Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Starten op benzine of elektro?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Niro ExecutiveLine van twee weken oud start elke ochtend op de benzinemotor. ik verwacht dat ik op de elektromotor zou moeten kunnen wegrijden maar blijkbaar is hier geen keuze en start automatisch de benzinemotor. Verder werkt de omschakeling  daarna tussen elektromotor en benzinemotor wel goed.

Wie heeft hier ervaring mee en is dit normaal?  

Geplaatst
Mijn Niro ExecutiveLine van twee weken oud start elke ochtend op de benzinemotor. ik verwacht dat ik op de elektromotor zou moeten kunnen wegrijden maar blijkbaar is hier geen keuze en start automatisch de benzinemotor. Verder werkt de omschakeling  daarna tussen elektromotor en benzinemotor wel goed.
Wie heeft hier ervaring mee en is dit normaal?  
Ja, dat is volkomen normaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Geplaatst

Ik denk ook dat dit normaal is. De motor wordt gebruikt om zo snel mogelijk wat warmte (en smering) in het systeem te krijgen vanwege de efficiëntie van het systeem.

Geplaatst

Herkenbaar. Ik denk dat het afhankelijk is van verschillende factoren. Motor temperatuur (olie of water?) en buiten temperatuur. Eigenlijk start ik ’s ochtends altijd op benzine, maar wordt er snel overgeschakeld naar elektrisch rijden. Gedurende de dag komt het regelmatig voor dat ik na het starten gewoon elektrisch wegrij.

Geplaatst

Dank voor jullie reactie. Wel vreemd dat bij navraag mijn dealer hier niet het juiste antwoord op wist te geven en de auto wil controleren op de juiste afstelling. Als blijkt dat iedereen van de Niro bezitters hier de zelfde ervaring mee heeft, dan is de dealer niet goed op de hoogte van de juiste werking.

Geplaatst

Hier dezelfde ervaring.

Vaak denk ik bij het op contact zetten van de Niro: "waarom start de benzinemotor nou". Ik vind het zo geinig bijna geruisloos de straat uit te rijden :-)

Het argument van smering in relatie tot de buitentemperatuur kan ik niet bevestigen. Ook een iets warmere motor die uren heeft stilgestaan heeft smering nodig.

Geplaatst
6 uur geleden zei chippie777:

Herkenbaar. Ik denk dat het afhankelijk is van verschillende factoren. Motor temperatuur (olie of water?) en buiten temperatuur. Eigenlijk start ik ’s ochtends altijd op benzine, maar wordt er snel overgeschakeld naar elektrisch rijden. Gedurende de dag komt het regelmatig voor dat ik na het starten gewoon elektrisch wegrij.

Dit zou wel eens kunnen kloppen.

Mijn Niro staat in de garage en start dan wel vrijwel altijd met de elektromotor en slechts heel soms op de benzinemotor.

Geplaatst

Het zou me niet verbazen als het percentage dat de accu is geladen ook een (grote ?) rol speelt.

Hetzelfde geldt voor de omgevingstemperatuur. Als die lager is dan de temperatuur waar je de climate control op hebt ingesteld, dan is de warmte van de motor nodig voor de verwarming/ontwaseming.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...