Hannus1986 Geplaatst 9 Mei, 2017 Geplaatst 9 Mei, 2017 Hoi allen, vandaag de Niro in ontvangst genomen!! Wat een gave bak en wat rijdt die heerlijk! Wel gelijk twee puntjes.... 1. De airco blaast alleen warm. Ook al zet ik hem in drivers only of niet en op de stand 'low', dus onder 15gr. Hij blijft warm blazen? Zie ik iets over het hoofd? Anders direct even terug rijden naar dealer. 2. Beide telefoons (iphone 7 en samsung J3 met ios 5.1.1) laden niet draadloos op. Moet ik hier nog iets aparts voor aanzetten ofzo? dankjewel! groet, han Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 Mei, 2017 Geplaatst 9 Mei, 2017 iPhones kunnen sowieso (nog) niet draadloos worden opgeladen. De Samsung J3 ondersteunt ook geen draadloos opladen uit zichzelf, maar daarvoor zijn er wel kitjes verkrijgbaar die je in de usb-aansluiting steekt en dan in het hoesje achter het toestel steekt.Ook voor iPhone zijn deze er, maar omdat Lightning van Apple is zijn die vaak niet officieel gelicenceerd en werkt het vaker niet dan wel.Heb je de A/C niet uit staan? Ik kan in de ClimateControl van mijn Picanto de temperatuur instellen, maar dan toch met een aparte toets de A/C uitzetten. Dan kan er dus niet gekoeld worden, maar werkt de CC verder wel.Ik gok dat de Niro ook zoiets heeft. Quote
Hannus1986 Geplaatst 9 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 9 Mei, 2017 Je hebt ook speciale covers/hoesjes voor iphone/samsung, dan schijnt het wel te werken. De AC staat aan want lichtje staat ook aan bij deze knop. Alles al geprobeerd.... zo lastig is het normaal niet. Denk even terug naar de dealer Quote
BvE Geplaatst 9 Mei, 2017 Geplaatst 9 Mei, 2017 37 minuten geleden zei Hannus1986: Je hebt ook speciale covers/hoesjes voor iphone/samsung, dan schijnt het wel te werken. De AC staat aan want lichtje staat ook aan bij deze knop. Alles al geprobeerd.... zo lastig is het normaal niet. Denk even terug naar de dealer Dat is een wijs idee ff terug naar de dealer, gelijk wat meer info vragen ! Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Mei, 2017 Geplaatst 10 Mei, 2017 De AC staat aan want lichtje staat ook aan bij deze knop.Is het niet zo'n stom systeem als bij ISG dat het lichtje aan is als het systeem UIT is?Heb je al in het boekje gekeken?Hoor je de A/C wel inschakelen?En anders naar de dealer... Quote
Ron Penguin Geplaatst 10 Mei, 2017 Geplaatst 10 Mei, 2017 10 minuten geleden zei Murcielaygo: Is het niet zo'n stom systeem als bij ISG dat het lichtje aan is als het systeem UIT is? Heb je al in het boekje gekeken? Hoor je de A/C wel inschakelen? En anders naar de dealer... Net nagekeken. Als je hem op auto zet, het lampje brand, dan regelt hij ook de airco op basis vand e ingestelde temperatuur. Je kan ook de airco handmatig aanzetten door op de A/C knop te drukken. Voor beide geldt dat ze werken als het lampje brand. Dus als hij niet koelt in die situatie dan een ritje naar de dealer.... Quote
Hannus1986 Geplaatst 10 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 10 Mei, 2017 Geen idee, maar vandaag werkte de airo opeens... zou wel aan de eerste 100 km'ers hebben moeten wennen Ook android auto werkt prima trouwens! voor wat betreft het draadloos laden is eigenlijk beetje nutteloos... geen enkele tel doet het nu zonder extra accessoires..... das wel beetje jammer Quote
willem50 Geplaatst 10 Mei, 2017 Geplaatst 10 Mei, 2017 1 uur geleden zei Hannus1986: Geen idee, maar vandaag werkte de airo opeens... zou wel aan de eerste 100 km'ers hebben moeten wennen Ook android auto werkt prima trouwens! voor wat betreft het draadloos laden is eigenlijk beetje nutteloos... geen enkele tel doet het nu zonder extra accessoires..... das wel beetje jammer Jawel hoor mijn Nokia lumia 735 kn draadloos opladen , alleen mijn auto kan dat niet... 1 Quote
JWS Geplaatst 11 Mei, 2017 Geplaatst 11 Mei, 2017 Er zijn diverse telefoons op de markt die dat kunnen, dus als je dit wilt gebruiken moet je in jouw geval helaas een andere telefoon kopen. Quote
BvE Geplaatst 11 Mei, 2017 Geplaatst 11 Mei, 2017 Samsung Galaxy S7 en S8 laden ook op in de Niro Quote
Hannus1986 Geplaatst 11 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 11 Mei, 2017 haha tis wat! Dacht dat t met Iphone 7 zeker moest kunnen... dan maar apart hoesje voor kopen Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Mei, 2017 Geplaatst 11 Mei, 2017 Het gerucht gaat dat de iPhone 8 dit gaat hebben.Afwachten tot de presentatie in september dus... Quote
BvE Geplaatst 11 Mei, 2017 Geplaatst 11 Mei, 2017 4 uur geleden zei Hannus1986: haha tis wat! Dacht dat t met Iphone 7 zeker moest kunnen... dan maar apart hoesje voor kopen Een echte kopen hahaha Quote
Derrek Geplaatst 11 Mei, 2017 Geplaatst 11 Mei, 2017 Tja, iPhone. Gebakken lucht voor veel geld.... Samsung S6 laad standaard ook prima draadloos op hoor. Niks geen extra hoesjes nodig! Quote
arjan gt Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 Derrik is in de war, de Samsung note 7 dat was pas gebakken lucht.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Derrek Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 2 uur geleden zei arjan gt: Derrik is in de war, de Samsung note 7 dat was pas gebakken lucht. Klopt! Die heb ik ook niet genomen.... 2 Quote
Hannus1986 Geplaatst 12 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 12 Mei, 2017 Straks bij dealer geweest en je raadt het nooit! Ze zijn gewoon de airco vergeten af te vullen, moet 24 mei terug en zelfs naar andere vestiging omdat het dat nieuwe soort gas is en die installaties zijn erg duur.... das natuurlijk wel slecht voor een nieuw geleverde wagen. Maar tis gelukkig nog niet heel heet Quote
Derrek Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 Het "gas" (koudemiddel) is niet zo nieuw meer hoor. Maar de garage heeft wellicht maar in één service-vul unit geïnvesteerd en er is misschien ook maar één STEK gecertificeerde monteur voor beide vestigingen. Dat betekent dat je voor het nodige airco onderhoud straks ook naar die andere vestiging moet. En met onderhoud bedoel ik niet de “optie A” of “optie B” want dat is alleen maar wat schoonmaken met doekje en spuitbus, maar het echte airco onderhoud (bij Kia “optie C”) waarbij het koudemiddel vervangen wordt. 1 Quote
Hannus1986 Geplaatst 12 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 12 Mei, 2017 Klopt! Maar gelukkig zitten beide dealer niet heel ver van mij vandaan. Dus dat valt zat mee, ergste is gewoon dat het vergeten is Quote
Gast Nirofan Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 Mijn temperatuurregeling staat altijd op automatisch. Afgelopen dagen (warm in de auto) viel me op dat er geen koele lucht werd geblazen Temp ingesteld op 16Gr. Ook nog niet na 10 minuten. Twijfelde toen of de A/C knop ook aan moest staan en heb deze ingedrukt. Nagenoeg meteen koude lucht. Ook bleef het lampje Auto nog branden op de temp knop. Vreemd, in de handleiding staat dat bij automatisch de airco automatisch geregeld wordt. Zal het de komende dgn nog eens opnieuw testen. Quote
Ron Penguin Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 5 minuten geleden zei Nirofan: Mijn temperatuurregeling staat altijd op automatisch. Afgelopen dagen (warm in de auto) viel me op dat er geen koele lucht werd geblazen Temp ingesteld op 16Gr. Ook nog niet na 10 minuten. Twijfelde toen of de A/C knop ook aan moest staan en heb deze ingedrukt. Nagenoeg meteen koude lucht. Ook bleef het lampje Auto nog branden op de temp knop. Vreemd, in de handleiding staat dat bij automatisch de airco automatisch geregeld wordt. Zal het de komende dgn nog eens opnieuw testen. Ik heb ook beide branden. Kan natuurlijk zijn dat je de airco wel actief moet zetten met de A/C knop, maar dat de Auto knop het vervolgens regelt hoe. Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 Als ik bij mijn Picanto de CC aanzet met de Auto-knop gaat de A/C meteen mee aan. Deze kan ik dan handmatig uitzetten en die setting blijft bewaard; gebruik ik bijv. de ontwaseming dan gaat de A/C alsnog aan, maar ook weer uit als ik die uitzet. Dat zal bij de Niro waarschijnlijk ook zo werken. Quote
Gast Nirofan Geplaatst 12 Mei, 2017 Geplaatst 12 Mei, 2017 3 minuten geleden zei Ron Penguin: Ik heb ook beide branden. Kan natuurlijk zijn dat je de airco wel actief moet zetten met de A/C knop, maar dat de Auto knop het vervolgens regelt hoe. Daar lijkt het wel op want toen ik de A/C knop inschakelde werd het in no-time te koud. Na het hoger zetten van de temp naar 21 gr werd de luchtstroom minder koud maar deed de airco nog steeds mee. Toch staat het zo niet in het boekje. Quote
Specialmade Geplaatst 13 Mei, 2017 Geplaatst 13 Mei, 2017 15 uur geleden zei Nirofan: Daar lijkt het wel op want toen ik de A/C knop inschakelde werd het in no-time te koud. Na het hoger zetten van de temp naar 21 gr werd de luchtstroom minder koud maar deed de airco nog steeds mee. Toch staat het zo niet in het boekje. Voor airco moet je altijd de A/C knop indrukken (lampje gaat dan branden). De auto knop geeft aan dat de temperatuur voor beide zijde (bestuurder + passagier) hetzelfde is. Als je dit uitschakeld kun je voor de bestuurder of/en voor de passagier een verschillende temperatuur instellen. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 13 Mei, 2017 Geplaatst 13 Mei, 2017 als het goed is zal de airco die wel altijd aanstaat zich zelf lager zetten de nieuwe generatie pompen kan zichzelf in fase uitschakelen zo dat deze geen motor vermogen meer weg neemt of steeds minder weg neemt het lampje is alleen maar een indicatie dat het systeem actief is het is ook het beste om de airco met de kachel te samen aan te hebben mensen denken nog steeds dat als je de kachel aanhebt en warmte binnen wil je de airco moet uitzetten maar dit is al heel erg lang achterhaald dus airco en kachel samen aan is prima lekkere droge lucht in de auto en je voorkomt hier ook het beslaan van de ramen mee 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.