Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Achteruitrijcamera geeft vreemd beeld

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 2 dagen geeft de achteruitrijcamera een vreemd beeld. Aan de onderzijde van het beeld lijkt het of er 1 cm hoog ander beeld is waar ik mijn nummerbord gedeeltelijk op zie. Toevallig moest de auto vandaag voor een servicebeurt. Wordt ik gebeld dat ze er niets aan kunnen doen. Camera heeft een vaste positie en kun je niet verdraaien voor een ander beeld. Ik denk dat het een andere oorzaak heeft. Het beeld lijkt duidelijk in tweeën gedeeld. Maar de dealer gaat er dus niets aan doen. Kan het zijn dat vocht in de camera zit? Dat was een probleem dat jaren geleden wel gemeld werd.

Geplaatst

Dit is het beeld wat ik sinds paar dagen zie. Het onderste gedeelte met stukje nummerbord en tekst van de dealer  heb ik nooit eerder gezien. Ik zag altijd een stukje bumper en iets meer van de trekhaak

camera kia.jpg

Geplaatst

Om te vergelijken een foto van mijn camera.

Weinig verschil versie 2013 versus 2016 behalve de tekst en kleur raster

20180322_162743.jpg

Geplaatst

Misschien moet ik de achterklep nog een keer hard dichtgooien. Het beeld wat ik nu zie was dus eerder anders. Dat vreemde onderste deel beeld had ik niet.

Geplaatst

Ik ga er maar vanuit dat het beeld normaal is als ik filmpje bekijk. Ik heb hetzelfde beeld met stukje nummerbord. Het was me alleen nooit eerder opgevallen. Ik heb wel sinds een week een nieuwe bril, misschien zie ik nu veel meer. :?:-)

Geplaatst

Zowel de camera in het filmpje als die op jullie foto's hangen allemaal scheef; de rode lijn raakt rechts de auto, links niet.
Maar er lijkt mij niks mis, gewoon een flinke groothoeklens...

Geplaatst

Ik heb een Pro-C'eed gehad, hier kon het beeld softwarematig worden bijgesteld (via een truckje kon je in het dealer set-up menu komen)
Dit zal nu toch ook nog wel kunnen? Zou een (goede) dealer toch moeten kunnen.

Geplaatst

Ik kom toch in service menu. Je moet vrij lang op de tekst com drukken midden in scherm.Veel langer dan de 10  seconden zoals in het filmpje. Alleen de knop R-Camera en de knop O reageert niet. Ik kan dus geen instellingen veranderen. Met de code 123456 kom je in instellingen radio en navigatie en met de code 253216 in het menu voor de camera

IMG_3023.jpg

• 3 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...