Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi jongens,

Bij de carwash mijn antenne kwijt geraakt, met heel die plastieke voet en al, nergens meer te vinden.

Iemand een idee hoe ik die voet eraf haal ? Ik wil hem zelf vervangen.

Zou dat lukken met een schroevendraaier langs boven ( pijltje ) ? Of zou het langs onder moeten ?

Ik hoop van nie natuurlijk :).. Maar het ziet er wel zo naar uit als je bekijkt waar de plastiek is afgebroken...

Rio%20Antenna%203.jpg

Geplaatst

Helaas moet dit via de onder kant gebeuren

dus zal de hemel bekleding een stukje moeten zakken

antenne zit met een grote moer vast (ik dacht sleutel 24 )

Pas wel op dat je niet aan de hemel bekleding trekt of denkt ik wrik mijn arm er even tussen want voor je het weet zitten de vouwen er in de bekleding is echt heel erg dun

Geplaatst

Als de elektronica niet beschadigd is zou je ook kunnen overwegen om er een sharkfin overheen te plaatsen.

Scheelt een hoop werk en kosten.

Geplaatst

Crap dat is klote .... die bekleding deraf  

Heb ook al aan zo'n sharkfin gedacht,

maar dat ligt er wss bij de volgende carwash weer af

Is die sharkfin goedkoper denk je dan nieuwe voet ?

Geplaatst

Wel even het stukje Elektronika voorzichtig terug drukken dat achterste middelste pikkie is de stekker van je antenne kabel

en het voorste gedeelte voor op aan de bovenkant van die Elektronika is waar je je antenne spriet

op aan moet sluiten

anders heb je helemaal heen ontvangst meer

Geplaatst

Kijk even op tuninggids.nl .Bij zoeken dakantenne. Weet niet of je e iets aan hebt,maar je

word er wel wat wijzer van.

• Like 1
Geplaatst

Bij mijn kia garage zijden ze dat het 250 € zou kosten i.p.v. 144 €

Ze hadden er geen rekening mee gehouden dat de dakhemel er uit moet

Kheb een shark antenne op ebay gekocht  40 € verzending incl

Fingers crossed :)

Geplaatst

Huh 40 euro voor een sharkfin.......... complete ter vervanging van de hele antenne ? anders wel een beetje veel geld.

Nog een keer HUH €108 extra omdat ze de hemel een stukje los moeten maken. Bij het wrappen van mijn dak moest ook de antenne gedemonteerd worden. Het wrapen koste me totaal €140. Inclusief demontage en montage van dakgoten en antenne.

Geplaatst

Hebben jullie bij het plaatsen van de sharkfin ook die plastic behuizing eraf gehaald? (Die er hier door de carwash af is gegaan).

Geplaatst

Speciaal voor Wimis on :lol:

30021.jpg

Oooh nee deze bedoel ik......

beatsonic-shark-fin-frs-brz-09.jpg

Geplaatst

gewoon naar de dealer gaan en verhaal vertellen lijkt me gewoon garantie want zoiets moet niet kunnen toch ??

Nee toch.......... ??? Je hoort het sprietje te verwijderen als je de wasstraat in gaat :)

Geplaatst

Nee toch.......... ??? Je hoort het sprietje te verwijderen als je de wasstraat in gaat :)

Ben een keer na een beurt van mijn rio vergeten te zeggen niet door de was straat zag mijn auto eruit komen met antenne erop.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ben een keer na een beurt van mijn rio vergeten te zeggen niet door de was straat zag mijn auto eruit komen met antenne erop.

Dan heb je mazzel. 

Geplaatst

Heb al twee keer via Aliexpress zo'n sharkfin besteld en beide paste niet...vandaar. Overigens was de sharkfin ook meer gebogen dan het dak...

Geplaatst

er zijn op het forum toch een aantal Rio rijders die een goed passende sharkfin hebben gekocht.

Kris88

6gd1jk.jpg

Gerben H

139f57c9af504fa36d6704d9be624990.jpg

Sjonster

image_url-13756-1433870310.jpg

Geplaatst

De mijne was niet duur... dacht 15 euro... in kleur laten spuiten voor nog eens 25 euro en deze zit er super strak op!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• 1 maand later...
Geplaatst

Werkt zon shark ook als je een navigatie heb vanaf de fabriek

ja zekers de navigatie antenne zit op een ander plekje in de antenne voet en deze werkt  gewoon door  de shark fin overzet antenne heen 

Geplaatst

Ik zou toch gaan voor de Alfa 156 antenne. ziet er veel strakker uit dan de (te) grote sharkfin

(maarja smaken verschillen)

image_url-1869-1450093219.jpg

6gd1jk.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...