Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Hierbij mn eerste vraag als kers verse picanto houder aan de kia experts hier ;)

Mn Picanto uit 2013 (Superpack) heeft een carbon geplakt dak echter deze is wat wittig aan het uitslaan(vlek achtig) en ik snap dat hij niet voor altijd mooi zwart blijft maar weet iemand wat ik hieraan kan doen als er iets aan te doen is??

Ik durf er zelf niet zomaar iets op te smeren...vandaar :)

Ik heb een fotootje toegevoegd maar dat is na het verkleinen wat lastig op te zien wat het probleem is maar ik hoop dat iemand dit probleempje ook kent en weet wat er aan te doen is :)

image-2017-08-03 (1).jpg

Posted

not anybody die mij kan helpen met dit dingetje???:no:

Of anders een ander forum waar ik de vraag kan stellen?? is zo jammer dat net dat dingetje niet perfect is aan de verder perfecte picanto :wink:

Guest Warmentuuter
Posted

Heb je er al eens wax of shampoo met wax op gebruikt omdat het wit uitslaat?

Hetzelfde gebeurd bijvoorbeeld het zwarte van je bumper of paravan dat het grijs of wit uitslaat. 

Bij een bumper gebruik je een stoomapparaat en stoom het schoon en daarna smeer je er trimrestorer er op.

G15812_EU.jpg

Maar dit is wel folie..... of je hier een stoomapparaat op moet zetten is even de grote vraag.

Misschien alleen de trimrestorer gebruiken. 

Deze wijsheid hebben we opgestoken op de Kia poetsdag.

Hierbij de link

Posted

Bedankt voor de feedback... Ik en de dealer weten niet waar de vorige eigenaar hem heeft laten stickeren helaas daar had ik al naar geïnformeerd maar ik zal eens kijken naar dat middel al lijkt stomen mij dan geen logisch iets maar misschien kunnen ze me bij de shop nog wat informeren maar helaas daar een vorige keer slecht advies gekregen bij mn vorige auto dus vandaar dat ik jullie even lastig val :wink:

Posted

Even contact opnemen met carclean.nl

Die hebben daar wel wat voor in hun assortiment 

Guest Stief
Posted

Carclean.nl heeft ook een actieve forum. Mss dat daar gebruikerservaring te vinden is.
Ik zou er niet zomaar een trimrestorer op smeren.

Posted

Bedankt voor de tips...ik zal eens kijken bij carclean op het forum of even mailen....:)

De auto is inderdaad gewassen met autoshampoo met wax erin dus inderdaad misschien daardoor maar ik durf hem in de winter ook in de carwash te doen en daar krijg je dan hetzelfde probleem lijkt mij maar we gaan hier eerst eens mee aan de slag...als ik meer weet zal ik het hier ook even laten weten voor de geïnteresseerde :)

Posted

oke voor de geïnteresseerde het antwoord van carclean.nl (welke overigens super snel, hopelijk juiste info hebben geleverd, ga zo dadelijk het spulletje bestellen :P ):

Grote kans dat het inderdaad aan de shampoo & wax van Turtle Wax ligt. Als het dak van die voelbare effecten heeft en geen glad carbon is dan kan het product hierin blijven hangen en uiteindelijk wit uitslaan.

Belangrijk is dat je de auto goed wast en ontvet, dus was de auto met heet water en een klein druppeltje Dreft! Als het dak herstelt is kun je een spray sealant zoals de Mothers Speed Wax aanbrengen ter bescherming van het carbon.

Voor een matte ondergrond kun je de Gyeon Q2M Cure Matte sealant gebruiken: https://carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Cure_Matte_100ml_104087?o=srcure%20matte

Belangrijk is dat het dak goed schoongemaakt en ontvet wordt. Je kunt een matte coating aanbrengen op het dak, maar dit moet wel met zekere precieze gedaan worden! De Cure Matte kun je ook als losstaand product gebruiken alleen je zult de sealant wat vaker moeten aanbrengen als er geen coating onder zit om het dak goed te blijven beschermen.

dus als het weer het toelaat weet ik wat te doen vant weekend :) Bedankt voor de tips!