Brat Pit Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 Kan iemand me uitleggen hoe de Autonome noodremassistentie (AEB) werkt? Is het te testen? Quote
xtra40 Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk Quote
xtra40 Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk Quote
wimkia Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 Gewoon heeeel dicht op je voorganger inrijden Toen ik een keer een noodstop moest maken omdat voor me iedereen op de rem ging, viel het me op dat de rem veel harder ging werken dan normaal en dook mij voorkant naar beneden. In no time stond ik stil! Dus werkt super goed. Quote
Brat Pit Posted May 19, 2018 Author Posted May 19, 2018 Sjonge die crash met die rode Niro..... Brrrr Als die airbags hun werk hebben gedaan wordt je alsnog geëlektrocuteerd Quote
Murcielaygo Posted May 19, 2018 Posted May 19, 2018 Sjonge die crash met die rode Niro..... Brrrr Als die airbags hun werk hebben gedaan wordt je alsnog geëlektrocuteerd Ligt misschien aan mij, maar die snap ik niet... Quote
Rox Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Wss bedoeld @Brat Pit dat de auto dusdanig uit elkaar knalt de electro delen (alles in oranje) je om de oren vligen en je potentieel kunnen electocuteren. Tegenwoordig hebben de meeste auto's in hun voorruit een code die door brandweer uit te lezen is in geval van nood. Elektra en verstevigingen aan het chassis zijn daardoor te vermijden Quote
Hen E Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Als de airbags hun werk hebben gedaan zal het dubbele hoofdrelais in de HV accu ook afgeschakeld worden. Alle oranje delen zijn dan spanningsloos behalve in de HV accu zelf. Er gaan een hoop wilde verhalen de ronde dat was ook toen de eerste LPG auto's op de weg kwamen. 1 Quote
xtra40 Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 2 uur geleden zei Hen E: Als de airbags hun werk hebben gedaan zal het dubbele hoofdrelais in de HV accu ook afgeschakeld worden. Alle oranje delen zijn dan spanningsloos behalve in de HV accu zelf. Er gaan een hoop wilde verhalen de ronde dat was ook toen de eerste LPG auto's op de weg kwamen. dat is nog eens een goeie uitleg daarom zie je bij moderne autos vaak op diverse plekken een kleins tikkertje met een QR code dit kan de brandweer dan uitlezen en zo weten zij waar ze wel en waar ze niet mogen knippen slijpen enz enz en weten ze waar de nood ontgrendeling/afkopppeling van het accu pakket zit en de accu kabels lopen in een moderne auto Quote
Hen E Posted May 21, 2018 Posted May 21, 2018 (edited) In de HV accu zitten 2 speciale contactors (hoofdrelais) die bij een ongeval maar ook als de auto van het contact gaat afgeschakeld worden.. Alleen intern in de HV accu staat dan nog spanning en niet meer op externe delen. Als extra zekerheid zit er bij de HV accu ook nog een mechanische afschakel mogelijkheid die bij werkzaamheden aan het HV deel getrokken moet worden. Hier wat informatie over HV accu's van de Prius maar het principe is bij alle PHEV en HEV auto's hetzelfde. https://www.youtube.com/watch?v=utDVUNUC474 https://www.youtube.com/watch?v=BYSE4Yed Edited May 21, 2018 by Hen E 3 Quote
Recommended Posts