Jump to content

Recommended Posts

Posted

heb sinds zaterdag een kia rio van 2013. na de ersten ritten ben ik er redelijk tevreden over.

er liggen nu banden van 205x45x17inch. is door deze banden het verbruik hoger(hoeveel) en wat is de beste bandenspanning voor deze maat?

Posted
10 uur geleden zei petmar_schne1@casema:

heb sinds zaterdag een kia rio van 2013. na de ersten ritten ben ik er redelijk tevreden over.

er liggen nu banden van 205x45x17inch. is door deze banden het verbruik hoger(hoeveel) en wat is de beste bandenspanning voor deze maat?

Hoe "dikker" de band, hoe hoger het verbruik.

Hoeveel meer is moeilijk te zeggen. Dat hangt ook af van het merk en type van de band. Onder onze Rio liggen Michelin CrossClimate 225/45 R17 91W banden en die bevallen heel goed. De banden ervoor waren Continental banden van de maat 215/45 R17 dus die verschilden niet zoveel met de Michelins. We rijden met de Rio ongeveer 1 op 15.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wij hebben het ietsje meerverbruik er wel voor over. En met de Michelins sparen we 2x per jaar opslag en wisselen van zomer-winterbanden uit. Daar kun je alleen al 36 liter benzine voor kopen en dat vergoed het eventuele meerverbruik een beetje. Bovendien bespaart ietsje pietsje rustiger rijden meer benzine dan banden (denk ik).

Posted

bedankt voor je reactie!

na mijn eerste rit werk woon verkeer van +- 60 km even schrikken van de benzinenaald die is namelijk gezakt na een kwart. op de boardcomputer geeft die aan 7.8/100! dat is 1.5meer dan mijn voorganger hyundai i20/2009. de kia zal volgens boekje minder gebruiken als de i20!?

ben over het algemeen een rustige rijder die zich keurig aan de toegestane snelheiden houdt!

Over het rijgedrag/comfort van de Rio ben ik erg tevreden

.

• 4 weeks later...
Posted
Op 10-10-2017 om 06:09 zei petmar schne1:

bedankt voor je reactie!

na mijn eerste rit werk woon verkeer van +- 60 km even schrikken van de benzinenaald die is namelijk gezakt na een kwart. op de boardcomputer geeft die aan 7.8/100! dat is 1.5meer dan mijn voorganger hyundai i20/2009. de kia zal volgens boekje minder gebruiken als de i20!?

ben over het algemeen een rustige rijder die zich keurig aan de toegestane snelheiden houdt!

Over het rijgedrag/comfort van de Rio ben ik erg tevreden

.

Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een kia rio 1.4 diesel en voor mij was het ook schrikken toen ik na ongeveer 100 km de bezinemeter zag..wat gaat die snel naar beneden zeg.