Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Hier even een vraag:

Het is mij opgevallen dat mijn Kia na een nacht stilstand water lekt.

Het vocht komt uit het zwarte slangetje aan de onderkant van de auto t.h.v het schutbord.

Ik weet niet waarvoor dit slangetje dient. Misschien ontluchting van de kachel of airco??

En???? Is dit normaal??

Als bijlage een foto. Excuses voor de matige kwaliteit. :wink:

Wat is jullie mening.

Vriendelijke groet,

post-15691-0-63766100-1450614619_thumb.jpg

Geplaatst

de foto is zo onduidelijk daar is geen kaas van te maken 

maar is het niet de slang van de kachel dat het smelt water van de airco is ??

Foto is inderdaad om te  :( .

Het zou misschien van de airco kunnen komen.

Daarom mijn vraagstelling. 

Ben een leek wat auto's betreft.

Geplaatst

Klein beetje water onder de auto is, normaal gesproken, condens van de airco. Niets aan de hand. Als ik vocht onder mijn auto zie test altijd even met mijn vinger of het water of olie is. Als het niet glibberig is en niet naar anti-vries ruikt ben ik gerustgesteld. Al teveel auto's (en vooral motoren) gehad die olie lekten. Gelukkig niet bij mijn Cee'd.

Geplaatst

Klein beetje water onder de auto is, normaal gesproken, condens van de airco. Niets aan de hand. Als ik vocht onder mijn auto zie test altijd even met mijn vinger of het water of olie is. Als het niet glibberig is en niet naar anti-vries ruikt ben ik gerustgesteld. Al teveel auto's (en vooral motoren) gehad die olie lekten. Gelukkig niet bij mijn Cee'd. 

Dank voor het meedenken.

Voor w.b.t olielekkage: Daar kan ik over meepraten.

Mijn vorige auto (MX5) had 'n lekke koppakking. De olie gutste langs het motorblok op de straat. :shock:

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je na die ervaring een beetje ongerust onder je auto kijkt. Ik ken dat maar al te goed.

Met dit relatief warme weer is de airco (waarschijnlijk climate control?) wat actiever en zul je sneller condens onder de auto zien. Met bloedheet weer is de airco ook druk bezig maar verdampt het water onder de auto ook weer snel. Het is net met dit weer dat het wat meer opvalt.

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je na die ervaring een beetje ongerust onder je auto kijkt. Ik ken dat maar al te goed.

Met dit relatief warme weer is de airco (waarschijnlijk climate control?) wat actiever en zul je sneller condens onder de auto zien. Met bloedheet weer is de airco ook druk bezig maar verdampt het water onder de auto ook weer snel. Het is net met dit weer dat het wat meer opvalt.

Vanmiddag voor de zekerheid even naar de dealer gegaan en het geval uitgelegd.

Inderdaad kan het geen kwaad en is gezien deze weersomstandigheden normaal.

Niets aan het handje.

Ik ben dus gerustgesteld.

Nogmaals dank voor het meedenken.Top!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...