Dr. Maximum Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Hoi jongens, Bij de carwash mijn antenne kwijt geraakt, met heel die plastieke voet en al, nergens meer te vinden. Iemand een idee hoe ik die voet eraf haal ? Ik wil hem zelf vervangen. Zou dat lukken met een schroevendraaier langs boven ( pijltje ) ? Of zou het langs onder moeten ? Ik hoop van nie natuurlijk .. Maar het ziet er wel zo naar uit als je bekijkt waar de plastiek is afgebroken... Quote
xtra40 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Helaas moet dit via de onder kant gebeuren dus zal de hemel bekleding een stukje moeten zakken antenne zit met een grote moer vast (ik dacht sleutel 24 ) Pas wel op dat je niet aan de hemel bekleding trekt of denkt ik wrik mijn arm er even tussen want voor je het weet zitten de vouwen er in de bekleding is echt heel erg dun Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Als de elektronica niet beschadigd is zou je ook kunnen overwegen om er een sharkfin overheen te plaatsen. Scheelt een hoop werk en kosten. Quote
Dr. Maximum Geplaatst 29 Oktober, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Oktober, 2015 Crap dat is klote .... die bekleding deraf Heb ook al aan zo'n sharkfin gedacht, maar dat ligt er wss bij de volgende carwash weer af Is die sharkfin goedkoper denk je dan nieuwe voet ? Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 sharkfin kost geloof ik iets van € 13,- via Ebay. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Wel even het stukje Elektronika voorzichtig terug drukken dat achterste middelste pikkie is de stekker van je antenne kabel en het voorste gedeelte voor op aan de bovenkant van die Elektronika is waar je je antenne spriet op aan moet sluiten anders heb je helemaal heen ontvangst meer Quote
oude Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Kijk even op tuninggids.nl .Bij zoeken dakantenne. Weet niet of je e iets aan hebt,maar je word er wel wat wijzer van. 1 Quote
Dr. Maximum Geplaatst 29 Oktober, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Oktober, 2015 Bij mijn kia garage zijden ze dat het 250 € zou kosten i.p.v. 144 € Ze hadden er geen rekening mee gehouden dat de dakhemel er uit moet Kheb een shark antenne op ebay gekocht 40 € verzending incl Fingers crossed Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Geplaatst 29 Oktober, 2015 Huh 40 euro voor een sharkfin.......... complete ter vervanging van de hele antenne ? anders wel een beetje veel geld. Nog een keer HUH €108 extra omdat ze de hemel een stukje los moeten maken. Bij het wrappen van mijn dak moest ook de antenne gedemonteerd worden. Het wrapen koste me totaal €140. Inclusief demontage en montage van dakgoten en antenne. Quote
SRB010 Geplaatst 2 November, 2015 Geplaatst 2 November, 2015 Hebben jullie bij het plaatsen van de sharkfin ook die plastic behuizing eraf gehaald? (Die er hier door de carwash af is gegaan). Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 2 November, 2015 Geplaatst 2 November, 2015 Het is normaliter niet nodig om deze er af te halen Quote
Towerom Geplaatst 2 November, 2015 Geplaatst 2 November, 2015 Ik heb via Ali-Express ook een shark antenne gekocht. 11 euro inclusief verzenden. Ontvangst is minstens net zo goed. Quote
Wimis on Geplaatst 2 November, 2015 Geplaatst 2 November, 2015 Het is normaliter niet nodig om deze er af te halen Arghhhhhhhhhhh Waarom zijn die foto's altijd zo klein Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 2 November, 2015 Geplaatst 2 November, 2015 Speciaal voor Wimis on Oooh nee deze bedoel ik...... Quote
intro Geplaatst 3 November, 2015 Geplaatst 3 November, 2015 gewoon naar de dealer gaan en verhaal vertellen lijkt me gewoon garantie want zoiets moet niet kunnen toch ?? Quote
Wimis on Geplaatst 3 November, 2015 Geplaatst 3 November, 2015 gewoon naar de dealer gaan en verhaal vertellen lijkt me gewoon garantie want zoiets moet niet kunnen toch ?? Nee toch.......... ??? Je hoort het sprietje te verwijderen als je de wasstraat in gaat Quote
intro Geplaatst 4 November, 2015 Geplaatst 4 November, 2015 Nee toch.......... ??? Je hoort het sprietje te verwijderen als je de wasstraat in gaat Ben een keer na een beurt van mijn rio vergeten te zeggen niet door de was straat zag mijn auto eruit komen met antenne erop. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 5 November, 2015 Geplaatst 5 November, 2015 Ben een keer na een beurt van mijn rio vergeten te zeggen niet door de was straat zag mijn auto eruit komen met antenne erop. Dan heb je mazzel. Quote
SRB010 Geplaatst 5 November, 2015 Geplaatst 5 November, 2015 Heb al twee keer via Aliexpress zo'n sharkfin besteld en beide paste niet...vandaar. Overigens was de sharkfin ook meer gebogen dan het dak... Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 November, 2015 Geplaatst 5 November, 2015 er zijn op het forum toch een aantal Rio rijders die een goed passende sharkfin hebben gekocht. Kris88 Gerben H Sjonster Quote
Gerben H Geplaatst 6 November, 2015 Geplaatst 6 November, 2015 De mijne was niet duur... dacht 15 euro... in kleur laten spuiten voor nog eens 25 euro en deze zit er super strak op! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
pk24 Geplaatst 28 December, 2015 Geplaatst 28 December, 2015 Werkt zon shark ook als je een navigatie heb vanaf de fabriek Quote
xtra40 Geplaatst 28 December, 2015 Geplaatst 28 December, 2015 Werkt zon shark ook als je een navigatie heb vanaf de fabriek ja zekers de navigatie antenne zit op een ander plekje in de antenne voet en deze werkt gewoon door de shark fin overzet antenne heen Quote
mnrtje_michel Geplaatst 2 Januari, 2016 Geplaatst 2 Januari, 2016 Ik heb ook een sharkfin destijds besteld via Aliexpress maar deze past bij mij ook niet over de voet van de antenne heen.... Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 3 Januari, 2016 Geplaatst 3 Januari, 2016 Ik zou toch gaan voor de Alfa 156 antenne. ziet er veel strakker uit dan de (te) grote sharkfin (maarja smaken verschillen) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.