Jump to content

logo's ceed + crdi kan dat weg?

mr_pimp_

Recommended Posts

hallo ik heb een kia cee'd sport ik vroeg me af of ik die logo's kan afhalen zonder schade te doen aan me lak?dat het mooi clean is?

Edited by mr_pimp_

Blijft natuurlijk een beetje een raar idee dat op een KIA forum wat mensen (net zoals ik) hun KIA logo's proberen te verwijderen.......... :-)

Niet alleen typeplaatjes, maar ook meer, zoals grill etc..

Voedsel voor psychologen, haha !

Blijft natuurlijk een beetje een raar idee dat op een KIA forum wat mensen (net zoals ik) hun KIA logo's proberen te verwijderen.......... :-)

Niet alleen typeplaatjes, maar ook meer, zoals grill etc..

Voedsel voor psychologen, haha !

Ja idd, schamen jullie je dat je met een Kia rijdt misschien :oops::mrgreen:

Ikzelf heb vrijwel alle Kia logo's van mijn auto verwijdert, er zitten er nu nog 2 op: Grille en stuurwiel.

Die laatste 2 zijn lastig: Als ik die op de grille er vanaf haal heb ik een rare bobbel in het midden van die grille. Een alternatieve Grill is niet verkrijgbaar dus zou ik zelf moeten fabriceren.

Daar ben ik nog niet toe gekomen dus dat duurt nog wel.

Het stuurwiel, daar haal je het Kia logo niet even vanaf.

De reden voor mij, waarom ik de Kia logo's er vanaf wil hebben: Verrassingseffect.

Veel mensen hebben helaas (ten onrechte) het vooroordeel dat Kia's Saai, stoffig en oudbollig zijn.

Sinds ik de meeste logo's er vanaf heb, heb ik al meermalen complimenten van mensen gehad dat het een mooie auto is.

Vaak komt dan als stap 2 de vraag wat het voor auto is. Op het moment dat ik dan vertel dat het een Kia is, kijken mensen je verbaasd aan en zie je duidelijk dat ze een verkeerde indruk hadden van Kia.

Het gevoel dat je krijgt als mensen zo verrast reageren plus het feit dat er gewoon geen opschriften op die auto staan is voor mij de reden de logo's te verwijderen.

Of die uit de grille ooit echt verdwijnt is de vraag...

Het is dus niet het schamen voor, maar meer het trots zijn op en proberen het imago van het merk wat op te vijzelen. Moeten ze dat bij Kia Nederland natuurlijk ook doen, evenals bij de dealers.....

Maar goed, om niet te ver af te dwalen van het topic... ;)

Groeten,

Peter

• Like 1

Moet ik zeggen nee?Als ik er me wel om schaam?

Zie maar eens hoe ze jullie daar in Nl behandelen nu met de kroymans affaire.Had dit hier in B geweest en ik kon onder de bestelling onderuit muizen ik had het gedaan believe me.

Waarom koop je dan een Kia als je je ervoor schaamt? :?:

Ik heb wel gelezen dat je wat problemen had, maar bij de juiste dealer is het toch opgelost? En dan vind ik dat nog steeds los staan van het feit of je je schaamt of niet voor het merk dat je rijdt. Je weet van te voren als je Kia koopt dat bepaald mensen er kritisch tegenover zullen staan. Ik vind het juist wel leuk dat mensen als ze m'n Cee'd zien toch moeten toegeven dat het wel een mooie auto is die goed rijdt :P

Geert schaamt zich voor het merk KIA en schaam me voor het merk VW..

Ik heb vroeger zoveel problemen gehad met een VW dat het niet meer leuk was.

bij ieder merk zullen er probleem gevallen zijn en daar moet je maar mee leren leven.

Ik heb mijn SW nu bijna 1 jaar en niets dan lof. Mijn vrouw heeft haar cee'd bijna 6 maanden en ook niets dan lof.

Als Geert zich schaamt is dat ok, net als er mensen zijn die zich schamen voor de andere "betere" merken.

De reden voor mij, waarom ik de Kia logo's er vanaf wil hebben: Verrassingseffect.

Veel mensen hebben helaas (ten onrechte) het vooroordeel dat Kia's Saai, stoffig en oudbollig zijn.

Sinds ik de meeste logo's er vanaf heb, heb ik al meermalen complimenten van mensen gehad dat het een mooie auto is.

Vaak komt dan als stap 2 de vraag wat het voor auto is. Op het moment dat ik dan vertel dat het een Kia is, kijken mensen je verbaasd aan en zie je duidelijk dat ze een verkeerde indruk hadden van Kia.

Peter

Kijk, en dat is nou leuk ! en ook mijn intentie.

(beetje glas halfvol/halfleeg idee, VOL dus)

Ook ik heb de letters Ceed en ISG van mijn nieuwe ProCeed af laten halen, dit heb ik gevraagd om te doen in de garage ( met de fohn hebben ze dat gedaan en omdat hij nieuw is zie je nog geen kleurverschil ) voor de aflevering en ik ben er happy mee want de achterkant is veel strakker zonder al die poespas van aanduidingen.

Mr_Pimp,

Ziet er netjes uit zo... Nu maak je mij aan het twijfelen of ik ook niet de logo's eraf haal. Buiten het feit dat het er stoerder uitziet levert het natuurlijk met poetsen van de auto ook voordelen...;)

Ik wil wel even inhaken op de kopers"schaamte".

Je emotionele kopers, en rationele kopers.

De eerste groep is merkengeil (en niet/slecht vatbaar voor rede en goed geargumenteerde argumenten), de tweede groep juist niet.

Toen ik in 2002 een nieuwe Skoda Octavia nam, hadden ook een boel mensen zoiets van "Skoda, die rammelbak wil je toch niet in rijden".

Skoda, "Das toch geen echt merk". Etc etc. Ik werd basically voor gek versleten. Daar heb ik me nooit aangestoord, en heb veel plezier van die auto gehad, hij was compleet en veilig. Nu is Skoda prima. En toch waren er toen een boel mensen jaloers, maar durfden het niet te uiten.

Met Kia gaat het net zo. Nu zijn er nog een boel mensen met een twijfel. Als je 5 jaar verder bent, en Kia blijft het zo goed doen (prijs/kwaliteit), dan zullen er nog velen overstappen.

En ik schaam me er helemaal niet voor. Ben trots op die auto, dat ik zoveel voor zooooo weinig geld heb! En het rijdt ook nog eens goed!

Maar ik zou dat logo er toch ook nog afdoen :).

Look my kia ass : n5ov7k.jpg

Geert,

Ziet er inderdaad ook strak uit. Het weghalen van het merklogo gaat hetzelfde als bij de 2 type logo's? of moet je dat anders doen? Wil je jou ervaring met ons delen aub?

Maar ik zou dat logo er toch ook nog afdoen :).

Look my kia ass : n5ov7k.jpg

:cool2:pro cee'd !gaat het ook zo gemakelijk af?lik de andere logo's?ik schaam me er niet voor dat teken ze:p je ziet da ook veel bij golfjes da ze vw laten staan vin ik wel knap zo.mvg kevin

Mr_Pimp,

Ziet er netjes uit zo... Nu maak je mij aan het twijfelen of ik ook niet de logo's eraf haal. Buiten het feit dat het er stoerder uitziet levert het natuurlijk met poetsen van de auto ook voordelen...;)

ja dat is waar! ik heb een klein roest plekje er onder gevonden heb het goed gesimoniseerd en ga het af en toe blijven doen dat het nie verder roes,het plekje kan je nu mijna niet meer zien best!::)mvg kevin

Geert,

Ziet er inderdaad ook strak uit. Het weghalen van het merklogo gaat hetzelfde als bij de 2 type logo's? of moet je dat anders doen? Wil je jou ervaring met ons delen aub?

Het kia logo zit bij een proceed wat dieper in de handgreep dus dat gat van het logo moet in de handgreep toegemaakt worden.

Ik weet niet hoe het is bij de gewone cee'd of sw dus....

Het kia logo zit bij een proceed wat dieper in de handgreep dus dat gat van het logo moet in de handgreep toegemaakt worden.

Ik weet niet hoe het is bij de gewone cee'd of sw dus....

ja ik heb dat ook gehoord vn iemand.dat er een gaten zou inzitten moest je het afhalen.ik vind het mooi zo ik ga het laten;) thx gr.kevin