Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Over twee weken krijg ik mijn nieuwe kia niro, nu wil ik een nieuwe telefoon kopen alleen kom ik niet moet ik nu een Android of iphone kopen

Wat is het beste aangezien ik veel gebruik maak van de navigatie wie kan mij een goed advies geven?

Posted

Ik denk dat je best koopt wat je het best afgaat,de niro kan zowel met los als Android overweg .
Bij Apple heb je kwa navigatie alleen keuze uit Apple Maps bij Android heb je de keuze uit Google Maps of wa ze.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Like 1
Posted

Nou durf te beweren, dat de navigatie van de tel actueler is. Persoonlijk vind ik het elke keer gehaddes en gebruik liever de Navi van de auto. Maar helaas is deze niet zo goed als die van de telefoon.
Keuze voor de telefoon is persoonlijk. Zowel Apple als Android werken prima met de Niro.

Posted

Ik gebruik nu Android auto met Waze... dus Android telefoon.... 
Op zich hoef je alleen maar de telefoon met een kort USB kabeltje aan te sluiten op je USB. In het menu staat dan android auto. Binnen Android Auto kies je dan voor Google Maps of Waze. Beide hebben hun voors en tegens....
Met Apple ben je beperkt qua kaartkeuze.

Kia zijn kaarten zijn ook goed en navigatie werkt goed. Je kunt met een kia app de hotspot automatisch laten opstarten. Kaarten zijn wel 2 jaar oud ongeveer. Dus toen ik op de A9 reed bij Schiphol kwam ik dwars door de weilanden ipv de nieuwe weg... Dat heb je met google map of waze niet

Posted

@wimkia: Dan zal je android voor de auto eerst moeten downloaden op je telefoon. Ik gebruik de navi van Kia en bij Schiphol nog nooit last gehad :no:

Posted
18 uur geleden zei Ed1:

Beste mensen,

Over twee weken krijg ik mijn nieuwe kia niro, nu wil ik een nieuwe telefoon kopen alleen kom ik niet moet ik nu een Android of iphone kopen

Wat is het beste aangezien ik veel gebruik maak van de navigatie wie kan mij een goed advies geven?

Hou er wel rekening mee dat je gekochte apps voor Android opnieuw moet kopen voor de iPhone, b.v sygic navigatie.

Posted

Het slechtste wat je kunt doen is de keuze voor je telefoon laten afhangen van gebruik in je auto. Denk goed na wat echt belangrijk is. Je auto is echt niet het enige wat deze keuze bepaalt.

De navigatie in de auto zelf is goed geïntegreerd en werkt wel erg praktisch. De kaarten zijn misschien wat ouder maar daar heb je niet altijd last van.

Navigatie van je telefoon gebruiken levert meer gedoe op. 

Wat wel fijn is is om je telefoon als hotspot te gebruiken zodat je de files en camera's krijgt. 

Posted

Indien je de optie draadloos opladen van je telefoon in de auto heb. Dit is niet mogelijk met een Apple telefoon ( of je moet daar speciale acc. Voor aanschaffen), wel met diverse Android modellen.

Posted

Ik weet niet wat je gewend bent, maar zou, als je daar tevreden mee bent, bij blijven. Zoals al eerder gezegd zowel Android als iPhone werken goed samen met de Niro. Het blijft een persoonlijke keuze. En geloof mij, een Apple-fan zegt iPhone en een Android-fan zegt Android. Oja, ik ben een Android-fan dus ik zou zeggen ..... :wink:

Merk dit ook op mijn werk, zijn we recent overgestapt van iPhone naar Apple. De iPhone gebruikers vinden Android niks, en andersom vinden de Android fans het een verademing.

Dus heb je Android, dan zou ik zeggen, blijf daar lekker bij.

• Like 1
Posted

Gebruik zowel Android als iPhone in mijn Niro. Ondanks dat ik een voorkeur heb voor de iPhone heeft Android zeker een paar voordelen:

• met de Kia hotspot app maakt de auto automatisch verbinding via 4G van de Android telefoon, daarmee krijgt de onboard Kia navigatie verkeer-updates (file en flitsers). Met de iPhone moet je zelf je persoonlijke hotspot aanzetten.
  • Android Auto geeft de mogelijkheid om te navigeren met Google Maps of Waze. Waze is mijn persoonlijke favoriet, Google Maps een goede 2e maar Apple Maps voldoet ook prima.

Deze voordelen zijn uiteindelijk details in vergelijking met het dagelijks gebruik van je telefoon. Beide telefoons werken uitstekend samen met de Niro.

Posted

Voor iemand die geen ervaring heeft met telefoons werkt Apple gemakkelijker is mijn ervaring. Je bent dan wel beperkt in je kaartmateriaal, maar het werkt goed. Dat wil niet zeggen dat Android een verkeerde keuze is.

HET grote voordeel van Carplay of Android Auto is wel dat je kan werken met stembesturing in de auto(dat werkt anders niet)

Dat is toch wel een hele fijne toevoeging. 

Posted

Ik ben het eens met het meer en deel van de reageerders: Laat de keuze voor een telefoon niet afhangen van de auto die je koopt. Beide systemen lijken goed te werken met de Kia. Als Apple gebruiker heb ik alleen ervaring met apple, maar zou graag zien dat je Google maps ook bruikbaar was in CarPlay van Apple (dat gaat nooit gebeuren trouwens). Eerlijkheid halve moet ik zeggen dat ik CarPlay zelf weinig gebruik, de ingebouwde navigatie doet zijn werk prima ondanks dat hij achter loopt. (Zoals de omgelegde A9 bij Badhoevendorp, De A4 achter Delft ontbreekt, en ook de wijziging van de A6/A1 zit er niet in)

De hotspot gebruik ik uiteraard wel, omdat die zorgt voor accurate verkeersinfo.

@JoostU je kunt volstaan met het openen van de pagina “hotspot” bij instellingen op je iPhone. Dat is voldoende om de Kia verbinding te laten maken met je hotspot wanneer deze aan staat. (Het uit en weer aanzetten is dan niet nodig)

Posted

Ed1 is er stil van geworden, zoveel advies dat hij heeft gehad. Moet het denk eerst nog even verwerken :wink: