Jump to content

Parkeersensor irritant!

RRon

Recommended Posts

Op mijn Sportage van 2008 heb ik parkeersensoren achter, is het normaal dat die dingen gaan piepen zodra de achteruit in wordt geschakeld? Ik moet wel heel dicht op een muur komen willen de piepkes over gaan op een lange constante piep, is dat af te stellen??

Bij elke kia is het zo volgens mij.

Inschakelen is 1 piep.

Daarna niks totdat hij wat detecteert/

Als je in het boekje kijkt zie je dat de constante toon een afstand van minder van een halve meter zal aangeven ;) 

Bij elke kia is het zo volgens mij.

Inschakelen is 1 piep.

Daarna niks totdat hij wat detecteert/

Als je in het boekje kijkt zie je dat de constante toon een afstand van minder van een halve meter zal aangeven ;)

hallo kia pro ceed 2014 bij constante toon sta ik  10cm van de trekhaak 

Thanks, heb niets in boekje kunnen vinden maar kan daar overheen hebben gelezen. Ook al rijdt ik op een weiland achteruit dan nog blijft hij snel achter elkaar piepen, vandaar dat ik het irritant vind, ben ik niet gewent, zal eens voorzichtig kijken wanneer hij een constante piep geeft!!

Ik heb ook een trekhaak maar wil ook geen palen etc raken!!

Bij inschakelen achteruit 1 x piep daarna hoor je niets tot de sensor wat detecteert. Ik heb een monteur bij de Kia dealer de sensors zien testen door in de achterbak te gaan zitten van mijn Sportage en dan zijn hand voor de sensor houden. Kon hij testen welke sensor stuk was. Bij mij piepte het ook constant, was dus een sensor die stuk was.

Ik heb een trekhaak maar dan zou hij een constante piep moeten geven en dat doet hij niet. Het lijkt een beetje op een los contact, want meestal hoor ik inderdaad die ene piep na het inschakelen van de achteruit en daarna blijft hij snel achter elkaar piepen, ook al zou ik midden in een weiland staan. Heel soms echter hoor ik alleen die eerste piep en daarna niets meer, echter als ik de auto wat toeren laat maken kan het zijn dat hij wel weer snel begint te piepen???

Ik heb nog garantie alleen zit de garage niet naarst de deur vandaar mijn vraag, wat is normaal? Hij hoort dus een enkele piep te geven bij het inschakelen en daarna pas als hij iets detecteert? Gaat hij dan ook steeds sneller piepen tot een constante piep of niet?

Ik vind het gewoon irritant dat hij snel piept zonder dat er iets achter staat!

Bij inschakelen achteruit 1 x piep daarna hoor je niets tot de sensor wat detecteert. Ik heb een monteur bij de Kia dealer de sensors zien testen door in de achterbak te gaan zitten van mijn Sportage en dan zijn hand voor de sensor houden. Kon hij testen welke sensor stuk was. Bij mij piepte het ook constant, was dus een sensor die stuk was.

Jij had dus een constante piep, bij mij piept hij snel zonder dat er iets achter staat!

Bij al diegene die ik ken is het zo dat je inschakelt dat je een piep krijgt, vervolgens komt er iets in beeld en gaat hij sneller piepen en als het erg dichtbij komt gaat het hysterisch piepen.  
Wat die van jou doet lijkt dus niet echt normaal te zijn. Maar hé, je hebt dat ding net, je hebt toch garantie, gewoon even terug gaan.

• Like 1

Jij had dus een constante piep, bij mij piept hij snel zonder dat er iets achter staat!

Ik had ook het snelle piepen zonder dat er wat achter stond. Oorzaak 1 kapotte sensor van de 4 die er zitten.

• 8 months later...

Ik heb een Optima uit 2014. Deze auto bevalt echt heel goed maar heb nu voor de tweede keer in een half jaar een kapotte achteruitrijsensor. Ik vind dit toch best wel slecht voor een auto van ruim twee jaar oud. De eerste sensor kon ik laten vervangen onder Bovag garantie maar ik heb helaas geen fabrieksgarantie meer omdat ik LPG in heb laten bouwen. Ik moet alleen nog even nagaan of ze bij van Kouwen in Aalsmeer waar ik de auto vandaan heb de sensor hebben vervangen die nu weer een foutmelding geeft, alleen dan heb ik recht op Parts-Warranty. 

Om eerlijk te zijn vind ik de sensoren best irritant (Ben blij dat ik ze aan de voorkant niet heb) en ik zit er aan te denken om het systeem uit te schakelen. Ik heb ook een camera en als je objecten uit de rode zone houdt zit je altijd goed.