Ervaringen Cee'd SW GT-Line 1.0
3 3

27 berichten in deze discussie

Ik ben voornemens een Ceed SW GT-Line 1.0 T (88kw) aan te schaffen. Ik heb hele goede ervaringen met de Picanto maar niet met de Ceed SW. Hoe ervaren jullie gebruikers van de "nieuwe"1.0 T Gdi 120 pk benzine motor? Waar moet ik opletten bij de aanschaf van de SW GT-Line? Alle info van harte welkom. bedankt alvast.

Gr

Erik-Jan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds woensdag een Ceed SW GT-line. Sowieso moet je deze motor eerst een beetje op temperatuur rijden, pas dan wordt er meer turbodruk toegevoegd en merk je de volle kracht van de motor. Ik vind dat dit blok lekker aan het gas hangt, reageert wat feller dan de 1.6 GDI. Ik heb Ceeds met beide motoren gereden. Qua trekkracht en vermogen is er niet veel verschil. De 1.0 is wel een nieuwer blok met nieuwere techniek erin, daar staat tegenover dat de 1.0 wat rauwer klinkt, persoonlijk vind ik dit wel een sportief geluid.

Ik zou zeggen, regel een proefrit in beide auto's, dan kun je het verschil merken.

 

PS. let er op dat als je voor de Ceed GT-line wilt gaan, dat er 5 kleuren in plaats van 11 kleuren beschikbaar zijn om uit te kiezen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een Ceed GT line 1.0, had voorheen een Ceed 1.6.

Wat mij opvalt is dat de 1.0 precies evenveel verbruikt als de 1.6 in de praktijk. Verder is het een lekker motortje.


Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb in de 1.0 T gereden en hij hangt/reageert nogal op het gaspedaal wellicht wennen maar komt mij schokkerig over. Ik rij nu een Peugeot 5008 1.6 THP heerlijke rijeigenschappen alleen heb ik er al heel wat motorische problemen mee gehad. kortom ik wil niet nog eens een buil vallen aan een nieuw blok. Dus ervaringen met de 1.0 3 cylinder tov de 1.6 zijn welkom. Dat rauwe geluid is inderdaad lekker maar is ook stil bij 130 km in zijn 4/6e versnelling.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn 1.0 T-GDI is lekker stil op hoge snelheden, echt niet luider dan de 1.6 die ik hiervoor had.

De versnellingsbak van mijn GT line heeft in de 6e versnelling een veel langere overbrenging dan mijn vorige Cee'd waardoor hij natuurlijk minder toeren maakt (minder dan 3000 rpm bij 130).
Het enige nadeel van de Cee'd GT line zijn wat mij betreft de stoelen. Ik vind totaal geen lekkere zit in die dingen en krijg steevast rugpijn. Daar waar ik steun nodig heb zit ik in een holte.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk


Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een 1.0T GDI 88 kw aangeschaft. Daarvoor een 1.6 GDI gehad. Inderdaad, verbruik is nagenoeg gelijk, valt me toch iets tegen. Motor regeert wel directer en accelereert beter. Het geluid is absoluut niet verkeerd en stil, je zou het zelfs sportief kunnen noemen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Tuurke:

Het enige nadeel van de Cee'd GT line zijn wat mij betreft de stoelen. Ik vind totaal geen lekkere zit in die dingen en krijg steevast rugpijn. Daar waar ik steun nodig heb zit ik in een holte.
 

 

Ik weet niet waar die holte bij jou zit, maar ik vermoed in de onderrug. Bij mijn GT line zit er een lendesteunverstelling, dit is elektrisch en hiervoor zit er bij mij een knopje aan de zijkant van de zitting. Zit op zowel bestuurdersstoel als passagiersstoel. Ik weet niet of je die al gevonden had, maar misschien lost dat jouw probleem op.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi PatrickPR, dat knopje heb ik natuurlijk ook, maar die lendensteun pookt veel te hoog in mijn rug. De contouren van de rugleuning zijn gewoon anders dan de contouren van mijn rug... Nooit eerder last van gehad en dit is mijn tiende auto. Ik behelp me nu maar met een kussentje.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor de reactie's tot zo ver. Hoop dat er ook iemand is die meer dan 40k heeft gereden met de 1.0 T. Zijn er nog terugroepacties geweest voor dit type/blok?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik ben met mijn nieuwe Cee'd SW ook een ervaring rijker. De GPS-ontvanger in de dakantenne is gister vervangen. Ik had problemen met de navigatie, en wel dat de navigatie een locatie aangaf die totaal niet klopte met de werkelijke locatie (volgens de navigatie zat ik vaak ergens in een weiland een paar kilometer verderop). Dealer heeft alles nagelopen, en het bleek uiteindelijk een kapotte GPS-ontvanger te zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop wel dat dit onder garantie is vervangen.

En wat mij opvalt waarom heeft de cee'd geen "haaienvin" net als de andere modellen ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Update.

Gister een Cee'd SW GT-line gekocht, dark gun metal. ! 20 maart mag ik hem in mijn armen sluiten. Ik zal mijn (rij) ervaringen met jullie delen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei HJH:

Ik hoop wel dat dit onder garantie is vervangen.

En wat mij opvalt waarom heeft de cee'd geen "haaienvin" net als de andere modellen ?

Dit is inderdaad onder garantie vervangen. 

Maar 20 maart is al snel, was het een voorraad auto? Alvast veel plezier, goede auto en een mooie kleur ook.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt is een voorraad auto. Was lang zoeken en twijfelen over de kleur, of black pearl of dark gun metal. Laatste was niet overal te vinden, en vind ik, een mooiere kleur.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb precies dezelfde twijfel gehad, en ook ik vind dark gun metal de mooiere kleur. Maar bij mij moest de auto dan besteld worden (ongeveer 3 maanden levertijd) omdat er in het land geen dark gun metal beschikbaar was, en ik had geen zin om daar op te wachten. Jij hebt nu de mazzel dat er wel ergens één op voorraad staat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn 1.0 gt line nu twee maanden en bijna 5.000 km op de klok. Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik herken het schokkerige rijden wel. Ik had daar ook last van maar het is ook een kwestie van wennen. Ik heb er nu geen last meer van bij normaal optrekken. Ik zou zeggen...kopen! Een echte rijdersauto.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-1-2017 om 19:04 zei HJH:

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb in de 1.0 T gereden en hij hangt/reageert nogal op het gaspedaal wellicht wennen maar komt mij schokkerig over. Ik rij nu een Peugeot 5008 1.6 THP heerlijke rijeigenschappen alleen heb ik er al heel wat motorische problemen mee gehad. kortom ik wil niet nog eens een buil vallen aan een nieuw blok. Dus ervaringen met de 1.0 3 cylinder tov de 1.6 zijn welkom. Dat rauwe geluid is inderdaad lekker maar is ook stil bij 130 km in zijn 4/6e versnelling.

 

Ik volg al een tijdje het gedoe om de z.g. down sized motoren, Renault,Citroen,Peugeot, ze hebben allemaal op mijn verlanglijstje gestaan, ben me toen gaan verdiepen in al de problemen met de 0.9ltr. 3 cylinder, de1.2ltr   4 cylinder allemaal met turbo, ze persen er 100 en 120 pk uit, rijden nauwelijks zuiniger, en hebben bosjes ellende, mensen die veel korte stukjes rijden zijn na 70.000km aan een nieuwe motor toe, soms al de tweede keer.

Het programma Radar heeft er al eens aandacht aan besteed, er is zelf een slachtoffer vereniging ontstaan, de fabrikanten zwijgen, geven geen hulp, en blijven ze gewoon produceren, daarbij is de slechte service van Peugeot koploper.

Ik hou het maar bij mijn 1.6 ltr. 2 liter zou ik nog liever hebben.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎12‎-‎7‎-‎2017 om 12:22 zei Leo2:

"en hebben bosjes ellende, mensen die veel korte stukjes rijden zijn na 70.000km aan een nieuwe motor toe, soms al de tweede keer."

 

Als je maar lang genoeg naar RADAR kijkt ga je het geloven.

Wat is het verschil, 120 pk uit 1,0 ltr of 400 pk uit 1,8 ltr, allemaal hetzelfde hoor.

Slechte auto's worden niet meer gemaakt en al helemaal niet door KIA, zij verlengen niet voor niets de garantie na zeven jaar als de auto nog geen 150.000 km gelopen heeft.

Petje af voor KIA.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er ook aan hoe je met de auto omgaat. Kijk op autoverkoopsites en je ziet genoeg 1.0 turbo motoren met dik 2 ton op de teller. Ik ben totaal niet bang voor een nieuwe motor na 70.000 km.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2017 om 19:44 zei Raymond GT-Line:

Als je maar lang genoeg naar RADAR kijkt ga je het geloven.

Wat is het verschil, 120 pk uit 1,0 ltr of 400 pk uit 1,8 ltr, allemaal hetzelfde hoor.

Slechte auto's worden niet meer gemaakt en al helemaal niet door KIA, zij verlengen niet voor niets de garantie na zeven jaar als de auto nog geen 150.000 km gelopen heeft.

Petje af voor KIA.

Dit voor mij nieuw. Ik heb nog nooit gehoord over verlengen garantie als je nog geen 150.000 km heb gereden.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier heb ik ook nog nooit van gehoord.
Is ook raar, geef dan "gewoon" 150.000km garantie; ik passeer voor het eind van het jaar de 150k, dan is mijn Picanto nog geen 6 jaar oud, maar toch verloopt de garantie, ook als zijn er nog geen 7 jaar voorbij.
Als Kia dit echt doet zijn ze IMHO slecht bezig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-7-2017 om 22:29 zei Therwalt:

Het ligt er ook aan hoe je met de auto omgaat. Kijk op autoverkoopsites en je ziet genoeg 1.0 turbo motoren met dik 2 ton op de teller. Ik ben totaal niet bang voor een nieuwe motor na 70.000 km.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Het probleem schijnt te zitten in het vaak rijden van korte stukjes, de motor vervuild dan ernstig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3