XXX Posted March 31, 2018 Posted March 31, 2018 Op diverse sites in de VS en de UK wordt het probleem besproken, dat het oliepeil van de motor toeneemt. Dit komt incidenteel voor bij de Niro model 2018 (MY2018). Hoe vaak contoleer JIJ de peilstok van je Niro? Quote
PeterD Posted March 31, 2018 Posted March 31, 2018 Eh, nooit meer nadat ik in 1977 afscheid nam van mijn olieslurpende Simca 1000. En si ds die tijd ook nooit meer problemen gehad qua olie met welke auto dan ook. 1 Quote
XXX Posted March 31, 2018 Author Posted March 31, 2018 15 minuten geleden zei PeterD: Eh, nooit meer nadat ik in 1977 afscheid nam van mijn olieslurpende Simca 1000. En sinds die tijd ook nooit meer problemen gehad qua olie met welke auto dan ook. Prachtig antwoord, u gaat door voor de koelkast! Want als je het niet ziet, dan is het er niet Quote
Guest Nirofan Posted March 31, 2018 Posted March 31, 2018 Hoezo oliepijl controleren? Er gaat toch gewoon een lampje branden als dit niet goed is. Quote
XXX Posted March 31, 2018 Author Posted March 31, 2018 Mijn excuses, ik ben nog wat belangrijke info vergeten. De Niro bevat zeer kostbare motorolie, waarvoor KIA u een signante vergoeding geeft. In het geval U teveel olie peilt, kan dit op eenvoudige wijze afgetapt worden. Onder aan de motor zit een koperkleurig kraantje, met een rode hendel. Deze dient precies drie slagen linksom gedraaid te worden. De afgetapte olie kunt u opvangen in de PE plastic frisdrankfles en toezenden aan: Kia Motors Nederland De Corridor 25 3621 ZA Breukelen Vergeten u niet uw bankrekeningnummer te vermelden? Quote
gjcvro Posted March 31, 2018 Posted March 31, 2018 Na een 4000 km het oliepeil gecontroleerd. Stond nog netjes op peil. Straks bij 10.000 nog een keer, gewoon om te kijken wat het verbruik is geweest. Daarna zal het wel een soort van willekeur worden. Quote
Kyro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Beste niro rijders, een paar duizend kilometer na mijn 15k beurt de olie weer eens gepeild en was erg geschrokken. Deze stond ver boven het plastic van de peilstok en ben toen naar de dealer gegaan om te vragen of er wellicht bij de servicebeurt teveel olie was ingegaan. Dit was niet meer te achterhalen en het teveel aan olie is er toen uitgehaald en was op de peilstok weer op niveau. We zijn nu circa 32 a 3maanden verder en weer staat het oliepeil ver boven het plastic van de peilstok uit. Ga morgen even langs de dealer om te vragen waar dit door komt. Zijn er nog andere niro rijders met dit probleem ? En wat is hier toen aan gedaan? Ik kijk uit naar jullie reacties. Groetjes een nirofan Quote
Kyro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Was nog iets vergeten te melden. Het niveau van de koelvloeistof is goed. Quote
Kyro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Krote ritjes lijkt mij volgens mij niet. Ga twee keer per week van Rotterdam naar Dordrecht dus dat valt in mijn optiek wel mee. Quote
Brat Pit Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Dus als ik het goed begrijp stijgt jouw oliepijl na enige tijd? Dan moet er iets anders voor in de plaats komen onderin het carter, waar de olie op drijft. Ineens word je dan heel erg blij met 7 jaar garantie, want dat voorspelt niet veel goeds. Hou ons aub op de hoogte. Is de auto ook al terug geweest voor de terugroepactie? Quote
Nir00tje Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Bij vw hadden ze bij automotoren een tandempomp. Deze pomp pompte zowel diesel als olie tegelijk. Als deze inwendig ging lekken dan kreeg je diesel in je motorolie en ging het oliepeil stijgen Quote
HansH Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 De eerste 2 dingen die bij mij boven komen drijven zijn benzine of versnellingsbakolie. Quote
Brat Pit Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 De terugroepactie is ook voor een vloeistoflek van een een af andere koppeling. Wellicht heeft het ermee te maken. Quote
Kyro Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Ben bij de dealer geweest. Een medewerker van de receptie ging ook het oliepeil nog even meten en schrok hier ook van, ik mocht in eerste instantie niet meer rijden. De chef werkplaats kwam met de oplossing. Door de bochtige constructie van de schacht van de peilstok blijft hier olie achter wat op de peilstok terecht komt en dan de indruk geeft dat er een te hoog olieniveau aanwezig is. Na een keer of vijf peilen en de peilstok aan de achterkant, dus niet waar het min en max streepje zit, af te lezen werd mij duidelijk dat het olieniveau ok was. Goed om te weten. 1 Quote
HansH Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Inderdaad goed om te weten. Bedankt voor het terugkoppelen! Quote
Anticky Posted March 7, 2024 Posted March 7, 2024 Op 31-3-2018 om 19:19, zei XXX: Op diverse sites in de VS en de UK wordt het probleem besproken, dat het oliepeil van de motor toeneemt. Dit komt incidenteel voor bij de Niro model 2018 (MY2018). Hoe vaak contoleer JIJ de peilstok van je Niro? Kan ik die terugroepactie ergens vinden want ik hep ook te hoog motorolie niveau na meerdere keren aanpassen daarvan. Quote
Recommended Posts