Ysie Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Ik lees wekelijks dit forum maar na een tijdje niets meer geplaatst te hebben ben ik er weer . Al 2 jaar heb ik problemen met mijn koppeling of vliegwiel. Is het ene opgelost is het Hey andere die rammelt. Zelfs heb ik het gevoel dat de garage me al die tijd laten rijden heeft met toegeknepen koppel maar ga er niet over uitwijken. Nu ben ik het eventjes moe en ga op eigen kosten een andere koppeling en drukgroep plaatsen. Vliegwiel juist vervangen. Ik zou graag een zwaardere koppeling en drukgroep nemen. Kan iemand me meer info geven over welk type, eventueel welke garage, ben van Belgie maar voor goede service wil ik desnoods naar Nederland rijden. Iemand ervaring met Hans Saris 4x4? Is wel drie uur rijden maar heb het er Voor over. Ben het moe???? Past het originele vliegwiel op een zwaardere koppeling? Bedankt voor de verdere info. Mvg. Quote
Guest Timo0103 Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Als je toch de boel open gaat gooien dan het vliegwiel en koppeling er in van de 184 pk. Moet passen als het goed is, de bak is namelijk hetzelfde. druklager is sowieso hetzelfde. Ik zou het even navragen, ik ga het ook doen, die van mij is na 40000km weer naar zijn grootje. Maar dat heeft ook een aanwijsbare reden dus ik klaag verder niet. Quote
Ysie Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Had jij geen zwaardere koppeling geplaatst? Quote
Guest Timo0103 Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Dat zou het wel moeten zijn maar de praktijk is heel anders. Drukgroep kan het vermogen niet aan. ( bij getunede versie ) In de 184 pk ziet niet voor niets een sterkere drukgroep/vliegwiel. Bij een standaard auto : Je moet het eigenlijk zo zien, de koppeling kan het redelijk aan maat het vliegwiel is de grootste boosdoener. Hier komt speling op naar verloop van tijd en de koppeling drukt niet meer evenredig tegen het vliegwiel waardoor hij gaat slippen. Quote
Ysie Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Thx voor het antwoord. Hopelijk gaat de dealer dit willen doen. Mits betaling natuurlijk. Quote
Recommended Posts