Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan iemand me uitleggen hoe de Autonome noodremassistentie (AEB) werkt? Is het te testen?

Posted

Gewoon heeeel dicht op je voorganger inrijden :-)
Toen ik een keer een noodstop moest maken omdat voor me iedereen op de rem ging, viel het me op dat de rem veel harder ging werken dan normaal en dook mij voorkant naar beneden. In no time stond ik stil! Dus werkt super goed.

Posted

Sjonge die crash met die rode Niro..... Brrrr 

Als die airbags hun werk hebben gedaan wordt je alsnog geëlektrocuteerd :???:

Posted
Sjonge die crash met die rode Niro..... Brrrr 
Als die airbags hun werk hebben gedaan wordt je alsnog geëlektrocuteerd :???:

Ligt misschien aan mij, maar die snap ik niet...
Posted

Wss bedoeld @Brat Pit dat de auto dusdanig uit elkaar knalt de electro delen (alles in oranje) je om de oren vligen en je potentieel kunnen electocuteren. Tegenwoordig hebben de meeste auto's in hun voorruit een code die door brandweer uit te lezen is in geval van nood. Elektra en verstevigingen aan het chassis zijn daardoor te vermijden

Posted

Als de airbags hun werk hebben gedaan zal het dubbele hoofdrelais in de HV accu ook afgeschakeld worden.
Alle oranje delen zijn dan spanningsloos behalve in de HV accu zelf.
Er gaan een hoop wilde verhalen de ronde dat was ook toen de eerste LPG auto's op de weg kwamen.

  • Like 1
Posted
2 uur geleden zei Hen E:

Als de airbags hun werk hebben gedaan zal het dubbele hoofdrelais in de HV accu ook afgeschakeld worden.
Alle oranje delen zijn dan spanningsloos behalve in de HV accu zelf.
Er gaan een hoop wilde verhalen de ronde dat was ook toen de eerste LPG auto's op de weg kwamen.

dat is nog eens een goeie uitleg :dup:

daarom zie je bij moderne autos vaak op diverse plekken een kleins tikkertje met een QR code

dit kan de brandweer dan uitlezen en zo weten zij waar ze wel en waar ze niet mogen knippen slijpen enz enz en weten ze waar de nood ontgrendeling/afkopppeling  van het accu pakket zit en de accu kabels lopen in een moderne auto 

 

Posted (edited)

In de HV accu zitten 2 speciale contactors (hoofdrelais) die bij een ongeval maar ook als de auto van het contact gaat afgeschakeld worden..
Alleen intern in de HV accu staat dan nog spanning en niet meer op externe delen.
Als extra zekerheid zit er bij de HV accu ook nog een mechanische afschakel mogelijkheid die bij werkzaamheden aan het HV deel getrokken moet worden.

Hier wat informatie over HV accu's van de Prius maar het principe is bij alle PHEV en HEV auto's hetzelfde.

https://www.youtube.com/watch?v=utDVUNUC474
https://www.youtube.com/watch?v=BYSE4Yed

Edited by Hen E
  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...