ,  enkel op de autosnelweg voel ik me niet zo vredig   waggelt nogal fel van links naar rechts , morgen eens langs de dealer passeren  want nu kan ik geen 50 meter rijden op de autosnelweg zonder corrigeren 

Had ik ook voor met mijn Picanto.

Hier ooit op forum gelezen, de hendel van je stuurkolom losmaken, waar je de hoogte en diepte van stuur kan regelen.

Het stuur zelf hoogte laten kiezen, en op deze stand terug vast zetten.

Bij de Picanto was het dan veel beter.

Heb nu een Rio en deze rijd veel beter rechtdoor.

Geplaatst

Mooi die verlichting zo...volgend projectje bij mijn ceed.

Veel rijplezier toegewenst in je nieuwe wagen..

• 2 weken later...
Geplaatst

Nette auto. Die velgen zijn ook erg mooi wel.  De reden dat mistlampen wat meer geel zijn is dat het contrast hoger is dan en wit weerkaatst op mist, waar ze uiteindelijk toch voor bedoeld zijn. Het standaard met mistlampen aan rijden is funest voor je accu en is in nederland tevens verboden.

Geplaatst

Nette auto. Die velgen zijn ook erg mooi wel.  De reden dat mistlampen wat meer geel zijn is dat het contrast hoger is dan en wit weerkaatst op mist, waar ze uiteindelijk toch voor bedoeld zijn. Het standaard met mistlampen aan rijden is funest voor je accu en is in nederland tevens verboden.

Waarom is met mist lampen aan funest voor je accu ???

Dit is wel een beetje niet waar en met mist lampen aanrijden ook geen probleem maar niet met vetatralers aan daar zit wel een verschil in

Geplaatst

Waarom is met mist lampen aan funest voor je accu ???

Dit is wel een beetje niet waar en met mist lampen aanrijden ook geen probleem maar niet met vetatralers aan daar zit wel een verschil in

nou omdat deze aan gaan met het dimlicht en dus dan 220Watt (4x55W) in totaal verbruiken op de lichtrelais welke na enige tijd flink heet word en dit nog eens in combinatie met een radio op redelijk geluidsniveau en een climatecontrol word dat een flinke stroom die continu vd accu word getrokken en daar slijt ie sneller van.

staat ook tevens in het gebruikershandleiding dat je ze niet lang aan moet laten staan.

neem aan dat je verstralers bedoeld, deze trekken niet veel meer stroom dan dimlichten/mistlampen (tenzij je een bullbar vol heb hangen natuurlijk :lol: ) en vereisen eigenlijk een wat zwaardere accu dan de standaard. ik heb hier nog geen mensen mee zien rijden.

Maar evengoed.. het is verboden in nederland met zowel bermlichten als mistlampen aan te rijden in normale omstandigheden. mistlampen zijn alleen toegestaan indien het zicht minder dan 50m is. En in geval van zulke mist wil je echt geen weerkaatsend wit licht op die mist hebben gericht gezien je aardig weinig ziet dan op n flinke witte waas na dan. het staat wel leuker dat gelijke kleur, helemaal mee eens.. maarja ze zijn niet voor niets van fabriek af gelig wegens t verhoogde contrast in dichte mist.

Geplaatst

Bij mij heeft de mist licht een ander relay dan de dim lichten en zijn de relais er op gemaakt om dit te kunnen handelen en die 4x 55 wath daar slijt je accu niet zo van en als je met je verlichting aan rijd draait je motor en komt alle stroom uit de dynamo en word je accu netjes bij geladen zo dat de accu netjes weer zijn werk kan doen

• Like 3
Geplaatst

klopt, maar wat je zegt, het slijt er niet zo van maar toch slijt het iets sneller dan normaal. de behuizing van de mistlampen is er ook niet op gemaakt om er uren mee rond te rijden. het ligt er ook maar net aan wat je allemaal in de auto heb zitten aan radio, climatecontrol, extra lampen enzo. evenwel werkt het start/stop systeem niet als je alles aan heb staan incluis de mistlampen en dat zegt genoeg over dat de accu niet genoeg oplaad. daarbij werkt de dynamo niet continu in het geval dat er een start/stop systeem in de auto zit. het zal er gerust niet stuk van gaan gezien de zekeringen/relais er dan wel uit vliegen. nou heb je wel het geluk dat een kia met start/stop systeem een mooie speciale accu gebruikt die goed tegen zware stromen kan.

evengoed is boete voor onnodig voeren mistlampen, onnodige sierverlichting, bermlichten , defecte verlichting  140€ , defecte verlichting in bebouwde kom en onnodig grootlicht en seinen er mee €90.. niet dat je er snel n bekeuring voor zal krijgen, maar toch handig om te weten. ieder moet doen wat ie zelf wil natuurlijk, puur ter info.

Geplaatst

nou omdat deze aan gaan met het dimlicht en dus dan 220Watt (4x55W) in totaal verbruiken op de lichtrelais welke na enige tijd flink heet word en dit nog eens in combinatie met een radio op redelijk geluidsniveau en een climatecontrol word dat een flinke stroom die continu vd accu word getrokken en daar slijt ie sneller van.

staat ook tevens in het gebruikershandleiding dat je ze niet lang aan moet laten staan.

neem aan dat je verstralers bedoeld, deze trekken niet veel meer stroom dan dimlichten/mistlampen (tenzij je een bullbar vol heb hangen natuurlijk :lol: ) en vereisen eigenlijk een wat zwaardere accu dan de standaard. ik heb hier nog geen mensen mee zien rijden.

Maar evengoed.. het is verboden in nederland met zowel bermlichten als mistlampen aan te rijden in normale omstandigheden. mistlampen zijn alleen toegestaan indien het zicht minder dan 50m is. En in geval van zulke mist wil je echt geen weerkaatsend wit licht op die mist hebben gericht gezien je aardig weinig ziet dan op n flinke witte waas na dan. het staat wel leuker dat gelijke kleur, helemaal mee eens.. maarja ze zijn niet voor niets van fabriek af gelig wegens t verhoogde contrast in dichte mist.

Met mistlichten aan de voorzijde MAG je rijden met slecht zicht, hevige regenval en mist, mistlamp aan de achter zijde MOET als het zicht minder is dan 50 meter.

Geplaatst

Met mistlichten aan de voorzijde MAG je rijden met slecht zicht, hevige regenval en mist, mistlamp aan de achter zijde MOET als het zicht minder is dan 50 meter.

idd, goede aanvulling.

Vind de nederlandse wetgeving zowiezo beetje vaag, de mistlampen voor zijn niet echt hinderlijk voor t overige verkeer en het geeft wel n stuk beter zicht in t donker en met zware weersomstandigheden. Bedoel, die xenon-lampen zijn een stuk irritanter en belemmeren vaak wel t zicht voor anderen. Vooral die zelfgemonteerde, die niet altijd even goed bij het lamphuis passen en je verblinden in de spiegels. En sinds ze de verplichting om een automatisch aanpassende hoogteregelaar te monteren afgeschaft hebben in 2012 is t helemaal drama. In mijn kia ceed zitten gelukkig automatisch dimmende spiegels dat scheelt een hoop, maar in de kia rio 2002 versie van maat van me rijd ik wel eens en dan is t duidelijk merkbaar en behoorlijk irritant zo felle lamp in je spiegels te hebben weerkaatsen. Evengoed heb ik dan weinig tot geen last van die voor-mistlampen.

Geplaatst

Over wetgeving gesproken.....Ik heb led lampen besteld voor in mijn mistlampen. Tot zover niets mis mee, maar als ik de lampen aan zet en weer uit en dan snel weer aan gaan ze flitsen. (Vraag niet waarom ik ze gekocht heb, had eigenlijk alleen maar gewone led nodig).

Verder van verblindende lampen in mijn binnenspiegel heb ik geen last. Mijn achterraam is namelijk getint met 5% :cool:

Sorry allemaal een beetje :offtopic:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...