Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De cruise control van mijn SP3 1.7crdi 2011 laat zich niet meer inschakelen. Ik kan wel cruise control in- en uitschakelen maar niet de snelheid vastzetten met 'set -'. Ik heb elders op internet gelezen dat vaak een defecte remschakelaar, koppelingsschakelaar en/of stuurbediening de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand ervaring zodat ik gericht kan zoeken? Bij voorbaat dank!

Geplaatst

sensor koppeling komt waarschijnlijk niet meer terug, even je hoofd tussen de pedalen leggen en even kijken.

anders even langs de dealer

Geplaatst

De cruise control van mijn SP3 1.7crdi 2011 laat zich niet meer inschakelen. Ik kan wel cruise control in- en uitschakelen maar niet de snelheid vastzetten met 'set -'. Ik heb elders op internet gelezen dat vaak een defecte remschakelaar, koppelingsschakelaar en/of stuurbediening de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand ervaring zodat ik gericht kan zoeken? Bij voorbaat dank!

Heb ik ook gehad in het verleden op SP3 model 2011 2.0CRDI, en toen kwam er een terugroepactie dat er defecten optraden aan de remschakelaar, deze is zonder kosten vervangen. Maar ik herinner me ook dat het derde remlicht ook niet altijd werkte, controleer dat even en indien af en toe niet branden dan weet je zeker dat het de remschakelaar is. Gek dat je geen oproep gekregen hebt.

succes

Geplaatst

Heb ik ook gehad in het verleden op SP3 model 2011 2.0CRDI, en toen kwam er een terugroepactie dat er defecten optraden aan de remschakelaar, deze is zonder kosten vervangen. Maar ik herinner me ook dat het derde remlicht ook niet altijd werkte, controleer dat even en indien af en toe niet branden dan weet je zeker dat het de remschakelaar is. Gek dat je geen oproep gekregen hebt.

succes

Mijn SP3 is geïmporteerd en uit de onderhoudshistorie maak ik niet op dat er een terugroepactie in België is geweest. Dit is wel belangrijke info dus zal het aankaarten bij de dealer. (en wanneer het ooit stopt met regenen ga ik m'n hoofd tussen de pedalen leggen of ik zo iets kan zien).

Geplaatst

Zoek eens op internet: Recall sportage 2011, dan kan je zien dat het een mondiale recall was, ik geloof in 2013. Ik herinner dat ik een brief thuis kreeg opgestuurd van KIA Belgium, om de remschekelaar te laten vervangen en dat dit een half uurtje duurde per vervanging.

Geplaatst

Zoek eens op internet: Recall sportage 2011, dan kan je zien dat het een mondiale recall was, ik geloof in 2013. Ik herinner dat ik een brief thuis kreeg opgestuurd van KIA Belgium, om de remschekelaar te laten vervangen en dat dit een half uurtje duurde per vervanging.

Dat ging om bepaalde modellen in de productielijn, lang niet alle. Brand het storingslampje?

Geplaatst

Er brandt geen storingslampje en de remlichten werken alle drie. Ik heb ergens gehoord/gelezen dat er twee remschakelaars zijn: 1 voor de remlichten en 1 voor de CC. De koppelingsschakelaar lijkt optisch in orde maar zal ik moeten doormeten.

De recall actie schijnt inderdaad in 2013 te zijn geweest. Het lijkt mij logisch dat de vorige eigenaar daar gehoor aan heeft gegeven maar zie geen aantekening hiervan. Wellicht in de online onderhoudshistorie van de dealer. Daar ga ik vrijdag heen en zal de bevindingen hier posten.

Geplaatst

schakelaar zijn vaak dubbel uitgevoerd dus in 1 schakelaar zitten dus 2 schakelaars ingebouwd meestal 1 voor het remlicht en 1 voor de cc 

ook is de een een maak schakelaar en de anderen een onderbreek schakelaar 

simpel even de schakelaar verwijderen en door meten of ze zijde werken 

ook heeft inderdaad de koppeling ook een schakelaar 

ook ziet het systeem dit vaak niet als fout en hoeft er dus geen storing lampje te gaan branden

Geplaatst

Na drie uur probleem gevonden door Kia garage! Bedrading van de neutraalschakelaar was beschadigd/defect. Omdat men dacht dat deze schakelasr ontbreekt bij een handgeschakelde bak, is dit in eerste instantie niet gecheckt. Nadar de bedrading was hersteld, deed ook de versnellingsindicator het waarvan ik niet wist dat deze erop zat

Bijzonder was dat er nergens een foutmelding was uit te lezen. Kia was deze oorzaak nog nooit tegen gekonen. Hopelijk heeft iemand met een soortgelijk probleem hier ook iets aan en kan zo tijd worden bespaard. Ik ben in elk geval weer helemaal blij met de werkende cruise control met als 'bonus' een schakelindicator!

• Like 2
Geplaatst

Het schijnt dat Kia deze storing met de nieuwe uitleesapparatuur niet kan uitlezen, met de oude wel.

Bijzonder slecht vindt ik dit, ik kon hem thuis met een simpele uitlees module probleemloos uitlezen en de storingscode bekijken.

Sta je bij de dealer, zien ze niks. :no:

Oude laptop er aan en hopla.

• 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

mijn cruise control werkte ook niet meer, ik woon in Roemenie dus even naar de kia in Brasov uit gelezen en gaf aan schakelaar op koppeling pedaal nu zitten daar twee op 1 voor de starter en 1 voor de cr.control de bovenste moet je dan hebben.

ze hebben het netjes vervangen en ja hoor hij doet het weer en ook de down hill 

kosten incl werkloon  55 euro

ik weer blij

aangepast door Falcon
  • Like 1
Geplaatst

Misschien handig voor de archieven: de cruise control schakelaar in het stuur is ook vrij zwak. Deze kan er voor zorgen dat de cruise control onderweg spontaan uitschakelt of dat de cruise control niet te activeren is, of niet reageert op snelheid verhogen/verlagen via het stuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...