Alex VB Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 En die heb ik gezien. Probleem blijft wel dat ik voor het ontwerpen van een printje een minimaal aantal nodig heb om het interessant te laten blijven qua kosten. Het opbouwen op een gaatjes print kan wel maar kost gewoon meer tijd. Daarnaast is het inkopen van onderdelen bij 25+ gewoonlijk ook goedkoper (hoewel dat misschien 5% scheelt) Ik kan het schema en het programma in de microcontroller wel publiceren. Iemand met de juiste skills moet dan in staat zijn dit op te bouwen op een experimenteer printje. De microcontroller kan ik wel voor geinteresseerden programeren. Het is misschien interesant om te kijken hoeveel mensen met een cee'd, SW en pro cee'd, sorento, sportage, SOUL en Venga interesse hebben in deze module. Dan kunnen we net als bij de stickers een groepsaankoop doen wat de kosten drukt.. Ik heb begrepen dat er min 25 mensen interesse dienen te hebben om het rendabel te maken? 1 heb je al! Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Ondanks een gemis aan het hierboven beschreven model Kia:shock:, heb ik toch een zekere interesse in zo'n besturingsprintplaat! Leuk dat iedere ge Quote
Kiastar Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 (aangepast) Ondanks een gemis aan het hierboven beschreven model Kia:shock:, heb ik toch een zekere interesse in zo'n besturingsprintplaat!Leuk dat iedere ge 18 Februari, 2010 aangepast door Kiastar Quote
Smart Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 ..............Is er dan ook niet gelijk een chipje te maken die bij het ingaan van een bocht die betreffende mistlamp laat meeschijnen? (zie je steeds vaker bij nieuwe auto's). Daar heb ik nog nooit van gehoord! Wel van AFL-koplampen die door de bochten heen schijnt, maar niet van een mistlamp! Quote
Alex VB Geplaatst 10 Februari, 2010 Geplaatst 10 Februari, 2010 Is er dan ook niet gelijk een chipje te maken die bij het ingaan van een bocht die betreffende mistlamp laat meeschijnen? (zie je steeds vaker bij nieuwe auto's). wordt gebruikt door FIAT, SKODA, SEAT, VW, AUDI, BMW, MERCEDES-BENZ, FORD etc... Quote
rob4b4 Geplaatst 17 Februari, 2010 Geplaatst 17 Februari, 2010 Dat laatste reageerd op de stuuruitslag en niet op de richting aanwijzer. Dit maakt het toch al wat omslachtiger. Dan zouden er sensoren op de stuurstangen moeten komen. Rob Quote
snackey Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Ik kan het schema en het programma in de microcontroller wel publiceren. Iemand met de juiste skills moet dan in staat zijn dit op te bouwen op een experimenteer printje. De microcontroller kan ik wel voor geinteresseerden programeren. Ik heb nog steeds interesse, dus als je het schema en het prog wilt publiceren graag. Quote
wilcot Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Hallo Mbt de Cee'd met inklapfunctie van de spiegels De auto en persoon die zijn cee'd omgebouwd heeft zijn mij bekend hij heeft een relais tussen de orginele contacten gebouwd en zodra zijn de sleutel verwijderd of geplaatst word klappen de spiegels open/dicht. Er is echter een nadeel de knop in de deur werkt niet meer en ook kun je hem dus niet meer inklappen onder het rijden. Quote
snackey Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Waarom zou ik ze willen inklappen tijdens het rijden??. Nauwe steegjes? Quote
Smart Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Bijvoorbeeld, of een stilstaande auto passeren in een nauwe straat, zodat de spiegels elkaar niet raken. De inklapfunctie tijdens het rijden kan zeker zinvol zijn. Quote
ger.w. Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Waarom zou ik ze willen inklappen tijdens het rijden??. Nauwe steegjes? Wat dacht je van de kaartjesautomaat in de pakeergarage ? Ik kan je verzekeren dat het reuze handig is Quote
snackey Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 Dat is tot nu toe altijd nog goed gegaan. En dan heb ik toch liever het stoere "feit" van het automatisch inklappen. Quote
Alex VB Geplaatst 5 Maart, 2010 Geplaatst 5 Maart, 2010 hey Kia_nld: proficiat met het resultaat.Ik heb wel interesse, maar ng 1 vraag; werkt het in combinatie met de bestaande open/toe-knop van de Sorento? Anders gezegd; kunnen de spiegels nog steeds manueel (weliswaar elektrisch) dichtgeklapt worden om bv door een smalle doorgang te kunnen, of bv een garage in te rijden? Ja, de schakeling werkt om de bestaande folding mirror controller heen. Het simuleert zogezegd de druk op de bestaande knop. Vandaar dat de schakeling ook de richting van de beweging van de spiegels checkt voor het geval de spiegels al open staan als het contact aangezet wordt. Het "handmatig" knopje blijft het gewoon doen volgens de 1ste tests.. En ik heb begrepen dat het ook zo blijft met de programering nu.. Quote
theo van der wal Geplaatst 16 Maart, 2010 Geplaatst 16 Maart, 2010 Ik heb ook zeker interesse! Ik hoor het graag als de 25 gehaald wordt!! Quote
Kiastar Geplaatst 16 Maart, 2010 Geplaatst 16 Maart, 2010 Ik heb ook zeker interesse! Ik hoor het graag als de 25 gehaald wordt!! Wie houdt de tel bij? Wat is de stand? Is mijn interesse ook al meegeteld? Quote
Alex VB Geplaatst 17 Maart, 2010 Geplaatst 17 Maart, 2010 Ik zou zeggen: Ga je gang... Ik heb het druk genoeg met de clubstickers. Quote
snackey Geplaatst 17 Maart, 2010 Geplaatst 17 Maart, 2010 Ik wil best het voortouw nemen in de inventarisatie. Maar ik zie/lees verder geen activiteiten meer van KIA_NLD. We zijn toch echt van hem afhankelijk. Dus vraag aan KIA_NLD: heeft het zin om te inventariseren zodat we kunnen zien wat het gaat kosten, of is dat waste op time??? Quote
Smart Geplaatst 17 Maart, 2010 Geplaatst 17 Maart, 2010 Ik wil best het voortouw nemen in de inventarisatie. Maar ik zie/lees verder geen activiteiten meer van KIA_NLD.We zijn toch echt van hem afhankelijk. Dus vraag aan KIA_NLD: heeft het zin om te inventariseren zodat we kunnen zien wat het gaat kosten, of is dat waste op time??? Volgens mij moet je hem een priv Quote
theo van der wal Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Hallo allemaal, Is er nog nieuws? Quote
snackey Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Hallo allemaal,Is er nog nieuws? Geen nieuws. Hij heeft niet gereageerd op mijn PB. Quote
masimo Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Hier ook zeer geinteresseerd. Er zijn commerciele oplossingen verkrijgbaar (zie carmodule.de) maar die werken NIET op de Sorento. Dit is uitgezocht door de Duitse Sorento-forum collega's. Daar is ook een hobbyist aan het werk geslagen en heeft een schema gemaakt. Maar dat werkt nog niet volledig 100% betrouwbaar. Ik weet zeker dat daar voldoende interesse is, als er een werkende oplossing is. Quote
snackey Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Nogmaals een mail gestuurd. Met daarin een verzoek tot reageren, ook indien hij er verder niet meer aan mee wilt werken. Quote
kia_nld Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 Even snel een reactie. Ben de laatste behoorlijk druk geweest en ook een aantal dagen in het buitenland. Me dus niet erg met de Sorento bezig gehouden. Ben nog steeds wel bereid om mee te helpen. Echter is voor mij het maken van een printje veel werk en wil ik daarmee pas beginnnen als er voldoende animo is. Ik zie ook mensen reageren met een ander model als de Sorento. Ik weet natuurlijk niet of het ook op deze auto's zal gaan werken. Daarnaast moet een ieder wel bereid zijn het paneel van de bestuurdersportier eraf te halen om 'het aparaatje' aan te sluiten. Mijn vraag (zonder de reacties in deze thread te tellen) wie er nog geinteresseerd is. Wie wil er een lijstje maken? Quote
snackey Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Ik zie ook mensen reageren met een ander model als de Sorento. Ik weet natuurlijk niet of het ook op deze auto's zal gaan werken. Daarnaast moet een ieder wel bereid zijn het paneel van de bestuurdersportier eraf te halen om 'het aparaatje' aan te sluiten. Mijn vraag (zonder de reacties in deze thread te tellen) wie er nog geinteresseerd is. Wie wil er een lijstje maken? Dank voor je reactie. Maar blijkbaar is het niet zeker of het ook werkt bij de Pro Ceed, dus haak ik af. Als iemand anders deze actie wilt voortzetten graag. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.