Wimis on Geplaatst 1 Juni, 2016 Geplaatst 1 Juni, 2016 Er wordt eerst BTW berekend over de Netto prijs en daarna wordt de BPM er pas bij opgeteld (niet ervoor). Dus.... Er wordt geen BTW berekend over de BPM.... Hehe......... bedankt Derrek ! Hoeveel klanten zullen dat NIET weten ?
Ron Penguin Geplaatst 1 Juni, 2016 Geplaatst 1 Juni, 2016 BPM is een vorm van belasting. En je mag geen belasting over belasting heffen volgens mij. 1
bigwade Geplaatst 1 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 1 Juni, 2016 bij accijns mag dat kennelijk wel.
Wimis on Geplaatst 1 Juni, 2016 Geplaatst 1 Juni, 2016 Ik heb mijn twijfels........... ga dit nakijken
Ron Penguin Geplaatst 2 Juni, 2016 Geplaatst 2 Juni, 2016 Van de website van VWE (voertuiginformatie en documentatie): 'Bij de verkoop van zowel een nieuw als een gebruikt motorvoertuig wordt de BPM voor de BTW beschouwd als een doorlopende post. Over de BPM wordt dus nooit BTW berekend. Om het bedrag aan BTW te bepalen dat in rekening moet worden gebracht bij de verkoop van een gebruikt motorvoertuig door een ondernemer moet dus het restant aan BPM (rest-BPM) uit de verkoopprijs worden gelicht.' En dit komt bij de belastingdienst vandaan: 'Voor auto's en motorrijwielen moet belasting worden betaald: bpm. Over deze belasting, die in de prijs van een auto is inbegrepen, wordt geen btw geheven.
Derrek Geplaatst 2 Juni, 2016 Geplaatst 2 Juni, 2016 Daarom de volgorde netto prijs + btw + bpm = consumentenprijs en niet netto prijs + bpm + btw.
Preston Geplaatst 2 Juni, 2016 Geplaatst 2 Juni, 2016 Date met de KIA Niro in Lelystad: Vrijdag 10 juni 16.00 uur
Wimis on Geplaatst 2 Juni, 2016 Geplaatst 2 Juni, 2016 Hier ook: U bent ingedeeld op vrijdag 10 juni, van 09:40 – 10:00 uur.
bigwade Geplaatst 2 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 2 Juni, 2016 ^^ hier boven Ik maak even een nieuw Topic aan. edit; done : http://www.kiaclub.nl/topic/19354-kia-niro-testdrives-lelystad/#entry182164
mika kjelld Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Zojuist ontvangen, de introductieprijzen van de Kia Niro! We beginnen bij de Comfortline van € 25.995,- hiervoor heeft u een zeer complete auto. Naast de twee uitvoeringen die u hieronder kunt terug vinden bieden we ook een First Edition voor € 28.395,-, BusinessLine voor € 30.395,-, Sportsline voor € 32.395,- en ExecutiveLine voor € 32.895,-. Meer weten? We helpen u graag verder!
Smart Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Het 1e voordeel als sneeuw voor de zon vergeven....
Wimis on Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Het 1e voordeel als sneeuw voor de zon vergeven.... Zeg maar gerust: Plofffffffff, weg droom
Gast Vitara 2 Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Wel goedkoper dan de Prius, die heeft een v.a. prijs van € 29.995,-
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Als je snel bent.......... voor 24.995 incl gratis tankpas twv 500 euro. Als je het snel zegt valt het allemaal best mee.
vengafan Geplaatst 3 Juni, 2016 Geplaatst 3 Juni, 2016 Moeten op de meeting maar gaan collecteren........wat een bedragen? heeft iemand noig een stekje van een geldboom over?
Derrek Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Kia begint meteen de werkelijke prijzen in de publicaties ( kia.com/nl/kia-nieuws/home/campagne/kia-niro ) te verhullen en mooier voor te stellen met "inclusief inruilvoordeel" (€ 1.400,-) en "tankpas" (€ 500,-). Met andere woorden, de werkelijke prijzen zijn € 1.900,-hoger dan ze in de advertentie weergeven!!
Maotan Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Prijs valt vies tegen en de inruil van mijn 4 jaar oude kia rio ook bij v.Mossel. Blij dat we de beslissing hebben genomen voor de Toyota en buiten dat 5 weken slechts op moeten wachten. Niro zou ongeveer 4 a 5.000 euro hoger uitkomen in de uitvoering zeg maar wat we in de Toyota hebben. Denk dat Kia met deze auto het moeilijk krijgt straks de Toyota C HR die op het prijsniveau komt van rond de Prius en Auris voor de hybride. Verder is deze Toyota gebouwd op het Prius onderstel en aandrijflijn, dus uiterst betrouwbaar en zuiniger dat Kia, en is ook wat groter. Smaken verschillen persoonlijk vindt ik de C HR er stoerder uitzien dan de Niro. Dus voor wellicht iets minder geld rij je wel een echte betrouwbare Toyota ipv. een Kia.
Maotan Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Wat mij trouwens ook opvalt aan de Kia prijslijst is dat je zo te zien nauwelijks tot geen nogelijkheden hebt om jou uitvoering te veranderen. Zo zit Dab+ slechts op de duurste uitvoering! En is tegen meerprijs niet op de andere uitvoering leverbaar. En dat in deze tijd waarbij Dab+ meer een standaard is dan luxe.
Derrek Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Wat mij trouwens ook opvalt aan de Kia prijslijst is dat je zo te zien nauwelijks tot geen nogelijkheden hebt om jou uitvoering te veranderen. Zo zit Dab+ slechts op de duurste uitvoering! En is tegen meerprijs niet op de andere uitvoering leverbaar. En dat in deze tijd waarbij Dab+ meer een standaard is dan luxe. Probleem is ook dat je dan meteen vast zit aan de 18" wielen. Mss wel mooi hoor, maar het verbruik (althans fabrieksopgave) alsmede Co2 schiet volgens fabrieksopgave 16% omhoog! Maar het werkelijk praktijkverbruik is ook de grote vraag. De Prius heeft een praktijkverbruik van 1:18,9. De grotere Outlander bijv. heeft 1:16,8. Ik hoor geluiden voor de Niro van 1:13???
Wimis on Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Klopt allemaal hoor........ Type uitvoering en samenstelling Prijzen vind ik zo wie zo En dan de verbruikscijfers Wordt geen Niro voor mij dat weet ik nu al. Ik rij nu de SP3 naar grote tevredenheid en een gem. verbruik van 1:12,6 Zoals ik eerder aangaf wij zoeken een kleinere auto met een (veel) lager verbruik !
Aanbevolen Berichten