Jump to content

Stoel Verwarming

peter49

Recommended Posts

Sinds begin dit jaar een Venga 1,4 Dynamic Plus Line.

Deze heeft volgens de folder geen stoelverwarming. Een schakelaar voor de stoelverwarming ontbreekt dan ook. De Executive Line heeft wel stoelverwarming.

Echter, bij toeval, er was iets onder de stoel gevallen, zag ik allerlei elektrische bedrading en aansluitingen. Zowel onder de zitting als naar de rugleuning. Onder beide voorstoelen.

Zijn deze stoelen dan al voorbereidt op verwarming????

Zo ja, dan kan het toch niet echt moeilijk zijn om deze stoelen aan te sluiten.

Overigens, het zijn half lederen stoelen. De zitting is stof. Dus echt heel belangrijk is verwarming niet.

Maar gewoon, voor de nieuwsgierigheid.

Wie weet het antwoord??

Is die bedrading niet voor de gordel wel-om/niet-om indicator bedoeld? Er zit namelijk een druksensor in de stoel verwerkt voor 'fasten your seatbells'.....

Persoonlijk denk ik dat je ook niets mist aan stoelverwarming. Als je het nodig hebt ( s'morgens bij -10 graden instappen ) is de stoel uiteraard ook -10 graden. Als je er niet op zit lijkt het niet te werken. ( waarschijnlijk datzelfde drukcontact als riem om waarschuwing ) En als je er wel op zit is het amper warmer dan je eigen bips, en is de stoel net zo snel warm van je bips als die stoelverwarming.

Ik vind het zelfs jammer dat dat gekoppeld is aan de buitenspiegel verwarming gezien het een hoop stroom verbuikt en dus het brandstofverbruik van de motor ten laste komt. Buitenspiegelverwarming is wel een nuttige voorziening in mijn ogen.

Ook de electrisch verstelbare stoel vind ik onnuttig, omdat de bijrijdersstoel met de hendeltjes in een paar seconden is ingesteld en electrisch alles veel trager gaat. Toegevoegd nut ?

Het kan wel kapot.....dat schakelkastje met 3 schuifschakelaartjes ( wat kost dat als component, 50 ct per schuifschakelaartje ? ) kostte mij 180 euro om te vervangen.

Persoonlijk denk ik dat je ook niets mist aan stoelverwarming. Als je het nodig hebt ( s'morgens bij -10 graden instappen ) is de stoel uiteraard ook -10 graden. Als je er niet op zit lijkt het niet te werken. ( waarschijnlijk datzelfde drukcontact als riem om waarschuwing ) En als je er wel op zit is het amper warmer dan je eigen bips, en is de stoel net zo snel warm van je bips als die stoelverwarming.

Ik vind het zelfs jammer dat dat gekoppeld is aan de buitenspiegel verwarming gezien het een hoop stroom verbuikt en dus het brandstofverbruik van de motor ten laste komt. Buitenspiegelverwarming is wel een nuttige voorziening in mijn ogen.

Ook de electrisch verstelbare stoel vind ik onnuttig, omdat de bijrijdersstoel met de hendeltjes in een paar seconden is ingesteld en electrisch alles veel trager gaat. Toegevoegd nut ?

Het kan wel kapot.....dat schakelkastje met 3 schuifschakelaartjes ( wat kost dat als component, 50 ct per schuifschakelaartje ? ) kostte mij 180 euro om te vervangen.

Ik zei altijd tegen mijn schatje: Ga jij even zitten en start de SP2 alvast :)

Dan krab ik de ramen schoon.......... !

Schat ! Zet jij alvast even de stoelverwarming aan?

Was wel lekker hoor......... niks tegen mijn vrouwke zeggen hoor! :)

Stoelverwarming en spiegelverwarming gekoppeld? Lijkt mij sterk. Achterruitverwarming is vaak wel gekoppeld met spiegelverwarming.

Maar het kan nog zotter; ik heb twee auto's gehad waarbij spiegelverwarming een optie was, zat deze erop dan verwarmde deze ALTIJD als het contact op IGN stond...

Bij de ene dus nooit ingebouwd, bij de andere zelf ingebouwd, maar dan met schakelaar...