Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minpuntjes sp3-ondermaatse bekleding stoffen zetels ,onderhevig aan slijtage en (zweet,regen ,enz..)vlekken

-vloermatjes op nog geen jaar doodversleten met gat waar de schoenhiel stond...

-plastieken binnenbekleding onderhevig aan krassen en vegen,moeilijk te reinigen

-trekt goed op,maar zit rap aan max ,daarmee bedoel ik,eens goed doortrekken in de eerste vernellingen ontbreekt,

(1.7 crdi 115pk)

-condens in koplampen

-onverlichte schakelaars van spiegelbediening,plafondlampbediening...

-uur niet overal zichtbaar in Lg navigatie/radiosysteem

-gordels achteraan niet zo handig om te gebruiken

-achteruitkijkspiegel moet steeds gecorrigeerd worden ,zakt steeds een paar cm's,de eerste km's

-plaatsverlies door achterleuningen zetels die niet volledig plat kunnen of verdwijnen

-vooruitontdooing werkt goed maar je wordt getrakteerd door een ijskoude wervelwind

-belachelijke toeter(heeft ee geen maand ingestaan

-veelvuldig bijsturen op autowegen,iets te direct.

-automatische ruitwissersysteem werkt niet optimaal

-toch al enkele herstellingen moeten laten uitvoeren:-achterste stabilisatoren laten vervangen

-zetelhoes bestuurder vervangen wegens vlekken door regen,onmogelijk ze eruit te krijgen,slechte coating op zetels.

-olieverlies aan sensor versnellingsbak

Alles wel steeds onder garantie vervangen...

Pluspuntjes sp3:-soepele motor,voldoende kracht,rijdt vlot,weinig lawaai

-onberispelijke uitstraling,elegant,sportief en klasse

-goede weglegging

-goede remmen

-zeer kleine draaicirkel,superhandig!

-relax en ontspannen rijden

-stil interieur,weinig last van externe geluiden

-aanvaardbaar verbruik

-ouderwetse maar wel betrouwbaar navigatiesysteem

-perfect auto parkingsysteem,tot nu steeds zeer tevreden over

-keyless systeem is zeer handig

-7 jaar garantie

-je blijft verliefd op zijn lijn

Conclusie na 3 jaar Sportage 3:degelijke mooie betrouwbare wagen maar die ook zijn minpuntjes heeft(zoals elke wagen er wel heeft...)

We zijn er zeer tevreden over.

Geplaatst

-gordels achteraan niet zo handig om te gebruiken

snap ik niet. Heb niet het gevoel dat het anders is dan een andere auto.

-achteruitkijkspiegel moet steeds gecorrigeerd worden ,zakt steeds een paar cm's,de eerste km's

Zou ik mee naar de dealer gaan. Heb er zelf iig geen last van

-veelvuldig bijsturen op autowegen,iets te direct.

Hebben idd meer mensen last van. Maar ook genoeg anderen niet zoals mij

automatische ruitwissersysteem werkt niet optimaal

Werkt bij mij niet echt anders dan in mn andere auto (bmw 320). Enige verschil is dat t in de BMW altijd uitschakeld nadat de motor uit gaat.

Maar gelukkig overall heel tevreden.

Geplaatst

Update : nog gevonden minpuntjes:-drukknopje boordcomputer op een wel zeer ongemakkelijke plaats

-drukknop noodknipperlichten staat ook erg ongemakkelijk,als je de navi/radio bediend,heb je veel kans om die ongewenst te bedienen

Nog gevonden pluspuntjes:-soepele versnellingsbak

-zitcomfort,vooral vooraan

Antwoord op de repl.van Stief:-gordels achteraan,als er drie volwassenen in zitten,heb ik toch de indruk dat ze moeite hebben om hun gordels in te klikken(moet wel zeggen dat het seniors zijn,en die mensen hebben er in elke wagen waarschijnlijk moeite mee...)

-achteruitkijkspiegel,misschien ga ik daar mee eens naar de dealer gaan...

-veelvuldig bijsturen...is bij mij toch het geval....maar is op te lossen met aangepaste software

-autom.ruitenwissersysteem,idd bij mijn vorige,Renault Megane,was ik daar ook zo niet tevreden van,ding ging aan ofwel te laat of onregelmatig,geef mij maar het systeem zoals op mijn Ford Transit,gewoon verschillende standen interval,simpel en je zet het aan wanneer en hoe je zelf wenst.Maar dat is nu éénmaal de moderne technologie hé

Geplaatst

Die condens in de koplampen is normaal, staat zelfs in de gebruikshandleiding.

Ok ,gaat wel weg,maar blijft een minpuntje hé ☔️ Bij mijn andere wagens geen last van(ford transit 2011,Peugeot 206cc.2003..)

Geplaatst

Je vergeet nog 2 punten . 1.All random werkt niet goed op een usb stick. Nadat je de auto herstart is hij de random functie vergeten. 2. De navigatie kaarten zijn erg verouderd. Zelfs bij een nieuwe (juni2015) model.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Foto hierboven is van aflever datum , mei 2015 ( zo af fabriek gekomen ) , ja het zijn oude versie's , maar eigenlijk nog geen klagen gehad over het rijden met deze versie , en ja het kan niet op tegen TT , echter hij brengt je waar je wilt al dan niet met omweg , dus geduld is een schone zaak , uiteindelijk kom je er toch terecht. ( alleen kalmte kan je redde )

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Usb , speelt toch gewoon alles af , jammer maar dan weer even "random" aanklikken als het terug gaat naar standaard instellingen , sorry maar het blijft elektronica , 1 en nullen , soms valt er een bitje om , kan gebeuren toch , als dat het enige is ,

Problemen zijn er niet het zijn de kansen van morgen is het motto.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

" -trekt goed op,maar zit rap aan max ,daarmee bedoel ik,eens goed doortrekken in de eerste vernellingen ontbreekt,
(1.7 crdi 115pk) "

Dit is absoluut geen minpuntje maar gewoon een verkeerde keus.

Geplaatst

" -trekt goed op,maar zit rap aan max ,daarmee bedoel ik,eens goed doortrekken in de eerste vernellingen ontbreekt,

(1.7 crdi 115pk) "

Dit is absoluut geen minpuntje maar gewoon een verkeerde keus.

Kan ik mee leven,een testrit had mij misschien naar de 2.0 gedreven

Kan hem nog altijd laten tunen maar is daarmee deze "verkeerde keuze" weggewerkt?

Geplaatst

Je vergeet nog 2 punten . 1.All random werkt niet goed op een usb stick. Nadat je de auto herstart is hij de random functie vergeten. 2. De navigatie kaarten zijn erg verouderd. Zelfs bij een nieuwe (juni2015) model.

Hey buurman,puntje 2 heb ik aangekaart of is toch hetzelfde bedoeld "ouderwetse maar betrouwbaar navigatiesysteem"

Het jouwe is wel iets beter geformuleerd :wink:

Geplaatst

Hey buurman,puntje 2 heb ik aangekaart of is toch hetzelfde bedoeld "ouderwetse maar betrouwbaar navigatiesysteem"

Het jouwe is wel iets beter geformuleerd :wink:

Ja zou best kunnen maar in het eerste bericht was me het niet opgevallen. Ik heb al vaker kia Nederland hier op gewezen. Ook via Facebook klaag regelmatig over het usb probleem.

Geplaatst

Usb , speelt toch gewoon alles af , jammer maar dan weer even "random" aanklikken als het terug gaat naar standaard instellingen , sorry maar het blijft elektronica , 1 en nullen , soms valt er een bitje om , kan gebeuren toch , als dat het enige is 

Het 'vergeten' van de random functie is geen kwestie van een omvallend bitje, of een bug, of een programmeerfout. Dat is gewoon de functionaliteit. Hij onthoudt die instelling niet als de radio wordt uitgezet. Dat geldt ook voor de 'repeat' functie.

Als je in het instellingenmenu staat en je zet de radio uit, dan kom je daar ook niet gelijk in terug als je hem aanzet. Zo is het gewoon ontworpen. Neemt niet weg dat het idd wel vervelend is, maar ze gaan er echt niks aan doen hoor.

Geplaatst

Kan ik mee leven,een testrit had mij misschien naar de 2.0 gedreven

Kan hem nog altijd laten tunen maar is daarmee deze "verkeerde keuze" weggewerkt?

Met chippen ga je richting de 150 pk en zul je een groot verschil merken.

Wat je ook merkt is dat je vliegwiel er eerder aan gaat.

Bij de 2 liter is dat weer op te vangen door er het vliegwiel en koppeling van de 184 pk er in te zetten.

Geplaatst

Chippen sloopt je motor en garantie zal je uiteindelijk kwijtraken , laptop in garage ziet altijd de chip.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed chippen sloopt je motor absoluut niet.

Het enigste wat meer op zijn donder krijgt is je koppeling vanwege het hoge koppel.

In het geval van de 2 liter maakt het geen moer uit want het blok van de 136 pk en de 184 zijn in de basis gelijk.

Het verschil zit hem in een grotere turbo, grotere injectoren, en compressie is ietjes hoger.

Versnellingsbak is hetzelfde, alleen de koppeling en 2 massa vliegwiel is sterker uitgevoerd bij de 184pk.

Laptop in de garage ziet nooit een chip.

Men kan het alleen zien na onderzoek bij de importeur, die gaat dan ROM nummers vergelijken en die komen dan niet overeen, dan ben je de sjaak.

Motor garantie komt dan te vervallen ( zelf mogen ervaren ) en de rest blijft gewoon onder garantie.

Geplaatst

Heb dat chippen nooit begrepen.............. koop dan een zwaardere motor :ninja:

Ik wel, kijk....... aangezien 70% van het wagenpark in Nederland Leaserijders zijn is het heel interessant.

Goedkopere auto in de lease en daarna chippen die handel.

Vooral bij de VAG rijders bijzonder aantrekkelijk, noem het maar Sjoemel software XXXXL

Geplaatst

Ik zou best wel een maand of 2 willen dieselen..............

Iemand die zijn SP3 van de hoogste plank wil delen met mijn SP3 benzine 1.6 (ervaren hoe dat rijdt?) wil gebruiken/verbruiken?

Iemand? :) Mijn SP3 is geen lease!

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Heb hem besteld, knutsel hem er zelf in. ik zal een inbouwbeschrijving maken tzt.

Heb je hem ook al binnen? Ik heb wat moeite om wat draden te vinden, was even benieuwd of jij hem al had ingebouwd meet eventueel wat duidelijkere foto's

Geplaatst

Ik zou best wel een maand of 2 willen dieselen..............

Iemand die zijn SP3 van de hoogste plank wil delen met mijn SP3 benzine 1.6 (ervaren hoe dat rijdt?) wil gebruiken/verbruiken?

Iemand? :) Mijn SP3 is geen lease!

Zou ik niet doen, je verkoopt je 1.6 benzine direct :-) na de diesel periode.

En mijn diesel is ook geen Lease.

Geplaatst

Zou ik niet doen, je verkoopt je 1.6 benzine direct :-) na de diesel periode.

En mijn diesel is ook geen Lease.

:) ik heb samen met Xtra40 (en mijn vrouwtje) toen de testrit gemaakt met die HP diesel................. ben er nog helemaal weg van :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...