metaldimi Geplaatst 1 Oktober, 2018 Geplaatst 1 Oktober, 2018 Hallo, Heb zaterdag mijn nieuwe Picanto X-line afgehaald. Wat ik mis, is cruise control, daarom had ik al de vereiste kabel en knoppen voor aan het stuur besteld. Het enige wat niet lukt is de airbag verwijderen. Ik heb het pinnetje onder aan het stuur al gevonden, dat lukt al. De 2 andere pinnen vind ik niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Quote
de Hunter Geplaatst 1 Oktober, 2018 Geplaatst 1 Oktober, 2018 ehmmmm, ik zou ff langs de dealer schieten. Stelt niet veel voor en voorkomt dat je een airbag in je gezicht krijgt. (of geen garantie meer hebt omdat je zelf dingen gedaan hebt) Quote
Aitia Geplaatst 1 Oktober, 2018 Geplaatst 1 Oktober, 2018 Allereerst gefeliciteerd met je X-line. Wat ik alleen niet begrijp is hoe je een X-line kunt hebben zonder cruise control. Dat zit er toch standaard op? Op zowel de 3 cilinder als op de 4 cilinder. Verder zou ik het advies van de Hunter volgen en het de dealer laten doen. Ik heb via de dealer ook een paar accessoires laten monteren en voor hun is het een koud kunstje. Alles is keurig gemonteerd zonder enige beschadiging. Quote
metaldimi Geplaatst 2 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2018 De accessoires in België zijn blijkbaar anders dan in Nederland. Het is de 3 cilinder turbo motor die ik heb. Ik heb voor deze X- line gekozen omdat hij binnen de maand geleverd kon worden, anders was de wachttijd 5 maanden. Quote
Aitia Geplaatst 2 Oktober, 2018 Geplaatst 2 Oktober, 2018 Oh, op die manier. Ik wist niet dat het een Belgische uitvoering betrof. Ik heb net even op de Belgische site van Kia gekeken en er zitten inderdaad wel de nodige verschillen tussen de Nederlandse en de Belgische uitvoering. Quote
metaldimi Geplaatst 3 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 3 Oktober, 2018 Nogmaals gezocht op youtube. De airbag zonder problemen kunnen verwijderen. Nadien de knoppen aan de rechterkant van het stuur verwijderd. De kabel die ik besteld had bleek dezelfde die in het stuur gemonteerd was. Dus gewoon de knoppen voor de cruise control gemonteerd, de airbag terug geplaatst en de batterij terug aangesloten. Bij het duwen op de cruise control knop ging het symbool direct branden op het dashboard. Daarna een testrit gemaakt en alles werkt perfect. Ik had de knoppen en de kabel besteld op AliExpress voor 44 euro. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 Oktober, 2018 Geplaatst 9 Oktober, 2018 Nogmaals gezocht op youtube. De airbag zonder problemen kunnen verwijderen. Nadien de knoppen aan de rechterkant van het stuur verwijderd. De kabel die ik besteld had bleek dezelfde die in het stuur gemonteerd was. Dus gewoon de knoppen voor de cruise control gemonteerd, de airbag terug geplaatst en de batterij terug aangesloten. Bij het duwen op de cruise control knop ging het symbool direct branden op het dashboard. Daarna een testrit gemaakt en alles werkt perfect. Ik had de knoppen en de kabel besteld op AliExpress voor 44 euro.Goed man. Dan ben ik toch benieuwd. Achteraf gezien heb jij met die 44 euro teveel betaald omdat je ook de extra (achteraf onnodige) kabel gekocht hebt. Wat kost de optie CC wanneer je hem had gekocht bij de nieuwe auto?Wolter Quote
metaldimi Geplaatst 13 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2018 De optie CC is in België niet verkrijgbaar. In Nederland wel en daar kost hij 200€. Soms heb ik de indruk dat de dealers deze opties gewoon niet mogen of willen plaatsen, ofwel zijn ze niet op de hoogte, wat me ten zeerste zou verwonderen. Quote
de Hunter Geplaatst 15 Oktober, 2018 Geplaatst 15 Oktober, 2018 De dealer die mijn Picanto heeft geleverd, heeft dit voor 80 euro gemonteerd. Ga ik zelf niet de airbag voor demonteren Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.